فناوری بلاک چینمحتوی اختصاصی ماهنامه اقتصاد دیجیتالمقاله ارز دیجیتال

حقایق ابتدایی در مورد بلاک‌چین و ارزهای دیجیتال که سرمایه‌گذاران باید بدانند

کانال تلگرام رسانه فناوری هوشمند
الکس متیو

با افزایش علاقه به ارزهای دیجیتال، فناوری بلاک‌چین نقش حیاتی در بازار رمزنگاری ایفا می‌کند، بنابراین افراد بیشتری در حال یادگیری در مورد آن هستند.

به گزارش اقتصادددیجیتال و به نقل از smsrtcollective، اگر برای اولین بار شروع به استفاده از ارز دیجیتال کرده‌اید، احتمالا نکات زیادی در مورد بیت‌کوین یا بلاک‌چین وجود دارد که نمی‌دانستید.

بلاک‌چین‌ها پایگاه داده یا دفتر کل توزیع‌شده‌ای هستند که بین گره‌های یک شبکه رایانه‌ای خاص به اشتراک گذاشته می‌شوند. آنها با کمک به حفظ یک رکورد امن و غیرمتمرکز از تراکنش‌ها، نقش مهمی در سیستم‌های رمزنگاری ایفا می‌کنند. با این حال، استفاده از بلاک‌چین‌ها به تراکنش‌های رمزنگاری محدود نمی‌شود. بلاک‌چین می‌تواند داده‌ها را در هر صنعتی غیرقابل تغییر کند؛ به عبارت دیگر قابل تغییر نباشند. یک بلاک قابل تغییر نیست، بنابراین تنها اعتمادی که نیاز است اطلاعات صحیح در زمان ورود داده توسط کاربر یا برنامه است. این جنبه نیاز به طرف‌های ثالث قابل اعتماد را که معمولاً حسابرسان یا سایر انسان‌هایی هستند که هم هزینه را افزایش می‌دهند و معمولا هم اشتباه می‌کنند، کاهش می‌دهد.

محتوا مرتبط: چگونه بیت کوین از ناپایداری های جهانی سود می برد؟

انفجار فناوری بلاک‌چین با ظهور ارزهای دیجیتال

از زمان راه‌اندازی بیت‌کوین در سال ۲۰۰۹، کاربردهای بلاک‌چین با ایجاد انواع ارزهای دیجیتال، برنامه‌های مالی غیرمتمرکز (DeFi)، توکن‌های غیرقابل تعویض (NFT) و قراردادهای هوشمند به طور چشمگیری افزایش یافته است. به دلیل کاربردهای فراوان آن، بازار بلاک‌چین با سرعتی قابل توجه در حال رشد است. پیش‌بینی می‌شود که ارزش این بازار تا سال ۲۰۲۹ به بیش از ۱۶۳ میلیارد دلار برسد و با سرعت ۵۳ درصد در سال در حال رشد باشد.

ما می‌توانیم کتابی در مورد کاربردهای مختلف بلاک‌چین در صنایع مختلف بنویسیم. در حقیقت، قبلا برخی از مهم‌ترین روندهای بلاک‌چین در کسب و کار را پوشش داده‌ایم. با این حال، در این مقاله می‌خواهیم بر مزایای استفاده از بلاک‌چین برای ارزهای دیجیتال تمرکز کنیم.

اکنون تقریبا همه از وجود ارزهای دیجیتال مطلع هستند. راه‌حل‌ها و ابزارهای فناورانه‌ی زیادی پدید آمده‌اند که ارزهای دیجیتال را به یک ابزار پرداخت محبوب تبدیل کرده‌اند. ارزهای دیجیتال کارکردهای دیگری نیز انجام می‌دهند و شاخص‌های کارایی و محبوبیت آن‌ها دائما در حال افزایش است. در حال حاضر، بیش از نیم میلیون کاربر ارز دیجیتال وجود دارد که نشان دهنده‌ی موفقیت عالی و گسترش عرضه و تقاضا در بازار مدرن است.

بسترهای مختلفی وجود دارند که می‌توانید به راحتی و بدون صرف هزینه زیاد از قیمت لحظه‌ای ارزهای دیجیتال مطلع شوید. در میان سایر نکات جالب، امکان استفاده از ارز دیجیتال به عنوان ابزار پرداخت برای کالاها و خدمات مختلف برجسته شده است. اگر می‌خواهید اطلاعات بیشتری در مورد ارز دیجیتال به دست آورید، باید تمام منابع اطلاعاتی موجود را به دقت مطالعه کنید تا از بسیاری از مشکلات جلوگیری شود.

ارز دیجیتال چیست؟

ارز دیجیتال یک دارایی دیجیتال است که با الگوریتم‌های رمزنگاری، رمزگذاری شده و امنیت بالایی برای وجوه شما تضمین می‌کند. این یکی از امن‌ترین و اثبات‌شده‌ترین روش‌ها برای انجام تراکنش است. بلاک‌چین فناوری پایه‌ای هر ارز دیجیتالی در نظر گرفته می‌شود. این فناوری به شما امکان می‌دهد تا تمام زنجیره‌های داده را به صورت لحظه‌ای ذخیره کنید و دسترسی به تمام منابع را فراهم می‌کند.

در بازار مدرن، می‌توانید انواع مختلفی از ارزهای دیجیتال را پیدا کنید. بیت‌کوین و اتریوم وجود دارند و انواع جدیدی از ارزهای دیجیتال نیز در حال ظهور هستند. آنها شبکه‌های غیرمتمرکز ویژه‌ای هستند که در یک سیستم عامل واحد توزیع شده‌اند. از ویژگی‌های اصلی ارز دیجیتال، روشی برای تشکیل زنجیره‌های داده جدید است به عنوان مثال، برای توسعه سکه‌های جدید، از استخراج با کمک تجهیزات ویژه استفاده می‌شود. برای انجام این کار، باید از تجهیزات خاصی استفاده کنید و برق مصرف کنید. پس از استخراج، دارایی‌ها را می‌توان در پلتفرم‌های منحصربه‌فرد برای نگهداری توکن‌ها و شکل‌گیری ارزش این دارایی قرار داد. پس از قرار دادن، می‌توانید قیمت لحظه‌ای ارزهای دیجیتال را در رسانه‌های خاص پیدا کنید.

محتوا مرتبط: پیشرفت‌های بلاک چین به نوآوری‌های بیشتر در CBDCها منجر می‌شود

فناوری بلاک‌چین چیست؟

بلاک‌چین فناوری زیربنایی است که بسیاری از ارزهای دیجیتال بر اساس آن بنا شده‌اند. ارز دیجیتال نمونه‌ای بارز از کاربرد فناوری بلاک‌چین است. دفترچه‌ی منحصربه‌فرد برای ثبت سوابق برای هر کاربر قابل دسترسی و درک است و فرآیند تبادل بهینه‌ی داده را تضمین می‌کند.

با کمک بلاک‌چین، ایمن‌سازی و توزیع دارایی‌های دیجیتال امکان‌پذیر می‌شود. همچنین می‌توان واحدهای ارزش ارز دیجیتال را تعیین کرد و از روش اجماع برای تأیید عملکرد سیستم استفاده نمود. بلاک‌چین برای حفظ یک شبکه‌ی واحد بدون واسطه در تراکنش‌های مالی، از روش‌های مختلف رمزنگاری استفاده می‌کند.

شبکه‌ی بلاک‌چین به افزایش غیرمتمرکزسازیِ سیستم و ساده‌سازی بسیاری از وظایف کمک می‌کند و امنیت بالایی را برای دارایی‌های دیجیتال به ارمغان می‌آورد. امکانات فناوری بلاک‌چین فراتر از ارز دیجیتال بوده و پروژه‌های مهیجی را در حوزه‌های خدمات مالی، بازی و بسیاری موارد دیگر شامل می‌شود.

کلیدهای عمومی و خصوصی در ارزهای دیجیتال

کلیدهای امنیتی عمومی و خصوصی، موضوعی ضروری در ارزهای دیجیتال هستند. به عنوان مثال، اساس بسیاری از ارزهای دیجیتال، رمزنگاری با استفاده از کلیدهای عمومی و خصوصی است. از این کلیدها برای محافظت از تراکنش‌های کاربر و افزایش امنیت وجوه استفاده می‌شود. کلیدهای عمومی برای شناسایی عمومی به کار می‌روند، در حالی که کلیدهای خصوصی برای محافظت از کیف پول‌های ارز دیجیتال فردی استفاده می‌شوند.

اصول کار و دلایل محبوبیت ارزهای دیجیتال

ارزهای دیجیتال دارایی‌هایی در حال تحول مستمر هستند. در حال حاضر می‌توانید به صورت زنده از قیمت لحظه‌ای ارزهای دیجیتال مطلع شوید. اصول کار ارزهای دیجیتال کاملاً ساده است. نکته‌ی اصلی این است که معمولاً برای ارسال پول از کیف پول‌های الکترونیکی و لینک‌های منحصر به فرد استفاده می‌شود.

یکی از جنبه‌های اساسی کار با ارز دیجیتال، استفاده از کلید عمومی یا خصوصی برای تضمین امنیت بالا است. شما می‌توانید برای اطمینان از امنیت داده‌های شخصی، یک کلید خصوصی ایجاد کنید. از کلید عمومی می‌توان برای انجام تراکنش‌های محرمانه با حفظ امنیت بالای داده‌های شخصی استفاده کرد.

دلایل محبوبیت ارزهای دیجیتال می‌تواند متفاوت باشد. این نوع دارایی، رایج‌ترین نوع دارایی است و تقاضای زیادی برای آن وجود دارد. بسیاری از مردم از ارزهای دیجیتال استفاده می‌کنند، چون آنها را فناوری آینده می‌دانند. ارزهای دیجیتال همچنین برای سازمان‌های نظیر بانک‌های رسمی جذاب می‌شوند.

از دیگر ویژگی‌های محبوبیت، استفاده از فناوری بلاک‌چین است. مدیریت غیرمتمرکز دارایی مزایای زیادی دارد و باعث می‌شود تمام تراکنش‌ها نسبت به روش‌های مشابه، گویا و شفاف باشد. همچنین، می‌توانید لیست قیمت لحظه‌ای ارزهای دیجیتال را با حداقل هزینه و تلاش پیدا کنید.

محتوا مرتبط: ترکیب هوش مصنوعی و بلاک‌چین در امور مالی و سرمایه‌گذاری

کنترل ارزهای دیجیتال

بسیاری از افراد در مورد کنترل ارزهای دیجیتال سوال دارند. درک نحوه عملکرد دارایی‌های دیجیتال برای افراد مبتدی دشوار است. بلاک‌چین برای کنترل از هیچ سرویس پیچیده یا شخص ثالثی استفاده نمی‌کند. داده‌های شخصی کاملاً محرمانه باقی می‌مانند. همزمان، پارامترهای امنیتی خاص و قوانینی برای خرید و فروش ارز دیجیتال ارائه می‌شود.

کاربران می‌توانند با استفاده از یک شبکه توزیع‌شده، به طور مستقل تمام عملیات روزانه با ارزهای دیجیتال را کنترل کنند. در عین حال، بسیاری از مالکان ناشناس هستند، بنابراین تمام اطلاعات در یک پایگاه داده قابل اعتماد کاملاً ایمن نگه داشته می‌شوند.

برخی کشورها در تلاش‌اند تا قوانینی را برای ارزهای دیجیتال در سطح دولتی وضع کنند، اما هیچ ابزار مدیریت عملی وجود ندارد. ارز دیجیتال امروزه یکی از امن‌ترین و مطمئن‌ترین دارایی‌هاست.

ویژگی‌های سرمایه‌گذاری در ارز دیجیتال و قوانین خرید

بسیاری از افراد در مورد اثربخشی سرمایه‌گذاری در ارز دیجیتال تردید دارند. در این زمینه باید به نکات زیادی توجه کرد. فرض کنید می‌خواهید از ارزهای دیجیتال به عنوان یک سرمایه‌گذاری استفاده کنید. در این صورت، مهم است که در نظر بگیرید ارزش دارایی‌های دیجیتال دائماً در حال تغییر است، بنابراین ردیابی مستقل تمام این ویژگی‌ها دشوار است و همین امر سرمایه‌گذاری را برای همه دشوار می‌کند.

برای داشتن یک سرمایه‌گذاری سودآور و اطمینان از حداقل ریسک، ارز دیجیتال باید ثبات مشخصی را حفظ کند. همچنین توجه به انصاف قیمت‌گذاری در بازار و مطالعه دقیق ویژگی‌های مدیریت ارز دیجیتال در یک مورد خاص ضروری است.

اگر قصد خرید ارز دیجیتال دارید، باید از قیمت لحظه‌ای ارزهای دیجیتال به صورت آنلاین مطلع باشید. همچنین باید تمام پلتفرم‌های موجود که مدیریت ارز دیجیتال را ارائه می‌دهند به دقت کنترل کنید. در صورتی که قصد خرید با ارز فیات (پول رایج) را دارید، از رسانه‌های مناسب استفاده کنید.

می‌توانید ارز دیجیتال را از طریق یک کیف پول الکترونیکی یا با استفاده از برنامه‌ای خاص خریداری کنید. این کار امنیت بالای دارایی‌های ارز دیجیتال را تضمین کرده و ریسک احتمالی از دست دادن وجوه را کاهش می‌دهد. استفاده صحیح از تمام ابزارهای معاملاتی موجود برای به حداقل رساندن ریسک‌ها و هزینه‌های بالقوه ضروری است. فقط صرافی‌های ارز دیجیتال معتبر و امن را انتخاب کنید.

کیف پول‌های ارز دیجیتال چیست؟

کیف پول ارز دیجیتال ابزاری منحصر به فرد برای ذخیره ارز دیجیتال است. کاربران می‌توانند از کیف پول‌های ارز دیجیتال مختلفی که در صفحه‌ی صرافی یا سایر پلتفرم‌های تخصصی قرار دارند، استفاده کنند. کیف پول‌های ارز دیجیتال به ذخیره‌ی کلیدهای خصوصی و امنیت مدیریت دارایی کمک می‌کنند.

دو نوع کیف پول سرد و گرم وجود دارد. کیف پول‌های گرم معمولاً به صورت آنلاین یافت می‌شوند. برای دسترسی به دارایی‌ها به اتصال اینترنت نیاز است. کیف پول‌های سرد به طور کلی به عنوان دستگاه‌های خاصی ارائه می‌شوند. از آنجایی که قابل هک نیستند، امنیت بیشتری دارند. در عین حال، خطرات گم شدن چنین کیف پول الکترونیکی بالاست.

چگونه در ارز دیجیتال سرمایه‌گذاری کنیم؟

فرض کنید می‌خواهید سرمایه‌گذاری در ارز دیجیتال را شروع کنید. در این صورت، آشنایی با قیمت لحظه‌ای ارزهای دیجیتال و انتخاب بهترین گزینه برای سرمایه‌گذاری که از نظر امنیت و ثبات نسبی با بسیاری از موارد مشابه قابل مقایسه است، ضروری است. برای شروع می‌توانید گزینه‌ی باثبات‌تری انتخاب کنید. برای مثال، بیت‌کوین یا اتریوم. همچنین می‌توانید پروژه‌های جدید امیدوارکننده را انتخاب کنید.

پس از دریافت کیف پول الکترونیکی و افتتاح حساب، باید بهترین پلتفرم سرمایه‌گذاری را انتخاب کنید. شما می‌توانید بهترین گزینه را برای کسب درآمد و درآمد غیرفعال انتخاب کنید.

ارز دیجیتال مفهومی است که برای هر فردی، صرف نظر از علایق و زمینه‌ی فعالیتش، به طور فزاینده‌ای محبوب و جالب می‌شود. ارزهای دیجیتال دائماً در حال تحول هستند و راه‌حل‌های جدیدی پدید می‌آیند که فرصت‌های گسترده‌ای را برای هر کاربر باز می‌کند.

ترجمه شده توسط رسانه اقتصاد دیجیتال

کانال تلگرام رسانه فناوری هوشمند

نوشته های مشابه

‫۱۶ دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا