بازاریابی دیجیتالمقاله کسب و کار دیجیتال

۷ راهکار کلیدی توسعه ایمیل مارکتینگ

کانال تلگرام رسانه فناوری هوشمند
نویسنده : جان سیمونز   مترجم : امیر آل علی  

ایمیل مارکتینگ یکی از تاثیرگذارترین بخش‌های دیجیتال مارکتینگ است که همواره مورد استفاده بوده اما با توسعه تکنولوژی این شیوه بازاربابی نیز نیاز به توسعه دارد. در این مقاله ۷ راهکار کلیدی توسعه ایمیل مارکتینگ بیان شده است.

در جهان امروز، بازاریابی آنلاین مهمترین اقدامی است که هر برندی باید انجام دهد. در این زمینه فناوری هایی نظیر متاورس، این موضوع را منتقل می سازد که در جهان پیش رو، دیگر نیازی به فروش حضوری و ایجاد فروشگاه های بزرگ نیست و افراد در خانه خود می توانند بالاترین تجربه خرید را داشته باشند. با این حال اشتباه بسیاری از برندها این است که خود را تنها به یک یا چند روش محدود می کنند. این امر در حالی است که بستر اینترنت، فضایی با امکانات متنوع است که هر یک از آنها می تواند نتایج خاص خود را به همراه داشته باشد.

در این زمینه یکی از آمارهای منفی این است که میزان توجه افراد به بازاریابی ایمیلی کاهش پیدا کرده است. این امر در حالی است که هنوز هم این روش، نتایج فوق العاده ای را به همراه دارد. درواقع رشد شبکه های اجتماعی، باعث شده است تا به روش های تاثیرگذار دیگر، کمتر توجه شود. در این زمینه شما می توانید از این بی توجهی، به نفع خود استفاده کرده و وارد یک حوزه کم رقیب شوید. با این حال برای موفقیت در این روش، شما نیاز به رعایت نکاتی دارید تا نتایجی مناسب را به دست آوید که در ادامه هفت مورد منتخب آن، بررسی خواهد شد. 

دانلود فایل PDF و مشاهده عناوین ماهنامه ” اقتصاد دیجیتال” شماره ۱۸، اسفندماه۱۴۰۰

۷ راهکار کلیدی توسعه ایمیل مارکتینگ

۱-از ابزار ارسال ایمیل استفاده کنید 

در جهان مدرن امروز، استفاده از تکنولوژی هوشمندانه ترین اقدام است. درواقع یکی از سخت ترین موارد بازاریابی ایمیلی، ارسال پیام ها برای گروه های مختلف است که اگر بخواهید این امر را به تنهایی انجام دهید، تمام وقت روز خود را از دست خواهید داد. تحت این شرایط شما باید از ابزارهای موجود استفاده کنید که پیام های موردنظر شما را در زمان تعیین شده و بدون محدودیت، ارسال می کنند. نکته جالب این است که تمامی این ابزارها، اطلاعاتی را در اختیار شما قرار می دهند که در عملکردهای آتی، تاثیرگذار خواهد بود. 

۲-پیام ها را شخصی سازی کنید

کلمات دارای تاثیرات فوق العاده ای هستند و برای آنکه افراد درگیر شوند، لازم است تا تعلق آنها به مخاطب، ذکر شود. این اقدام را می توانید به خوبی با ذکر نام و به صورت کلی شخصی سازی پیام ها انجام دهید. این موضوع باعث خواهد شد تا ارزش قائل شدن شما، به خوبی منتقل شود و افراد ارتباط بهتری را با پیام شما دریافت کنند. با این حال در این زمینه به دنبال متن بیش از حد طولانی نباشید و تلاش شما باید معرفی کسب و کار خودتان و ارجاع افراد به سایت باشد. برای این امر که تمایل به بازدید سایت و در نهایت نهایی کردن خرید بیشتر شود، اقدام مناسب تر این است که یک مشوق را تعیین کنید. برای مثال کد تخفیف ویژه برای همان روز، یک اقدام رایج محسوب می شود. با این حال شما می توانید در این اقدامات خود، خلاقیت و نوآوری هم داشته باشید. در زمینه شخصی سازی پیام نیز ابزارهایی وجود دارد که می توانید از آنها استفاده کنید. 

جهت مشاهده و دانلود ماهنامه ” اقتصاد دیجیتال” اینجا کلیک نمایید.

۳-از موضوعات جذاب صحبت کنید 

متن پیام، شاه کلید موفقیت شما محسوب می شود. در این زمینه شما باید موضوعاتی را مطرح کنید که کاملا به روز، جذاب و کاربردی محسوب می شود. درواقع اقدامات بیش از حد تجاری، نرخ بازدید پیام را به شدت کاهش خواهد داد. درواقع شما باید ذهن مخاطب را درگیر کرده و موضوعات چالش برانگیزی را مطرح کنید تا مخاطب احساس نیاز به محصول شما را حس کند. در این زمینه بررسی چند اقدام موفق انجام شده، راهنمای عمل بسیار خوبی برای شما خواهد بود. 

۴-پیام کوتاه بنویسید 

هیچ فردی تمایل ندارد که با یک متن بیش از حد طولانی مواجه شود. در این زمینه شما نباید همه چیز را با جزییات مطرح کنید. درواقع هدف شما تنها باید کنجکاو کردن افراد باشد تا در صورت تمایل، به سایت مراجعه کرده و اطلاعات کامل را دریافت کنند. در این زمینه فراموش نکنید که متوسط زمانی که افراد برای دیدن یک پیام خود در باکس ایمیل صرف می کنند، کمتر از ۱۵ ثانیه است. به همین خاطر شما نباید انتظار داشته باشید که قادر به نگه داشتن مخاطب خود برای زمانی در حدود حتی دو دقیقه خواهید بود. 

۵-از رنگ های مختلف استفاده کنید 

یکی از اقدامات مفید برای جلب توجه این است که از رنگ های مختلف استفاده کنید. این امر نه تنها جذابیت کار شما را افزایش می دهد، بلکه درک متن را هم ساده تر خواهد کرد. برای مثال می توانید موارد مثبت را با رنگ سبز و خطرهای احتمالی را با رنگ قرمز نشان دهید. این اقدام را حتی می توان برای تیترهای خود نیز استفاده کنید. در این رابطه استفاده از یک فونت مناسب و ترجیحا متفاوت، تاثیر بسزایی را دارد. با این حال فراموش نکنید که برخی از متن ها صرفا برای تیتر مناسب هستند و استفاده آنها در متن، راحتی مخاطب را از بین می برد. در این زمینه برای آنکه انتخاب های بهتری را داشته باشید، بهتر است که به آمارهای جامعه شناسی منطقه هدف خود توجه کنید. برای مثال ممکن است رنگ زرد در بین جامعه هدف شما، محبوب ترین باشد. تحت این شرایط استفاده از آن یک اقدام حرفه ای خواهد بود. در این راستا اگر نسبت به روان شناسی رنگ نیز توجه داشته باشید، نتایج بهتری را به دست خواهید آورد. 

۶-زمان مناسب برای ارسال پیام های خود پیدا کنید 

نکته ای که در ابتدا باید توجه کنید این است که هیچ استانداردی در زمینه انتخاب زمان مناسب وجود ندارد. این امر در حالی است که نظرات مختلفی را می توان مشاهده کرد. برای مثال برخی از افراد بر این باور هستند که تعطیلات آخر هفته، بهترین زمان برای ارسال ایمیل محسوب می شود و برخی دیگر زمان هایی را در طول روز مورد توجه قرار می دهند. با این حال تمامی این موارد را نمی توان به عنوان یک توصیه برای تمامی برندها مورد توجه قرار داد. درواقع این امر کاملا وابسته به جامعه هدف شما است. در این رابطه شما باید بررسی کنید که در چه زمان هایی، جامعه هدف شما بیشترین توجه را به ایمیل دارند. در این رابطه حتی ممکن است برای گروه های مختلف، نیاز به ارسال در زمان های متفاوت نیز وجود داشته باشد. 

۷-بازخوردها را مورد توجه قرار دهید 

این امر که مخاطب را درگیر کنید، باعث خواهد شد تا آنها از دایره بازدیدکننده خارج شوند. درواقع این اقدامی است که شما حتی در زمینه بازاریابی شبکه های اجتماعی خود نیز باید مورد توجه قرار دهید. در این راستا از مخاطب پرسش مستقیم داشته باشید تا بهتر بتوانید نسبت به دغدغه ها و نیازهای آنها تصمیم گیری نمایید. در این زمینه حتی ممکن است یک تست برای آنها ارسال کنید تا تیپ شخصیتی آنها مشخص شود. با این اقدام نه تنها کاربران را سرگرم کرده اید، بلکه به آمارهای موردنیاز خود نیز دسترسی پیدا خواهید کرد. در این زمینه آگاهی بخشی به مخاطب نیز احتمال خرید را افزایش می دهد. درواقع افراد با کسب اطلاعات بیشتر، احساس نیاز بالاتری را هم پیدا می کنند. در این راستا توصیه می شود که یک هدیه رایگان نیز یک پادکست، کتاب صوتی و یا الکترونیکی را در نظر بگیرید. 

در آخر فراموش نکنید که هر ساله، ترندهای جدید معرفی می شود که باید اولویت اصلی شما باشند. به همین خاطر ابدا نباید تصور کنید که این هفت راهکار می تواند به تنهایی ده ها سال موفقیت شما را تضمین کند و باید همواره راهکار های جدید توسعه ایمیل مارکتینگ را بیاموزید. 

منبع: فرصت امروز

۷ راهکار کلیدی توسعه ایمیل مارکتینگ

کانال تلگرام رسانه فناوری هوشمند

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا