بانکداری‌دیجیتالرباتیک

استفاده از ربات هوشمند به جای انسان در بانک برای اولین بار

کانال تلگرام رسانه فناوری هوشمند

اولین تجربه استفاده از ربات انسان نمای مبتنی بر هوش مصنوعی در اردن کسب شد که گامی نوین به سمت بانکداری دیجیتال است.

 اردن برای اولین بار موفق به تجربه استفاده از یک ربات انسان نما به نام Pepper در یکی از بانک‌های اصلی خود شده است. این بانک که راه حل اثبات شده را برای استقرار Pepper، یک ربات انسان نما اجتماعی، به عنوان بخشی از تیم بانکداری خرده فروشی خود انتخاب کرده است با انجام این پروژه، Proven Solution و Capital Bank از پتانسیل راه حل‌های روباتیک مجهز به هوش مصنوعی برای کمک به مجموعه‌ای از عمود‌های بانکی که متعاقبا اهداف اصلی تجارت را هدایت می‌کنند، استفاده خواهند کرد.

دانلود و مشاهده عناوین ماهنامه ” اقتصاد دیجیتال” شماره ۱۰، تیر ماه ۱۴۰۰

ربات Pepper، مجهز به فناوری PRoMS، با ارائه پشتیبانی و اطلاعات مربوط به خدمات بانکی، به مشتریان خدمات می‌دهد، همچنین ویژگی چند زبانه Pepper به مشتریان این امکان را می‌دهد تا به زبان انگلیسی و عربی دسترسی داشته باشند در نتیجه این بانک در حال تغییر عملیات بانکی خود برای افزایش تجربه مشتری است. طراحان این پروژه معتقدند که وظایف اداری پیچیده‌تری را برای این ربات تعریف کرده‌اند تا سطح کیفیت خدمات ارائه شده به مشتریان افزایش یابد.

معرفی اولین نوع فناوری نوآورانه این ربات انسان نما، در بخش بانکی اردن به منظور ارائه پیشرفته‌ترین خدمات بانکی به مشتریان است که ارزش قابل توجهی به معاملات بانکی روزانه آن‌ها می‌بخشد و انتظارات روزافزون آن‌ها را برآورده می‌کند.

محمد عثمان، رئیس بانکداری مصرف کننده این کشور اظهار کرد: این اقدام گام‌های بلندی را در جهت اجرای استراتژی تحول دیجیتال خود برداشته و راه حل‌های مالی نوآورانه‌ای را با هدف تغییر بانکداری در اردن ادامه می‌دهد؛ همچنین قرار است Pepper در رویداد‌های تبلیغاتی مورد استفاده قرار گیرد. یکی از بانک‌های اصلی اردن چهار ربات را در شعب اصلی خود مستقر کرده است تا با مشتریان در بازدید از شعبه خود ارتباط برقرار کرده و در نتیجه زمان انتظار را کاهش داده و تجربه کلی کاربر را از طریق مزایای اتوماسیون افزایش دهد. همچنین، اولین پلتفرم مدیریت نقدینگی مبتنی بر ابر، کاملا یکپارچه در جهان که از خدمات خرد و API‌های بانکی باز برای بانک‌های خاورمیانه و شمال آفریقا استفاده می‌کند، در امارات راه اندازی شد.

جهت دانلود و مشاهده عناوین ماهنامه ” اقتصاد دیجیتال” اینجا کلیک نمایید.

بانکداری تراکنش جهانی Intellect (iGTB) اخیرا بانکداری معاملات دیجیتالی کاملا تصور شده خود را بر روی پلتفرم ابری اعلام کرد.

منبع: خبرنگاران جوان

کانال تلگرام رسانه فناوری هوشمند

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا