انقلاب صنعتی چهارمرباتیک

ربات های هوشمند همه کاره‌‌ی کارخانه جدید نیسان شدند!

کانال تلگرام رسانه فناوری هوشمند

در این کارخانه واقع در حومه توکیو که قبل از ماه آوریل راه اندازی می شود، تقریباً همه کارها به ربات های جدید هوشمند و بهره مند از هوش مصنوعی سپرده شده است.

شرکت نیسان در آستانه راه اندازی کارخانه ای است که تقریباً همه کارهای آن به ربات های جدید و هوشمند سپرده شده است.

در این کارخانه به ندرت کارگر انسانی دیده می شود و ربات ها وظایفی چون جوشکاری، نصب، رنگ آمیزی و حتی بازرسی از رنگ آمیزی خود را برعهده دارند.

به گفته خودروساز ژاپنی این کارخانه قرار است پیش از ماه آوریل آینده در حومه شهر توکیو آغاز به کار کند.

«هیدیوکی ساکاموتو» نایب رئیس اجرایی نیسان روز جمعه در جریان بازدید از خط تولید خودرو اسپرت «آریا» در کارخانه «توچیگی» گفت: “تاکنون نیروی انسانی مجبور بودند تا تنظیمات تولید را به طریق تجربی انجام دهند، اما اکنون ربات های برخوردار از هوش مصنوعی قادر به انجام این کار با تجزیه و تحلیل داده های جمع آوری شده هستند. فناوری تا این سطح پیشرفت کرده است.”

دانلود و مشاهده عناوین ماهنامه ” اقتصاد دیجیتال” شماره ۱۱، مرداد ماه ۱۴۰۰

خط مونتاژ کارخانه به گونه ای طراحی شده است که هر سه نوع مدل (الکتریکی، e-Power و موتور احتراق داخلی) را می توان بر روی یک خط تولید کرد. هر خودرو هنگام حرکت در امتداد خط تولید به پیشرانه مناسب تجهیز می شود.

با توجه به دایره گسترده وظایف ربات ها، کارگران کارخانه می توانند بر روی امور ماهرانه تری مثل تجزیه و تحلیل داده های جمع آوری شده توسط ربات ها و نگهداری تجهیزات تمرکز کنند.

در حال حاضر همه خودروسازان بر روی فناوری رباتیک کار می کنند که می تواند انطباق پذیری شان را افزایش داده و به آنها امکان دهد تا به سرعت به تقاضای بازار پاسخ دهند.

نیسان می گوید نوآوری هایی که در کارخانه «توچیگی» آزمایش می شوند به تدریج در دیگر کارخانه های جهانی آن از جمله کارخانه های رنو – شریک نیسان – نیز به کار گرفته خواهد شد.

جهت دانلود و مشاهده عناوین ماهنامه ” اقتصاد دیجیتال” اینجا کلیک نمایید.

«ساکاموتو» اظهار داشت تخمین دقیق اینکه خط مونتاژ کاملاً خودکار چقدر باعث صرفه جویی خواهد شد کاری دشوار است، اما تولیدات باید با کمبود نیروی کار، همه گیری ویروس کرونا و کاهش انتشار کربن جهت کاهش تغییرات آب و هوایی سازگار شود.

خودروساز ژاپنی امیدوار است تا سال ۲۰۵۰ به هدف کربن خنثی در کل عملیات خود و چرخه عمر محصولاتش که شامل استخراج مواد اولیه، تولید، استفاده و بازیافت است، دست پیدا کند.

منبع: خودروپرس به نقل از AFP

بیشتر از کاربرد فناوری ‌های هوشمند بخوانیم:

  • آشنایی با مفاهیم انقلاب صنعتی چهارم (۴.۰ Industry)
  • آشنایی با مفاهیم انقلاب صنعت چهارم (بخش دوم)؛ فناوری‌ها، نتایج و آینده تولید
  • توسعه پایدار با پیشرفت‌های انقلاب صنعتی چهارم (۴.۰ Industry)
  • ۵ فناوری مدرن و تاثیرگذار برای تولیدکنندگان صنعتی
  • ۵ دلیل برای پیاده‌سازی فناوری IIoT در کارخانه‌ها
  • سه ملاحظه اخلاقی برای تولیدکنندگان سرمایه‌گذار در هوش مصنوعی
کانال تلگرام رسانه فناوری هوشمند

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا