بازاریابی دیجیتالمقاله کسب و کار دیجیتال

بازاریابی محتوایی منحصربه فرد در عرصه رقابتی امروز

کانال تلگرام رسانه فناوری هوشمند

نویسنده : تیموتی کارتر   مترجم : علی ‌آل ‌علی 

بازاریابی محتوایی برای بیش از یک دهه گزینه مورد علاقه تمام کسب و کارها بوده است. این امر سطح بالایی از رقابت در میان برندهای مختلف را به همراه داشته است. اکنون اگر یک کسب و کار در تلاش برای بازاریابی محتوایی باشد، رقبای بسیار زیادی را خواهد داشت. همین امر فعالیت منحصربه فرد در عرصه بازاریابی را ضروری می سازد. اکنون شهرت روزافزون بازاریابی محتوایی بدل به مهمترین نقطه ضعف اش شده است. شمار بالایی از محتوای تولیدی براساس این الگو دارای کیفیت لازم نیست. درست به همین خاطر دیگر تاثیرگذاری مناسبی بر روی مخاطب هدف نخواهد داشت. این امر برداشت کلی کاربران نسبت به عرصه بازاریابی محتوایی را به شدت تحت تاثیر قرار داده است بنابراین برندها مسیر بسیار دشواری برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف در این راستا پیش روی دارند. 

براساس گزارش موسسه Growth Badger، امروزه نزدیک به ۶۰۰ میلیون وبلاگ و ۱.۷ میلیارد سایت تجاری در سراسر دنیا فعالیت دارد. این امر تولید محتوا برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف را بدل به چالشی بزرگ می کند. رعایت برخی از نکات در این راستا برای تاثیرگذاری بهتر بر روی مخاطب هدف ضروری است. 

ماهنامه ” اقتصاد دیجیتال” شماره ۶، بهمن و اسفند‌ماه ۱۳۹۹

مسیرهای موفقیت در بازاریابی محتوایی

کسب و کار شما در تلاش برای موفقیت در بازاریابی محتوایی سه مسیر عمده پیش روی دارد:

•    صرف هزینه برای موفقیت در عرصه بازاریابی یکی از ساده ترین گزینه هاست. اگر یک برند در طول ماه مبلغ ۳ هزار دلار بر روی بازاریابی محتوایی سرمایه گذاری نماید، به شرط استفاده از ایده های خلاقانه نزدیک به ۴ هزار دلار بازگشت سرمایه را تجربه خواهد کرد. 
•    ایجاد تمایز میان برندمان و رقبا یکی دیگر از ایده های جذاب است. این امر بیشتر از اینکه با بودجه کسب و کار سر و کار داشته باشد، مرتبط با ایده های تازه و امکان ایجاد تمایز میان برندمان و رقباست بنابراین برای برندهایی بدون بودجه کلان ایده مناسبی خواهد بود. 
•    آخرین مسیر مناسب برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف مربوط به امتحان المان های تازه است. این امر نیاز به زمان زیادی برای جمع بندی دارد. کسب و کارها در این نقطه باید کاری که هرگز پیشتر انجام نشده است، در حوزه بازاریابی اجرا نمایند. 

جهت دانلود و مشاهده عناوین ماهنامه ” اقتصاد دیجیتال” اینجا کلیک نمایید.

کیفیت همیشه برتر از کمیت است

مقدار محتوای تولیدی یک برند در طول روز یا ماه به هیچ وجه اهمیتی ندارد. نکته مهم در این میان تولید محتوای باکیفیت است. بسیاری از برندها برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف نیاز به استفاده از توصیه های مختلف دارند. این امر همیشه بازاریاب ها را دچار سرگیجه می کند. یکی از نکات مهم در این میان مربوط به رعایت یک قاعده طلایی یعنی اولویت کیفیت بر کمیت محتواست. 

کسب و کارها با تولید محتوای بازاریابی در عمل هویت آنلاین شان را نشان می دهند بنابراین توجه به کیفیت در این مسیر ضروری خواهد بود. امروزه بسیاری از برندها توانایی تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف با شیوه های مختلف را دارند، اما مسئله اساسی نحوه نمایش کسب و کار به مخاطب هدف است. جلوه یک برند باید همیشه برای مخاطب هدف حرفه ای و معتبر باشد. این امر بدون توجه به کیفیت محتوا امکان پذیر نخواهد بود. 

منبع: فرصت امروز

بیشتر از دیجیتال مارکتینگ در اقتصادالکترونیکی:
۱۱ اصل برندسازی شخصی در لینکدین
۸ اصل ضروری در زمینه تولید محتوا
بازاریابی و مدیریت جلوه برند در شبکه های اجتماعی
بازاریابی دیجیتال با تنوع بخشی به محتوای برند
بازاریابی در شبکه های اجتماعی برای نسل جوان
بررسی ۱۱ شیوه بازاریابی تعاملی؛ بازاریابی محتوایی با هدف تقویت گفت وگو میان مشتریان
ایجاد تحول بازاریابی در سایت برند
چالش طراحی پیام بازاریابی اصلی برند
بازاریابی ایمیلی و مسئله اطمینان از تحویل ایمیل ها

 

کانال تلگرام رسانه فناوری هوشمند

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا