هوش مصنوعی

کاربرد هوش انسانی در هدایت آینده هوش مصنوعی

کانال تلگرام رسانه فناوری هوشمند

هوش انسانی برای هدایت آینده هوش مصنوعی در نیو ساوت ولز به کار می‌رود.

سما سمیعیان

به گزارش اقتصاد الکترونیکی به نقل از سایبریان؛ دولت نیو ساوت ولز (NSW) در حال جستجو برای درخشان‌ترین ذهن‌ها و شرکت در کمیته مشورتی جدیدالتأسیس هوش مصنوعی (AI) و ارائه مشاوره راهبردی مداوم در مورد استفاده از هوش مصنوعی است.

این کمیته به ریاست ایان اوپرمن (Ian Oppermann )، دانشمند ارشد داده دولت نیو ساوت ولز اداره خواهد شد و محوریت آن، ایجاد اعتماد جامعه به استفاده از هوش مصنوعی خواهد بود.

اوپرمن گفت که کمیته، اولین نوع در استرالیا، مشاوره مداوم تخصصی را به آژانس‌های دولتی ارائه می‌دهد و طیف متنوعی از زمینه‌های حرفه‌ای را در بخش‌های مختلف منعکس می‌کند.

وی افزود : «کمیته مشورتی هوش مصنوعی نقش اصلی را در حمایت از چارچوب اطمینان هوش مصنوعی ایفا می‌کند که قرار است تحت راهبرد تدوین شود. ما به دنبال درخشان‌ترین ذهن‌ها با تخصص در تمام زمینه‌های مربوط به اجرای هوش مصنوعی و افراد فعال در زمینه‌های فنی، قانونی، نظارتی، اخلاقی یا دانشگاهی در طراحی هوش مصنوعی هستیم. این کمیته زمینه‌ای برای بحث و تشدید خطرات موجود یا شناسایی شده فراهم و همچنین همکاری و مشارکت‌های مثبت بین دولت، صنعت و دانشگاه را تسهیل می‌کند.»

در کنار اوپرمن و عضویت اصلی کمیته، احتمالاً از کارشناسان با دانش در یک زمینه مربوطه دعوت می‌شود تا طبق نیاز کمیته مشارکت کنند.

کمیته مشورتی به اجرای راهبرد هوش مصنوعی کمک می‌کند که در ماه سپتامبر امسال به‌وسیله دولت نیو ساوت ولز منتشر شد و برای ایجاد مشاغل و ارائه خدمات هوشمندتر و بهتر به شهروندان در سراسر نیو ساوت ولز طراحی شده است.

کانال تلگرام رسانه فناوری هوشمند

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا