بیت‌کوینتحلیل ارز دیجیتالمحتوی اختصاصی ماهنامه اقتصاد دیجیتالمقالات فناوری مالی

چگونه بیت کوین از ناپایداری های جهانی سود می برد؟

کانال تلگرام رسانه فناوری هوشمند
جنیفر مورفی

جنیفر مورفی، مدیرعامل Runa Digital Assets می گوید، دارایی ای که از ناپایداری و بی نظمی سود می برد، مطمئناً ارزش داشتن در سبد سهام را دارد آیا بیت کوین اینگونه است؟

به گزارش اقتصاد دیجیتال به نقل از FinTechNews، این ریسک ها با تهدید بازده سهام و اوراق قرضه برای سرمایه گذاران، بسیار مهم هستند. به طور تاریخی، اوراق خزانه داری ایالات متحده یک “پناهگاه امن” بوده اند که تا حدودی از بحران ها محافظت می کنند، اما از سال ۲۰۲۱ تا ۲۰۲۳، اوراق خزانه داری با بازدهی منفی ۱۰ درصد، بدترین عملکرد ۳ ساله خود را از حداقل دهه ۱۹۸۰ به ثبت رسانده اند. به طور مشابه، سبد سهام متنوع ۶۰/۴۰ در سال ۲۰۲۲ با بازدهی منفی ۱۶ درصد، بدترین دوره عملکرد خود را در ۱۴ سال گذشته تجربه کرد.

در دنیایی که به طور فزاینده ای با عدم قطعیت روبرو است، یک سرمایه گذار چه کاری باید انجام دهد؟

نسیم نیکولاس طالب در کتاب خود با عنوان “ضد شکننده” (Anti-Fragile) ویژگی های منحصر به فرد چیزهایی را بررسی می کند که از بی نظمی سود می برند. به عنوان مثال، سیستم ایمنی بدن پس از مواجهه با سرماخوردگی موثرتر عمل می کند. قوانین با دادخواست ها و تجدید نظرها روشن تر می شوند. نرم افزار توسط هکرهایی که از نقص ها سوء استفاده می کنند، “مقاوم در برابر حملات” می شود.

چه می شود اگر بتوانید یک دارایی به سبد سهام خود اضافه کنید که ممکن است از استرس های جهانی سود ببرد؟ یعنی با عدم قطعیت و نوسانات بهتر شود؟

بیت کوین را در نظر بگیرید. به نظر می رسد شبکه بیت کوین از ناپایداری ها سود می برد. زمانی که دولت چین در سال ۲۰۲۱ استخراج بیت کوین را ممنوع کرد، تقریباً ۵۰ درصد از ظرفیت استخراج بیت کوین مجبور به تعطیلی یا انتقال شدند. اما ظرف هفت ماه، ظرفیت به طور کامل بازیابی شد و اکنون بیش از ۲ برابر سطح قبل از تعطیلی چین است. در ۱۵ ماه گذشته، دومین صرافی بزرگ ارزهای دیجیتال جهان اعلام ورشکستگی کرد و بزرگترین صرافی توسط وزارت دادگستری ایالات متحده تحریم شد. با این حال، تراکنش های شبکه بیت کوین تحت تأثیر قرار نگرفت و حجم معاملات نزدیک به بالاترین سطح تاریخی خود قرار دارد.

به عنوان یک دارایی، ممکن است بیت کوین به طور فزاینده ای ضد شکننده نیز باشد. در ۱۰ مارس ۲۰۲۳، با فروپاشی Silicon Valley Bank، ترس از سرایت باعث شد سهام در روز معاملات بعدی بیش از ۱ درصد کاهش یابد، اما بیت کوین ۲۰ درصد افزایش یافت. این واکنش قیمتی به عنوان یک “پناهگاه امن” برای بیت کوین یک پدیده جدید بود و زمان نشان خواهد داد که آیا این روند ادامه خواهد داشت یا خیر. با این حال، بیت کوین در ۱، ۳، ۵ و ۱۰ سال گذشته، دوره هایی که شامل استرس های زیادی بوده است، از تمام سایر طبقات دارایی بهتر عمل کرده است.

تحقیقات انجام شده توسط Galaxy نشان می دهد که اختصاص ۱ درصدی به بیت کوین در یک سبد سهام شامل ۵۵ درصد S&P 500، ۳۵ درصد اوراق بهادار دولتی آمریکا (Bloomberg U.S. Agg) و ۱۰ درصد کالاهای اساسی (Bloomberg Commodity) طی ۵ سال از آگوست ۲۰۱۸ تا آگوست ۲۰۲۳ منجر به بازدهی بالاتر و بازدهی تعدیل شده ریسک بهتر بدون تأثیر قابل توجه بر نوسانات یا افت حداکثر شده است.

هفته گذشته، فیدلیتی (Fidelity) با اختصاص ۱ درصد به سبد سهام ETF محافظه‌کار و ۳ درصد به سبد سهام ETF رشد، بیت‌کوین را به سبد سهام چند دارایی خود در کانادا اضافه کرد. با وجود بسیاری از ETF های بیت کوین که اکنون در ایالات متحده در دسترس هستند، مانند Franklin Templeton EZBC یا iShares IBIT با هزینه کم، دنباله‌روی از این اقدام برای سرمایه‌گذاران آمریکایی آسان است.

تهیه شده در رسانه اقتصاد دیجیتال

کانال تلگرام رسانه فناوری هوشمند

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا