اینترنت و شبکه اطلاعاتفناوری بلاک چین

پیوستن به قراردادهای مالی رومینگ مبتنی بر بلاک چین

کانال تلگرام رسانه فناوری هوشمند

اپراتورهای برتر مخابراتی انجام دادند

با ظهور بلاک چین در بیشتر عرصه های صنعت، شرکتهای مخابراتی هم برای انجام قراردادهای رومینگ به این فناوری پیشرفته روی آورده اند.

سایت «بلاک چین نیوز» در گزارشی نوشت: دویچه تلکوم آلمانی، شرکت اسپانیایی تلفونیکا و شرکت چندملیتی بریتانیایی ودافون، سه شرکت بزرگ مخابراتی در جهان، با موفقیت و استفاده از راه حل تسویه حساب خودکار و توافق های تخفیف رومینگ مبتنی بر بلاک چین شرکت کلییر را نهایی کردند.

 اران هاگیاگ، از بنیانگذاران و رئیس اجرایی شرکت کلییر، گفت: این شرکت برای از بین بردن پیچیدگی و ساده کردن روند مدل کسب و کار بیزینس به بیزینس (B۲B)، کلییر یک راه حل مبتنی بر بلاک چین را طراحی کرده است که به طور خودکار برای حل و فصل قرارداد برای شرکت ها طراحی شده و در عین حال کنترل، امنیت و حفظ حریم خصوصی را تضمین می کند. این طرح گامی بزرگ برای گسترش مشارکت ها همراه با، حداقل اختلافات و سرعت بخشیدن به نوآوری است.

وی خاطر نشان کرد: کلییر و همکارانش متعهد شده اند تا با استانداردهای صنعت همگام شوند تا از قابلیت همکاری و دسترسی همه بازیکنان به شبکه های سازنده اطمینان حاصل کنند.

اولین توافق تسویه حساب خودکار شامل تسویه حساب برای رومینگ داده ها از سه تامین کننده برای سال ۲۰۱۹ بوده است. مزایایی که اپراتورها به دست می آورند شامل نتایج تسویه سالانه در دقیقه به جای ساعت، کشف اختلافات داده قابل مشاهده در هر دو طرف در زمان واقعی و امکان بروزرسانی سریع یا تصحیح اطلاعات با استفاده از راه حل تسویه حساب کلییر است، مزایای پیش بینی شده برای شرکت های مخابراتی شامل تشخیص درآمد، کاهش هزینه ها و سرعت و کارآیی بیشتر است.

همچنین پتانسیل برای خودکارسازی توافقات بین شرکتی و تعریف معاملات و انجام کار به صورت انعطاف پذیر، امکان گسترش مشارکتهای تجاری را فراهم، که به ارائه خدمات جدید کمک می کند. شبکه اپراتورهایی که از راه حل کلییر، برای حل و فصل توافقات رومینگ استفاده می کنند، اکنون در حال بهره برداری از اپراتورهای اضافی هستند چرا که  کلییر در نظر دارد تا نصب رایگان و آزمایش طولانی برای اپراتورهای جدید را تا پایان سال ۲۰۲۰  انجام می دهد. در عین حال که نیازمندیها برای پیوستن به این اکوسیستم اینترنت نسل ۵، محاسبات رایانش مرزی (Edge computing: منظور از رایانش مرزی نوعی از پردازش است که در منبع و یا نزدیکی منبع داده‌ها انجام می‌گیرد) و اینترنت اشیا (IoT) است.

یوهانس اوپیتز، معاون خدمات رومینگ تجاری در شرکت دویچه تلکوم گلوبال کرییر، گفت: قرارداد تخفیف رومینگ یک فرآیند پیچیده و پر هزینه و مستعد خطا است. داشتن یک سیستم خودکار که نه تنها می تواند این مشکل را برطرف کند بلکه از بروز مشکلات آن نیز جلوگیری می کند، در عین حال که دنیایی از امکانات را برای شرکتهای مخابراتی باز می کند. با استفاده از راه حل کلییر، اپراتورها اکنون قادر به برقراری ارتباط یکپارچه با شرکای خود خواهند بود – به طوری که در آن رشد چشمگیر روابط تجاری اپراتورها و مدلهای تجاری پیش بینی می شود.

همچنین خوزه آنتونیو لوپز-جمار، مدیر عامل شرکت تلفنیکا گلوبال رومینگ گفت: یک سیستم خودکار که می تواند فرایند پیچیده و توافق تخفیف رومینگ را پایان دهد، یک اقدام مهم است که می تواند یک پیشرفت برای صنعت ارتباطات باشد و منجر به یک مدل کارآمدتر و یکپارچه تر شود.

در ادامه شریف باکیر، مدیرعامل ودافون رومینگ سرویس، گفت: فرآیندهای رومینگ بین شرکتهای مخابراتی در طول تاریخ ارتباطات سیار بسیار رشد کرده اند. با معرفی فن آوری های جدید و پیچیده تر مانند ۵G و IoT و حتی بیشتر، می توان نوآوری بنیادی در رومینگ و دیجیتالی شدن را به سطح بالاتری برساند. ودافون معتقد است که بلاک چین راه حل است و استفاده از آن پایه و اساس نوآوری پایدار را ایجاد می کند. راه حل کلییر یک نمایش کامل از مزایای استفاده از بلاک چین است، و ما خوشحالیم که با کلییر و همه شرکای صنعت برای رشد این اکوسیستم و ایجاد یک شبکه جهانی در مقیاس جهانی همکاری می کنیم.

منبع: تحلیل بازار

محتوی دیگر از بلاک چین در اقتصاد الکترونیکی:

دستور کار ارتباطات تا سال ۲۰۳۰ مشخص شد
بلاکچین سدی برای سانسور در شبکه‌های اجتماعی

محتوی دیگر که پیشنهاد می شود مطالعه نمایید:

دوقولوی دیجیتال انسان با فناوری “جی۶”
از شهربازی رباتیک تا ساخت گلخانه هوشمند
خرید صوتی مُد می شود! فناوری صوتی در خدمت بازاریابان
کشاورزی دیجیتال، نیاز دنیای آینده

کانال تلگرام رسانه فناوری هوشمند

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

  1. بازتاب: دستور کار ارتباطات تا سال ۲۰۳۰ مشخص شد : پایگاه خبری اقتصاد الکترونیکی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا