مقاله کسب و کار دیجیتالهوش مصنوعی

مقابله با خستگی پذیره‌نویسی بیمه با هوش مصنوعی

کانال تلگرام رسانه فناوری هوشمند

پذیره‌نویسی بیمه همیشه برای تصمیم‌گیری بر داده‌ها متکی بوده است و برای همگام شدن با دنیای پرشتاب و بی‌ثبات امروزی، این فرآیند بار دیگر در آستانه تغییر است. پذیره‌نویسی بیمه با هوش مصنوعی قدرت بیشتری پیداکرده‌اند و می‌توانند با چالش‌های دنیای جدید مقابله کنند.

جایی که برای اولین بار اصطلاح پذیره‌نویسی استفاده شد، شرکت لویدز لندن بود. لویدز یک شرکت خدمات مالی بریتانیا است که به‌عنوان یک کارگزار بیمه، درزمینۀ ارائه خدمات بیمه، بیمه اتکایی، بیمه عمر، مبادلات اوراق قرضه و مدیریت ریسک فعالیت می‌نماید. این شرکت در سال ۱۶۸۸ توسط ادوارد لوید تأسیس شد و در حال حاضر بیش از ۲٫۵۰۰ شعبه در سراسر جهان دارد. لویدز در روزهای اولیه تأسیس خود، از اصطلاح پذیره‌نویسی برای پذیرش بخش یا کل ریسک یک رویداد درازای دریافت حق بیمه استفاده کرد.

دانلود فایل PDF و مشاهده عناوین ماهنامه ” اقتصاد دیجیتال” شماره ۱۷، بهمن‌ماه۱۴۰۰

از آن زمان، این اصطلاح در میان شرکت‌های ارائه‌دهنده خدمات مالی باقی ماند و با تغییر شرایط جامعه به‌مرور تکامل بیشتری پیدا کرد. پذیره ‌نویسی بیمه همیشه برای تصمیم‌گیری بر داده‌ها متکی بوده است و برای همگام شدن با دنیای پرشتاب و بی‌ثبات امروزی، این فرآیند بار دیگر در آستانه تغییر است.

کل صنعت بیمه از انتظارات مشتریان، محصولات، خدمات، کانال‌های توزیع، تجزیه‌وتحلیل تا فناوری داده به‌سرعت در حال تغییر است و می‌توان تأثیرگذارترین عامل تغییر در صنعت بیمه را حرکت به عصر دیجیتال بوده دانست؛ زیرا عصر فناوری سبب شد تا اطلاعات از طریق منابع آنلاین در دسترس عموم قرار گیرد. شرکت‌های بیمه‌ای و ارائه‌دهندگان خدمات مالی برای اینکه بتوانند دست در دست مشتریان خود قدم بردارند، باید با سرعت مطلوبی خود را با فناوری‌های نوین تطبیق دهند.

جالب است بدانید که در عصر حاضر و با پیشرفت تکنولوژی، همچنان برای اکثر مصرف‌کنندگان و همچنین بیمه‌گذاران، تکمیل برگه‌های پذیره نویسی یک فرآیند خسته‌کننده و طولانی است. در سال‌های اخیر متخصصین هوش مصنوعی موفق شده‌اند تا فرآیند پذیره نویسی را با هوش مصنوعی بهبود بخشند. در ادامه برخی از مزایای پذیره نویسی با هوش مصنوعی شرح داده‌شده است.

جهت مشاهده و دانلود ماهنامه ” اقتصاد دیجیتال” اینجا کلیک نمایید.

مزایای پذیره نویسی با هوش مصنوعی

هوش مصنوعی به‌عنوان راه‌حلی برای بهبود و ساده‌سازی فرآیندها و فعالیت‌ها شناخته می‌شود. راه‌حل‌های پذیره نویسی با هوش مصنوعی بیمه گران را قادر می‌سازد تا:

ریسک و قیمت‌گذاری را بهینه کنند

هوش مصنوعی دامنه منابع داده‌ای را که پذیره نویسان می‌توانند برای ارزیابی‌های خود استفاده کنند، گسترش می‌دهد. تجزیه‌وتحلیل داده‌های بزرگ اجازه می‌دهد تا نمایه‌های ریسک مشتریان عمیق‌تر مشاهده و حق بیمه برای هر فرد متناسب با ریسک واقعی خود او تنظیم شود. این امر علاوه بر ارائه پیشنهادهای فوق سفارشی، به بیمه‌گران این امکان را می‌دهد تا قیمت خود را بهینه کنند.

یک تجربه سریع و بدون اصطکاک به مشتریان ارائه می‌شود

با توجه به اینکه مشتریان به‌طور فزاینده‌ای انتظار خدمات تقریباً بی‌درنگ در نقاط تماس دیجیتال خود را دارند، توانایی کوتاه کردن شدید گردش کار پذیره نویسی با هوش مصنوعی از چندین هفته به یک‌لحظه می‌تواند یک مزیت رقابتی چشم‌گیر باشد.

بهبود سودآوری

با کنار هم قرار دادن همه این قابلیت‌ها، فرآیند اتوماسیون مبتنی بر هوش مصنوعی، سودآوری پذیره نویسی را بهبود می‌بخشد و این در حالی است که هزینه‌های عملیاتی، ریزش مشتری و هزینه‌های حفظ مشتریان کاهش پیدا می‌کند.

منبع: هوشیو

مقابله با خستگی پذیره‌نویسی بیمه با هوش مصنوعی

کانال تلگرام رسانه فناوری هوشمند

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا