بانکداری دیجیتالپیشنهاد سردبیرگزارشمحتوی اختصاصی ماهنامه اقتصاد دیجیتال

۱۰ مورد از برترین نئوبانک‌های جهان

کانال تلگرام رسانه فناوری هوشمند

در این لیست ۱۰ تایی، نگاهی به پیشروترین و برترین نئوبانک‌های حال حاضر جهان می‌اندازیم. این لیست شامل موسسات سراسر آمریکای شمالی، جنوبی و اروپا می‌شود.

به گزارش اقتصاد دیجیتال و به نقل از fintechmagazine؛ امروزه، نئوبانک‌ها با ارائه خدمات دیجیتالی که تجربه‌ای روان و مشتری‌محور را به ارمغان می‌آورند، پیشگام در رقابت با بازیگران قدیمی و تثبیت‌شده‌ی عرصه بانکداری هستند.

در اینجا، به بررسی ۱۰ مورد از برترین نئوبانک‌های جهان می‌پردازیم که شامل مؤسساتی از آمریکای شمالی و جنوبی و همچنین اروپا می‌شود:

۱۰. دیو (Dave)

دیو یک بانک دیجیتال مستقر در ایالات متحده است که در زمینه وام‌های کوتاه‌مدت تخصص دارد. دیو با خدماتی که بدون دریافت هیچ‌گونه بهره، کارمزد راه‌اندازی یا سایر هزینه‌ها ارائه می‌شود، به سرعت در حال تبدیل شدن به یک نئوبانک محبوب و منتخب مصرف‌کنندگان است. برنامه دیو بیش از ۱۰ میلیون بار در iOS و بیش از ۱ میلیون بار در دستگاه‌های اندرویدی دانلود شده است. همچنین، دیو در سال ۲۰۱۹ با داشتن بیش از ۴ میلیون کاربر به مقام «یونیکورن» (استارتاپی با ارزش‌گذاری بیش از یک میلیارد دلار) دست یافت و در سال ۲۰۲۱ در بورس نزدک (NASDAQ) سهام خود را عرضه کرد.

بیشتر بخوانیم: ۱۰ شرکت فین‌تک با سریع‌ترین رشد در سال ۲۰۲۳

۹. اتم بانک (Atom Bank)

اتم بانک، یک بانک دیجیتال در انگلستان است که به‌طور خاص برای گوشی‌های هوشمند و تبلت‌ها طراحی شده است. این بانک که اولین نئوبانک دارای مجوز کامل نظارتی در انگلستان است، از زمان تأسیس، موفق به جذب سرمایه قابل توجهی شده است. اتم بانک که توسط آنتونی تامسون، یکی از بنیان‌گذاران مترو بانک و مارک مولن، مدیرعامل سابق فرست دایرکت تأسیس شده است، توانسته طیف خدمات خود را گسترش دهد و هم‌اکنون شامل وام‌های مسکن، حساب‌های پس‌انداز و وام‌های تضمین‌شده برای کسب‌وکارهای کوچک می‌شود.

۸. مونزو (Monzo)

مونزو، که دفتر مرکزی آن در انگلستان قرار دارد، امروزه در بین نئوبانک‌های این کشور، از نظر میزان سرمایه‌گذاری دریافتی، در جایگاه برتر قرار می‌گیرد. مونزو که در سال ۲۰۱۵ ابتدا به عنوان یک سرویس کارت اعتباری پیش‌پرداخت و موبایلی تأسیس شد، از آن زمان تاکنون با رفع محدودیت‌های مجوز بانکداری انگلستان، فعالیت خود را گسترش داده و از سال ۲۰۱۷ حساب‌های جاری نیز ارائه می‌دهد. با حرکت رو به جلوی سریع تا سال ۲۰۲۳، مونزو در حال حاضر از داشتن بیش از ۷.۴ میلیون مشتری برخوردار است. این بانک با معرفی محصول جدیدی به نام «مونزو فلکس» که یک سرویس خرید اعتباری اقساطی است و به مدیریت هزینه‌های مصرف‌کنندگان کمک می‌کند، مسیر رشد خود را در انگلستان حفظ کرده است.

۷. اوک‌نورث بانک (OakNorth Bank)

اوک‌نورث بانک یک سازمان مستقر در انگلستان است که به کسب‌وکارها برای دسترسی سریع به منابع مالی در جهت توسعه‌ی مقیاس‌پذیری‌شان و همچنین ارائه‌ی گزینه‌های پس‌انداز کمک می‌کند. این بانک پس از آنکه شرکت «ایندابولز هائوسینگ فاینانس» ۴۰ درصد از سهام خود را واگذار کرد، با دستیابی به ارزش‌گذاری اخیر ۵ میلیارد دلاری آمریکا، اکنون از تأمین مالی با مبالغی از ۲۵۰،۰۰۰ پوند انگلیس (معادل ۳۲۴،۶۰۰ دلار آمریکا) تا مبالغ چند میلیون پوندی/دلاری پشتیبانی می‌کند.

بیشتر بخوانیم: ۱۰ بانک برتر جهان در سال ۲۰۲۳

۶. آپگرید (Upgrade)

اگرچه آپگرید تنها حدود شش سال است که فعالیت می‌کند، با خطوط اعتباری مصرف‌کننده، وام‌های شخصی و حساب‌های جاری همراه با پس‌انداز و پاداش‌های برتر، تاکنون بیش از ۲۵ میلیارد دلار آمریکا اعتبار مصرف‌کننده را به نفع خانواده‌ها در سراسر ایالات متحده تسهیل کرده است. محصول اصلی آن، کارت آپگرید، به یکی از پرکاربردترین کارت‌های اعتباری جدید در آمریکا تبدیل می‌شود. این شرکت فین‌تک به دلیل تلاش‌هایش در ترویج فراگیری، تنوع و حمایت از زنان و معلولان مورد تقدیر قرار گرفته است.

۵. N26

N26 که در سال ۲۰۱۳ تأسیس شد، اکنون پیشروترین نئوبانک آلمان و از برترین نئوبانک‌های جهان است. N26 با هدف ساده‌سازی مدیریت پول برای میلیون‌ها آلمانی، تأکید زیادی بر امنیت و رضایت مشتری دارد و بر تراکنش‌هایی با ارزش سالانه‌ای بیش از ۱۰۰ میلیارد دلار آمریکا نظارت می‌کند. این شرکت با داشتن بیش از ۸ میلیون مشتری در ۲۴ بازار، از شهر برلین، محل تولدش، تا شهرهای پر جنب‌وجوش مانند بارسلونا، مادرید، وین، میلان، سائو پائولو و پاریس را پوشش می‌دهد. N26 که دارای مجوز بانکداری کامل اروپا است، با استفاده از فناوری شبکه بدون شعبه خود را حفظ می‌کند و برنامه آن بر روی اندروید، iOS و دسکتاپ در دسترس است.

۴. سُفی (SoFi)

سُفی، نئوبانک آمریکایی، از فناوری برای ارائه محصولات مالی استفاده می‌کند که به مشتریان در پس‌انداز، سرمایه‌گذاری و حفاظت از دارایی‌هایشان کمک می‌کند. سُفی در زمان تأسیس، براساس یک مدل اعطای وام مبتنی بر فارغ‌التحصیلان فعالیت می‌کرد که دانشجویان، فارغ‌التحصیلان و سرمایه‌گذاران را به هم متصل می‌کرد. این شرکت با گذار به یک مدل اعتبارسنجی غیرسنتی، اکنون اولویت را بر اعطای وام به مشتریان مسئولیت‌پذیر نیز قرار داده است. امروزه، سُفی خدمات خود را به حساب‌های جاری مدیریت وجوه نقد، و همچنین پلتفرم‌های سرمایه‌گذاری که خدمات مشاوره‌ای و گزینه‌های کارگزاری را ارائه می‌دهند، گسترش داده است. این شرکت فین‌تک پس از ادغام در اوایل سال ۲۰۲۱، به ارزش‌گذاری قابل توجه ۹ میلیارد دلاری آمریکا دست یافت.

بیشتر بخوانیم: چگونه بلاک‌چین برنامه‌های فین‌تک را متحول می‌کند؟

۳. چایم (Chime)

چایم، یک شرکت فین‌تک مستقر در آمریکا، به عنوان نئوبانکی که به مشتریان در کاهش هزینه‌های برداشت وجه اضافه از حساب (Overdraft Fee) کمک می‌کند، برای خود نامی دست و پا کرده و از برترین نئوبانک‌های جهان است. این ارائه‌دهنده‌ی خدمات مالی از زمان تأسیس، موفق به جذب سرمایه‌گذاری ۲.۳ میلیارد دلار آمریکا شده است و رشد خود را مرهون استراتژی‌های متمرکز بر اعضا و همکاری با بانک‌های منطقه‌ای برای توسعه‌ی راه‌حل‌های مالی مشتری‌محور می‌داند. این رویکرد به چایم امکان می‌دهد تا در یک بازار رقابتی دوام بیاورد و گزینه‌های مقرون‌به‌صرفه‌ای را برای آمریکایی‌ها ارائه دهد. ارزش چایم به‌تازگی بالغ بر ۲۵.۵ میلیارد دلار آمریکا برآورد شده است، از سرمایه‌گذاران کلیدی خود می‌تواند به شرکت‌هایی نظیر سکوئیا کپیتال گلوبال ایکوئیتیز، صندوق ویژن ۲ سافت‌بانک، جنرال آتلانتیک و تایگر گلوبال اشاره کند.

۲. روُلوت (Revolut)

روُلوت امروزه پیشروترین نئوبانک انگلستان است. این شرکت که در سال ۲۰۱۵ تأسیس شد، در طول تقریباً ۹ سال فعالیت خود به سرعت گسترش یافته است و اکنون با افتخار به داشتن بیش از ۳۵ میلیون کاربر شخصی، ۵۰۰۰۰۰ کاربر تجاری و حدود ۶۰۰۰ نیروی کار اشاره می‌کند. روُلوت  با مأموریتی محوری برای ساده‌سازی فرآیندهای مالی، طیف وسیعی از خدمات از جمله: تبدیل ارز، کارت‌های نقدی، کارت‌های مجازی، اپل‌پی، معاملات سهام و ارز دیجیتال را ارایه می‌دهد و ماهانه تا ۲۵۰ میلیون تراکنش را انجام می‌دهد. روُلوت  که اخیراً ارزشی معادل ۳۳ میلیارد دلار آمریکا برآورد شده است، در حال حاضر هدف خود را ساخت یک «ابربرنامه‌ی مالی جهانی» قرار داده است. این شرکت با برنامه‌هایی برای ارائه خدمات موبایل در زادگاه خود، انگلستان، در مسیر دستیابی به این هدف به‌خوبی پیشرفت کرده است.

بیشتر بخوانیم: حقایق ابتدایی در مورد بلاک‌چین و ارزهای دیجیتال که سرمایه‌گذاران باید بدانند

۱. نوبانک (Nubank)

بالای فهرست ما، نئوبانک برزیلی – نوبانک – قرار دارد که ارزش آن از زمان تأسیس به طور قابل توجهی افزایش یافته است. نوبانک که در سال ۲۰۱۳ تأسیس شد، با جذب سرمایه‌گذاری قابل توجه، در مسیر متحول کردن خدمات مالی در سراسر آمریکای لاتین پیشرفت کرده است. امروزه، فعالیت‌های آن در برزیل، مکزیک و کلمبیا گسترده شده است و تعداد مشتریان آن از ۷۰ میلیون نفر فراتر رفته است. نوبانک همچنان متعهد به ساده‌سازی پیچیدگی‌های مالی و توانمندسازی افراد برای مدیریت مؤثرتر امور مالی خود است. این نهاد فین‌تک با استفاده از فناوری پیشرفته و یادگیری ماشین، در رویکردهای نوآورانه‌ی کسب‌وکار پیشگام است و راه‌حل‌های مالی جدیدی را متناسب با نیازهای هر دو، شرکت‌های کوچک و متوسط و افراد، طراحی می‌کند.

بیشتر بخوانیم: پیشرفت‌های بلاک چین به نوآوری‌های بیشتر در CBDCها منجر می‌شود

کانال تلگرام رسانه فناوری هوشمند

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا