سلامت و پزشکی هوشمندگزارش

بازار سلامت دیجیتال توسعه می‌یابد

کانال تلگرام رسانه فناوری هوشمند

کاربردهای بازار سلامت دیجیتال سبب شده تا کشورهای بسیاری به سمت توسعه این فناوری نوین بروند.

بازار سلامت دیجیتال، طیف وسیعی از فناوری‌ها در محدوده اپ‌های سلامت موبایلی تا دستگاه‌های پوشیدنی متصل و پزشکی از راه دور را شامل می‌شود. این فناوری‌ها به کاربران، ابزار لازم برای تصمیمات مرتبط با سلامت داده‌محور و بر پایه تفکر را می‌دهند.

رصد آسان‌تر وضعیت سلامت

محصولات و خدمات درحال پیدایش این بازار به افراد بسیاری در دنیا این توانایی را می‌دهد که بتوانند شرایط سلامت خود را به شکلی کاراتر و آسان‌تر رصد کرده و سوابق خود را ثبت کنند.

افراد می‌توانند فعالیت‌های فیزیکی خود را رهگیری کنند، نشانه‌های اولیه بیماری را شناسایی کنند و حتی برای مسائل روانشناختی خود کمک بگیرند.

در چشم‌انداز بازار دیجیتال Statista، بازار، به دسته‌ها و بخش‌های تناسب اندام و سلامت دیجیتال و سلامت الکترونیک تقسیم می‌شوند. انتظار می‌رود با اینکه بازار جهانی سلامت دیجیتال در سال ۲۰۱۹ درآمدی ۱۲۹ میلیارد دلاری داشته است، این درآمد با نرخ رشد خارق‌العاده ۱۸ درصد در سال ۲۰۲۲ ادامه یابد.

کمک کرونا به تسریع این فرآیند

استفاده همه‌جانبه از اینترنت و گوشی‌های هوشمند در کنار گرایش به سبک زندگی سالم‌تر و سلامتی بیشتر در میان افراد، باعث رشد این بازار شده است. پاندمی کرونا به شکل قابل‌توجهی به شکل‌گیری این روند کمک کرد.

اپ‌های مصرفی که در حوزه سلامت عمومی فعال هستند، همواره بر فضای سلامت دیجیتال غالب بوده‌اند. اما اخیرا، این روند به‌واسطه به‌وجود آمدن تعداد زیادی اپ در بخش‌های مختص بیماری که به آنها معالجه دیجیتال و محصولات و ابزار مراقبتی دیجیتال نیز گفته می‌شود، به آرامی درحال تغییر است. تقریبا ۵۰ درصد از محصولات معالجه دیجیتال و مراقبت دیجیتال بر روی حوزه‌های سلامت ذهنی، دیابت و یا بیماری‌های قلبی عروقی تمرکز دارند.

دو بخش عمده بازار سلامت دیجیتال

در چشم‌انداز بازار دیجیتال Statista، بازار سلامت دیجیتال، دو بخش عمده را شامل می‌شود. بخش اول، تناسب اندام و سلامت دیجیتال و سلامت الکترونیک است و بخش دوم، تناسب اندام و سلامت دیجیتال محصولاتی شامل پوشیدنی‌های تناسب اندام و ترازوهای هوشمند و اپ‌های این حوزه را پوشش می‌دهد.

سلامت الکترونیک بر روی دستگاه‌های سلامت الکترونیک، اپ‌های سلامت الکترونیک، داروخانه‌های آنلاین و مشاوره آنلاین با پزشک تمرکز دارد.

با توجه به کارایی‌های گسترده بازار سلامت دیجیتال، ستاد توسعه فناوری‌های اقتصاد دیجیتال و هوشمندسازی، از طرح‌های نوآورانه و خلاقانه این حوزه، حمایت به عمل می‌آورد.

منبع: معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری،

کانال تلگرام رسانه فناوری هوشمند

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا