بازاریابی دیجیتالمقاله کسب و کار دیجیتال

تکنیک های بازاریابی برای توسعه برند

کانال تلگرام رسانه فناوری هوشمند

نویسنده : ایوان ویدجایا – کارشناس کسب و کار   مترجم : علی ‌آل ‌علی  

در دنیایی که بازاریابی دیجیتال روز به روز اهمیت بیشتری پیدا می کند، بی توجهی به شیوه های کلاسیک بسیار راحت است. در این میان برخی از کارشناس ها به طور کامل از شیوه های سنتی قطع امید کرده و تمام سرمایه گذاری شان معطوف به شیوه های جدید است. بی تردید شبکه های اجتماعی در طول سال های اخیر تحولات بسیار مهمی در عرصه بازاریابی و تبلیغات و تکنیک‌های بازاریابی توسعه برند به همراه داشته اند. این امر برای بسیاری از برندها امر بی نهایت مهمی بوده و در طول دست کم دو دهه اخیر بخش قابل توجهی از بودجه بازاریابی شان را به سوی دنیای آنلاین هدایت کرده است. 

بی ‎شک بازاریابی دیجیتال دارای سودآوری بسیار زیادی است. با این حال برندها فقط مجبور به استفاده از این شیوه برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف شان نیستند. بسیاری از برندها برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف شرایط متفاوتی دارند. در این میان شیوه های قدیمی و غیردیجیتال نیز می تواند به آنها برای تاثیرگذاری بر روی مشتریان کمک کند. 

امروزه هنوز هم بیلبوردها یا دیگر شیوه های سنتی بازاریابی دارای تاثیرگذاری خاصی بر روی مخاطب هدف است. این امر می تواند برای شما جذابیت های بسیار زیادی به همراه داشته و توانایی تان را نیز به طور قابل ملاحظه ای افزایش دهد. یکی از نکات مهم در این میان تلاش برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف در دنیای کسب و کار با استفاده از تمام ظرفیت های موجود است. اگر شما هم به دنبال تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف هستید، می توانید به سادگی هرچه تمام تر به دنبال تاثیرگذاری بر روی مخاطب تان باشید. 

هدف اصلی در این مقاله بررسی برخی از تکنیک های بازاریابی غیردیجیتال و سنتی برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف است. این امر شاید در نگاه نخست بسیار عجیب به نظر برسد، اما با توجه به شرایط کنونی و تمایل کاربران برای ارتباط با برندها در خارج از محیط دیجیتال امر منطقی به نظر می رسد. شما با چنین تکنیکی به ساده ترین شکل ممکن امکان تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف را پیدا کرده و شانس تان در این میان به طور قابل ملاحظه ای تقویت خواهد شد. در ادامه برخی از مهمترین نکات در رابطه با استفاده از شیوه های بازاریابی سنتی برای توسعه برند را مورد ارزیابی قرار می دهیم.

اقتصادالکترونیکی” آخرین و به روزترین محتوی کسب‌وکار دیجیتال

طراحی بنر

یکی از شیوه های قدیمی و در عین حال تاثیرگذار برای جلب نظر مخاطب هدف در دنیای بازاریابی مربوط به استفاده از بنرهای جذاب است. این بنرها می تواند با موضوعات بسیار متفاوتی در اختیار مخاطب هدف قرار گیرد. نکته مهم در این میان تلاش برای استفاده از پیام های مناسب و تاثیرگذاری سریع بر روی مخاطب هدف است. بسیاری از برندها از چند دهه اخیر به این طرف دیگر از بنرها استفاده زیادی نکرده اند. درست به همین خاطر روند تاثیرگذاری شان بر روی مخاطب هدف به طور مداوم با مشکلاتی رو به رو بوده است.

امروزه شما حتی در فضای آنلاین نیز از بنرهای بسیار متفاوتی سود می برید. این امر می تواند برای شما جذابیت بسیار زیادی داشته باشد. یک پیام یا نکته مهم در صورتی که همراه با طرح های گرافیکی و در قالب بنر پیش روی مخاطب هدف قرار گیرد، جذابیت های بسیار زیادی برای شما خواهد داشت. این نکته می تواند به شما امکانات بسیار زیادی برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف داده و بسیاری از مشکلات تان در تعامل با مخاطب هدف را از بین ببرد. 

یادتان باشد شما در طراحی بنرها هیچ محدودیتی ندارید. این بنرها می تواند با پیام های مختلف یا حتی در ابعاد بسیار متفاوت پیش روی کاربران قرار گیرد. همچنین شما لازم نیست همیشه بنرتان را چاپ کنید. گاهی اوقات بیلبوردهای دیجیتال در سطح شهر یا نقاط مختلف شرکت می تواند جذابیت بصری بسیار زیادی داشته باشد. در این صورت شما دیگر لازم نیست به طور مداوم دنبال راهکاری برای تاثیرگذاری بهتر بر روی مخاطب هدف باشید. این نکته می تواند برای شما بی نهایت جذاب بوده و شانس تان در این میان را افزایش دهد. یکی از نکات مهم در این راستا تلاش برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف با استفاده از قالبی تازه و جدید است. بارگذاری بنرها در بیلبوردهای دیجیتال در سطح شهر می تواند جذابیت بسیار زیادی برای شما و دیگر افراد داشته باشد. به این ترتیب شما از یک شیوه سنتی در قالبی جدید استفاده کرده و امکان تاثیرگذاری بر روی مخاطب تان را بی نهایت افزایش خواهید داد. 

بنرهای استند

تکنیک های بازاریابی برای توسعه برند

برخی از بنرها در ابعاد مشخص و برای نصب در برخی از راهروها یا محیط مراسم های مهم طراحی می شود. این نوع بنرها به طور معمول در قالب راهنمایی بصری برای حاضران طراحی می شود. بنابراین شما در صورت تمایل برای بازاریابی با استفاده از این بنرها باید در وهله نخست ارائه راهنمایی های درست به مخاطب هدف را در دستور کار قرار دهید، در غیر این صورت شاید هرگز شانسی برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب تان پیدا نکرده و وضعیت تان به طور مداوم دستخوش تغییرات مهمی شود. 

امروزه برندهای بزرگ در مراسم های کاری شان همیشه به استفاده از بنرهای استند برای راهنمایی حاضران فکر می کنند. شما در این میان می توانید در یک مراسم بزرگ و بین المللی با طراحی چنین استندهایی علاوه بر راهنمایی مشتریان به فکر معرفی برندتان به آنها نیز باشید. این امر شانس شما در این میان را به طور قابل ملاحظه ای افزایش داده و وضعیت تان در این میان را به طور قابل توجهی بهبود خواهد بخشید. 

جهت مشاهده ودانلود فایل pdf ماهنامه ” اقتصاد دیجیتال” اینجا کلیک نمایید.

بدون تردید امروزه بازاریابی و تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف امر بسیار مهم و حیاتی محسوب می شود. این نکته می تواند برای شما دردسرهای بسیار زیادی به همراه داشته و توانایی تان را به طور چشمگیری کاهش دهد. برخی از برندها در عین شایستگی و داشتن ایده های کاربردی برای مشتریان به دلیل ناتوانی برای تاثیرگذاری بر روی مشتریان به طور حرفه ای همیشه با مشکلاتی رو به رو هستند. این امر می تواند مشکلات برندها را به طور قابل ملاحظه ای افزایش دهد. استفاده از استندها به عنوان یکی از ایده های ساده و کاربردی در زمینه بازاریابی می تواند به شما برای معرفی کسب و کارتان به مخاطب هدف در مراسم های مختلف کمک کند. یادتان باشد در گوشه و کنار استندها باید همیشه آدرس سایت و اکانت های رسمی تان در شبکه های اجتماعی را درج کنید، در غیر این صورت شاید فرصتی برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف پیش روی تان قرار نگیرد. 

پس زمینه سالن کنفرانس

تکنیک های بازاریابی برای توسعه برند

برخی از برندها پس از اینکه توسعه قابل ملاحظه ای در کارشان تجربه می کنند، به سرعت دنبال استفاده از سالن های کنفرانس مخصوص برای کسب و کارشان می روند. این امر وجهه یک برند در بازار را به طور قابل ملاحظه ای افزایش داده و توانایی آنها برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف را نیز دو برابر خواهد کرد. 

نکته مهم در رابطه با سالن های کنفرانس توجه به نمایش هویت برندتان در آن است. به عبارت بهتر، مخاطب باید متوجه حضور تمام اصحاب رسانه در سالن متعلق به برند شما شود. بنابراین طراحی دکوراسیون باید به شیوه ای حرفه ای انجام شود. این امر می تواند برای شما جذابیت های بسیار زیادی به همراه داشته باشد. همچنین اسم برند شما را نیز در میان خبرنگارها به طور قابل ملاحظه ای ماندگار می سازد. 

بی شک خبرنگارها تمایل بسیار بیشتری برای مصاحبه با مسئولان برندی دارند که یک سالن کنفرانس کاملا حرفه ای داشته باشند. این امر شانس برندها برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف را به طور قابل ملاحظه ای افزایش داده و سودآوری برندتان در آینده را تضمین خواهد کرد. 

بسیاری از برندها در راستای تاثیرگذاری بر روی مشتریان به طور مداوم مشکلات زیادی دارند. شما در صورتی که رابطه خوبی با اهالی رسانه دارید می توانید از این ابزار برای ارتباط با مشتریان استفاده کرده و موقعیت تان در بازار را نیز به طور قابل توجهی بهبود بخشید. یکی از نکات مهم در این میان مربوط به استفاده از شیوه های حرفه ای برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف است. به عنوان مثال، شما می توانید در مناسبت های مهم ترتیب یک کنفرانس خبری را داده و به خوبی پیام تان را به مخاطب هدف منتقل کنید. این امر در عین سادگی دارای حجم بالایی از تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف بوده و شانس شما را نیز به طور قابل توجهی در مقابل مشتریان افزایش خواهد داد.

بدون تردید پس زمینه سالن کنفرانس امری مهم محسوب می شود. شما می توانید با چاپ یک طرح بزرگ شامل تعدادی از لوگوهای برندتان و همچنین درج نام شرکت از این فضا به خوبی استفاده نمایید. این امر شما را در کانون توجه مشتریان قرار داده و شانس تان را نیز به طور قابل ملاحظه ای افزایش خواهد داد. با این حساب شما دیگر مشکلی از نظر سطح تاثیرگذاری بر روی مخاطب تان نخواهید داشت. 

اقتصادالکترونیکی آخرین و به روزترین محتوی در اقتصاددیجیتال

متاسفانه امروزه بسیاری از برندها در عین صرف هزینه های بسیار بالا برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف در نهایت موفقیت چندانی در این راستا کسب نمی کنند. این امر مشکلات شما برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف را به طور چشمگیری افزایش می دهد. با این حساب شما برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب تان مجبور به صرف هزینه های کلان خواهید شد. طراحی یک سالن کنفرانس اختصاصی و استفاده از آن برای تعامل با مشتریان یکی از ایده های بسیار خوب در این راستا محسوب می شود. این امر می تواند وضعیت شما در بازار را به طور قابل ملاحظه ای تغییر داده و موجب بهینه سازی وضعیت تان شود. 

استفاده از سایه بان ها و انواع چادر

تکنیک های بازاریابی برای توسعه برند

همه مراسم های کاری و رویدادهای مهم تجاری در سالن های بی نهایت بزرگ و حرفه ای برگزار نمی شود. گاهی اوقات برندها برای کاهش هزینه های بازاریابی و تبلیغات اقدام به استفاده از شیوه های بی نهایت ساده تر می کنند. این امر می تواند شامل استفاده از یک فضای خالی یا سبز در اطراف شرکت و نصب انواع سایه بان و چادر در آن باشد. شما به این ترتیب امکان تاثیرگذاری حرفه ای بر روی مخاطب هدف را پیدا کرده و وضعیت تان به طور حرفه ای بهبود پیدا می کند. 

یادتان باشد ایده برگزاری یک مراسم بسیار مهمتر از امکانات در دسترس شماست. درست به همین دلیل برخی از مراسم های بزرگ کاری در ابتدای امر از یک طرح کوچک با فضایی بسیار محدود شروع شده اند. این امر باید برای شما نیز به مثابه یک راهنمای بزرگ عمل کند، در غیر این صورت شاید مدت زمان زیادی را صرف فراهم سازی شرایط مورد نیاز برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب تان با امکانات مناسب نمایید. 

ایده بازاریابی با استفاده از امکانات کاملا حاضر و آماده برای بسیاری از افراد جذابیت زیادی دارد. با این حال شما نباید در دام چنین تله هایی بیفتید. دلیل این امر امکانات همیشه محدود برندها برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف شان است. هنر شما به عنوان کارآفرین یا بازاریاب استفاده از امکانات محدود برندتان برای تاثیرگذاری بر روی مشتریان به بهترین شکل ممکن است. این امر می تواند برای شما مزایای بسیار زیادی به همراه داشته و وضعیت تان در حوزه بازاریابی را نیز به طور چشمگیری عوض نماید. در این صورت شما باید همیشه آمادگی لازم برای بازاریابی با استفاده از امکانات محدود را داشته باشید. 

استفاده از تابلوهای مختلف

تکنیک های بازاریابی برای توسعه برند

آیا تا به حال برای تان پیش آمده به سراغ یک رستوران بروید، اما پشت درب ورود با تابلوی «غذا تمام شده است» رو به رو گردید؟ این تابلو برای بسیاری از مردم بی نهایت آزاردهنده است، اما در عین حال شما را از مراجعه بی دلیل به رستوران و همچنین خروج سریع بی نیاز می کند. بسیاری از کسب و کارها خیلی خوب اهمیت تابلوها برای برندشان را درک کرده اند. این امر می تواند بدون نیاز به نیروی کار برخی از پیام ها را به مشتریان یا حتی کارمندان شرکت منتقل کند. امروزه برخی از شرکت ها حتی در فضای کاری شان نیز از انواع تابلوها با محتوای روحیه بخش استفاده می کنند. این امر موجب تاثیرگذاری مناسب بر روی مخاطب هدف شده و موقعیت کارآفرینان در این میان را به طور قابل ملاحظه ای تقویت خواهد کرد. 

مشتریان در بسیاری از مواقع انگیزه یا حتی میلی به صحبت با اعضای یک شرکت ندارند. در این صورت توانایی شما برای انتقال پیام به طور غیرمستقیم اهمیت بسیار زیادی پیدا خواهد کرد. این نکته می تواند به شما برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف کمک کرده و موقعیت تان را نیز به طور چشمگیری بهبود بخشد. یادتان باشد اگر مشتریان به طور مداوم برای استفاده از برخی محصولات یا خدمات نیاز به سر و کار داشتن با شما داشته باشند، خیلی زود سراغ دیگر برندها خواهند رفت. پس شما باید از تابلوها به مثابه یک المان مهم برای ارائه اطلاعات مورد نیاز به مشتریان سود ببرید.

یکی از بهترین حوزه های مربوط به استفاده از انواع تابلو مربوط به صنعت خرده فروشی است. فروشگاه های بزرگ به طور معمول به جای استفاده از انواع نیروی کار حرفه ای اقدام به ارائه راهنمایی های مفید به مشتریان با استفاده از تابلوهای مختلف می کنند. در این میان نیز سایز تابلوها بی نهایت متفاوت است. این امر می تواند برای کارآفرینان پیام کاملا مشخص و مهمی داشته باشد. اینکه شما بدون صرف هزینه بالاتر و فقط با ایده هایی مناسب امکان تاثیرگذاری بر روی مشتریان به بهترین شکل ممکن را پیدا می کنید. این امر در بلندمدت از برند شما یک کسب و کار بی نهایت حرفه ای در بازار خواهد ساخت. 

بدون تردید بسیاری از برندها برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف مشکلات زیادی دارند. این امر در صورت استفاده از ایده های درست به طور قابل ملاحظه ای کاهش پیدا خواهد کرد. با این حساب شما فقط به برخی از ایده های حرفه ای و تلاش برای بهبود رابطه تان با مشتریان نیاز خواهید داشت. 

میز راهنما

گاهی اوقات مشتریان نیاز فوری برای تماس با یک برند دارند. این امر در صورتی که مشتریان از مراکز فروش یا حتی دفتر برند شما دور باشند، اهمیت بسیار بیشتری پیدا می کند. نکته مهم اینکه شما برای تاثیرگذاری بهینه بر روی مخاطب هدف باید به طور مداوم ارائه راهنمایی به طور حرفه ای را مد نظر قرار دهید. 

امروزه بسیاری از برندها دارای ربات های چت با هوش مصنوعی پیشرفته هستند. این ربات ها انواع راهنمایی های مورد نیاز مشتریان را به طور خودکار در دسترس شان قرار می دهد. نکته مهم اینکه گاهی اوقات مشتریان مایل به تعامل مستقیم با برند شما هستند. درست به همین دلیل شما باید همیشه اقدام به استفاده از یک میز راهنما در محیط شرکت یا مراسم های مهم کاری نمایید. این امر شما را در موقعیت بسیار خوبی برای تاثیرگذاری بر روی مشتریان قرار می دهد. وقتی مشتریان میز راهنمایی برند شما را در یک مراسم مهم مشاهده می کنند، ناخودآگاه تمایل بالایی برای تعامل با شما خواهند داشت. این امر می تواند نکته ای بی نهایت مهم برای شما محسوب شده و شانس تان در این میان را نیز افزایش دهد. 

بی شک شما همیشه امکان استفاده از یک میز ساده در مراسم های کاری مهم را خواهید داشت. این میز می تواند در عین سادگی برای شما نشانه ای مبنی بر تاثیرگذاری مناسب بر روی مشتریان باشد. در این صورت مشتریان به سادگی با مراجعه به میز شما امکان گفت و گو با یک کارشناس حرفه ای را پیدا می کنند. این امر در بلندمدت به شما برای تاثیرگذاری بر روی مشتریان کمک شایانی خواهد کرد. 

یادتان باشد شیوه های بازاریابی سنتی هنوز هم تاثیرگذاری خاص خودش را دارد. درست به همین دلیل شما باید همیشه نیم نگاهی هم به این شیوه ها داشته باشید، در غیر این صورت شاید هرگز فرصتی برای تاثیرگذاری حرفه ای بر روی مشتریان پیدا نکنید. 

منبع: فرصت امروز

کانال تلگرام رسانه فناوری هوشمند

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا