رسانه دیجیتالمقاله کسب و کار دیجیتال

ترندهای احتمالی یوتیوب در سال ۲۰۲۲

کانال تلگرام رسانه فناوری هوشمند

نویسنده : ایوان کریمر   مترجم : امیر آل علی  

در هر زمینه ای برخی از شبکه ها وجود دارد که عملا بدون رقیب محسوب شده و محبوبیت فوق العاده ای را دارند. برای مثال در زمینه موتورهای جست و جو، گوگل چنین وضعیتی را حداقل از ۱۰ سال قبل، به دست آورده است. در زمینه ویدئو به عنوان محبوب ترین نوع محتوا، یوتیوب چنین وضعیتی را دارد. نکته جالب این است که این برند، به مانند گوگل از زیرمجموعه های آلفابت محسوب می شود که بیانگر قدرت بالای این برند است.

با توجه به اینکه به ماه های پایانی سال ۲۰۲۱ نزدیک می شویم. یکی از دغدغه های اصلی مدیران این است که چگونه می توانند در سال آینده، بالاترین حد نتایج را به دست آورند. در این رابطه فراموش نکنید که استفاده از اینترنت مهمترین اقدام در زمینه بازاریابی در عصر حاضر محسوب می شود.

به همین خاطر طبیعی است که بیشتر توجه و بودجه شرکت، معطوف به این بخش باشد. در این راستا ترندها یکی از موارد مهمی است که شما باید به آن توجه ویژه را داشته باشید. درواقع ترندها، مواردی هستند که در مرکز توجهات قرار می گیرند. در این رابطه بدون شک به هر میزان که نسبت به آنها سریع تر به آگاهی برسید، طبیعی است که توانایی برنامه ریزی و اقدام بهتری را هم خواهید داشت. به همین خاطر در ادامه ترندهای احتمالی سال ۲۰۲۲ برای شبکه یوتیوب را بررسی خواهیم کرد. 

دانلود و مشاهده عناوین ماهنامه ” اقتصاد دیجیتال” شماره ۱۲، شهریورماه ۱۴۰۰

۱-پخش زنده 

ویدئوهایی که در قالب کلیپ منتشر می شوند، به دلیل اینکه مخاطب صرفا می تواند مشاهده کننده باشد بدون شک بالاترین حد جذابیت را به همراه نخواهد داشت. این امر در حالی است که در پخش زنده شما بیشترین نزدیکی را با یوتیوبر احساس خواهید کرد. در این زمینه نکته جالب این است که پخش زنده، در چند سال اخیر مورد توجه قرار گرفته و آمارها از رشد سه برابری در سال ۲۰۲۱ در مقایسه با سال گذشته، خبر می دهد.

در این زمینه شما باید بدانید که چه موضوعاتی برای این اقدام، بیشترین جذابیت را به همراه دارد. درواقع معرفی محصول، پرسش و پاسخ و نمایش یک رویداد، مهمترین موضوعات محسوب می شود. با این حال هیچ گاه نباید از امتحان کردن موارد جدید برای به دست آوردن یک نوآوری متفاوت، خودداری کنید. درواقع رمز اصلی رشد، انجام کاری است که دیگران تا به حال مشابه آن را انجام نداده اند. 

جهت مشاهده و دانلود ماهنامه ” اقتصاد دیجیتال” اینجا کلیک نمایید.

۲-قابلیت Shorts

تجربه بسیار موفق تیک تاک باعث شده است تا برندهای بسیاری به دنبال کپی برداری از ایده این شبکه چینی باشند. در این رابطه یوتیوب نیز اقدامی مشابه را تحت عنوان Shorts شروع کرده که پیش بینی می شود طی سال آینده، یکی از ترندهای اصلی باشد و امکانات بیشتری به آن اضافه شود. در این زمینه با توجه به این امر که شما تنها ۱۵ ثانیه زمان در اختیار دارید، ضروری است تا خلاقیت بالایی را ارائه دهید. در این رابطه موضوعات سرگرم کننده، بالاترین شانس رشد را دارد. 

۳-فصل بندی

یکی از قابلیت های یوتیوب که به تازگی به صورت خودکار انجام می شود، فصل بندی ویدئو است که باعث خواهد شد تا افراد بتوانند سریعا به بخش مورد نظر خود بروند. این موضوع شانس دیده شدن ویدئو را به مراتب بیشتر خواهد کرد. در این رابطه به نظر می رسد که در سال آینده، یوتیوبرها از قابلیت مذکور بیشترین استفاده را داشته باشند تا بالاترین میزان مخاطب را به سمت ویدئوهای خود سوق دهند.

۴-قابلیت Community

یکی از مشکلات همیشگی یوتیوب عدم وجود امکانات ارتباطی لازم بوده است. با این حال این موضوع تا حد زیادی با قابلیت Community حل شده است. در این بخش یوتیوبر می تواند سوالات و یا موضوع بحثی را مشخص کند و منتظر پاسخ ها بماند. با توجه به این امر که چنین اقدامی نرخ تعامل را به مراتب بیشتر خواهد کرد، طبیعی است که در سال آینده شاهد استفاده بیشتر از این بخش باشیم. 

۵-نظرسنجی

آگاهی از نظر مخاطب باعث خواهد شد تا بتوانید عملکرد بهتری را داشته باشید و محتوا را به سلیقه مخاطبان خود نزدیک تر نمایید. در این زمینه بخش نظرسنجی در یوتیوب وجود دارد که آمارها حاکی از استفاده بیشتر در سال آینده است. به همین خاطر احتمالا این موضوع نیز یکی از ترندهای اصلی خواهد بود. 

در آخر توصیه می شود که از همین امروز از پکیج ها و دوره های آموزشی یوتیوب استفاده کنید تا عملکرد بهتری را داشته باشید و از تمامی امکانات این شبکه جذاب، استفاده نمایید. 

منبع: فرصت امروز

کانال تلگرام رسانه فناوری هوشمند

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا