بازاریابی دیجیتالرسانه دیجیتالمقاله کسب و کار دیجیتال

راهکارهایی برای بازاریابی بهتر در یوتیوب؛ چگونه در یوتیوب برای برندمان تریلر کانال طراحی کنیم؟

کانال تلگرام رسانه فناوری هوشمند

نویسنده : ران استفانسکی – کارشناس بازاریابی   مترجم : علی ‌آل ‌علی  

بازاریابی در یوتیوب دنیای گسترده ای دارد. بسیاری از برندها به دلیل اینکه ویدئو در طول سال های اخیر محبوب ترین فرمت در میان کاربران بوده است، تمایل به حضور در یوتیوب دارند. این امر شمار بالایی از برندها را در پلتفرم موردنظر کنار هم جمع کرده است. بی شک برخورد نخست کاربران با برندها در عرصه بازاریابی اهمیت بسیار زیادی دارد. اگر شما به خوبی برای نخستین برخوردتان با مشتریان آماده باشید، امکان تاثیرگذاری مناسب بر روی آنها را پیدا خواهد کرد، در غیر این صورت باید مدت ها به دنبال جلب نظر کاربران باشید. 

آنچه در یوتیوب تعامل اولیه میان کاربران و برندها را به طور قابل ملاحظه ای سامان می دهد، کیفیت تریلر کانال است. اگر شما تا به حال اسم این بخش به گوش تان نخورده، احتمالا میانه خوبی با یوتیوب ندارید. در یوتیوب هر کانال امکان انتخاب یکی از ویدئوهایش به عنوان تریلر را دارید. ویدئوی موردنظر برای تمام کاربرانی که به کانال شما مراجعه کنند، به طور خودکار نمایش داده می شود. ویدئوی موردنظر در گوشه راست و در بالای کانال شما نمایش داده می شود. 

دانلود و مشاهده عناوین ماهنامه ” اقتصاد دیجیتال” شماره ۹، خرداد ماه ۱۴۰۰

اغلب برندها برای معرفی کسب و کار و ماهیت کانال شان از بخش موردنظر استفاده می کنند. بنابراین شما هم باید چنین ایده ای برای استفاده از بخش موردنظر در ذهن داشته باشید، در غیر این صورت شاید هرگز توانایی جلب نظر کاربران در یوتیوب را پیدا نکنید. 

هدف اصلی در این مقاله کمک به شما برای طراحی یک ویدئوی عالی برای بخش تریلر کانال است. شما با چنین کاری امکان تاثیرگذاری بالا بر روی مخاطب هدف تان را خواهید داشت. پس در ادامه با ما همراه باشید تا برخی از نکات مهم در این راستا را بررسی کنیم. 

توجه به سلیقه مخاطب هدف

تجربه کاربران از مشاهده ویدئوهای بازاریابی برند شما با آنچه خودتان در ذهن دارید به طور کامل متفاوت است. درست به همین خاطر بسیاری از برندها برای جلب نظر مخاطب هدف با دردسرهای بسیار زیادی مواجه می شوند. اگر شما در این میان به سلیقه مخاطب هدف و تجربه منحصر به فردش توجه لازم را نشان ندهید، مشکلات تان برای تاثیرگذاری بر روی آنها به طور قابل ملاحظه ای افزایش پیدا خواهد کرد. 

یکی از ساده ترین راهکارها برای آگاهی از سلیقه کاربران تلاش برای تعامل با برخی از آنهاست. همچنین اگر خودتان را خیلی راحت در جایگاه چنین افرادی قرار دهید، به سادگی هرچه تمام تر فرصت تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف را خواهید داشت. این کار نیاز به نظرسنجی های مختلف و سختی های مربوط به ارتباط با مشتریان را به حداقل می رساند. 

متاسفانه بسیاری از برندها برای طراحی ویدئوی تریلر به نکات مربوط به سلیقه کاربران توجه کمی دارند. دلیل این امر تلقی ویدئوهای موردنظر به عنوان بخشی غیرضروری در فرآیند بازاریابی است. چنین ذهنیتی کسب و کار شما را با مشکلات بسیار زیادی مواجه خواهد کرد. وقتی نخستین برخورد کاربران با برند شما در فضای یوتیوب با تریلر کانال صورت می گیرد، باید توجه لازم را به این بخش داشته باشید. 

نکته مهم درخصوص تریلر کانال عدم نمایش محتوای تبلیغاتی در ابتدای آن است. بنابراین انگیزه کاربران برای تماشای آن به طور قابل ملاحظه ای افزایش می‎یابد. 

جهت دانلود و مشاهده عناوین ماهنامه ” اقتصاد دیجیتال” اینجا کلیک نمایید.

طراحی متن حرفه ای 

هر ویدئویی باید یک متن مشخص داشته باشد. چنین متن هایی دقیقا مثل فیلمنامه برای فیلم های سینمایی است. بنابراین اگر شما به چنین بخشی توجه لازم را نشان ندهید، هرگز شانسی برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف تان نخواهید داشت. بی شک هیچ کس مایل به مشاهده یک ویدئوی ساده و بدون ساختار دقیق نیست. این امر بیشتر به معنای اتلاف وقت خواهد بود. بنابراین همیشه پیش از تهیه ویدئو برای بخش تریلر به یک متن حرفه ای مراجعه کنید و از آن الگو بگیرید. 

یکی از ایده های ساده برای طرحی متنی حرفه ای در بازاریابی مربوط به استفاده از ارزش های برند است. این امر کسب و کار شما را به طور قابل ملاحظه ای مورد توجه کاربران قرار می دهد. اگر شما در این رابطه مهارت چندانی ندارید، استفاده از مشاوره بازاریاب های حرفه ای بهترین گزینه خواهد بود. 

شما در تریلر کانال تان باید به زبانی ساده با استفاده از ارزش های برندتان در تلاش برای جلب نظر کاربران باشید. چنین کاری کسب و کارتان را از دیگر رقبا متفاوت خواهد ساخت. 

استفاده از کپشن های درست

برخی از ویدئوها در یوتیوب بدون هیچ کپشنی بارگذاری می شود. چنین ویدئویی نه تنها نظر کاربران، بلکه الگوریتم یوتیوب را نیز جلب نخواهد کرد. با این حساب شما باید از کپشن های کوتاه و مناسب برای تعامل بیشتر با کاربران استفاده نمایید. 

امروزه کاربران پیش از اینکه یک محتوای بازاریابی را مشاهده نمایند، به دنبال مطالعه کپشنش هستند. این امر به آنها فرصت بسیار خوبی برای آگاهی از ماهیت محتوای موردنظر می دهد. بنابراین شما با طراحی یک کپشن جذاب امکان افزایش انگیزه کاربران برای تعامل با برندتان را خواهید داشت. شاید این امر در نگاه نخست بسیار ساده به نظر برسد، اما در بلندمدت تاثیر بسیار حیرت انگیزی بر روی کسب و کارتان خواهد داشت. 

یکی از دلایل اصلی برای طراحی کپشن در یوتیوب مربوط به کاربرانی است که همیشه ویدئوها را به صورت بی صدا نگاه می کنند. معنای این امر ناتوانی برای تاثیرگذاری بر روی چنین کاربرانی با استفاده از فرمت صوتی در ویدئوهاست. اگر شما برنامه ای برای وضعیت موردنظر نداشته باشید، هیچ شانسی در تعامل با مخاطب هدف تان پیدا نخواهید کرد. بی شک از دست دادن بخش قابل ملاحظه ای از کاربران برای هر برندی امر دشواری محسوب می شود. بنابراین شما باید تمام تلاش تان برای جلوگیری از فرآیند موردنظر را به کار گیرید. 

برخی از برندها در کنار استفاده از کپشن در پلتفرم یوتیوب در خود ویدئوها نیز زیرنویس را مدنظر قرار می دهد. این امر اهمیت بسیار زیادی برای بازاریابی بهینه دارد. شاید کاربران شما توجه زیادی به کپشن نکنند، اما بدون تردید زیرنویس ویدئوها را مشاهده می کنند. 

خوشبختانه امروزه یوتیوب امکان تولید زیرنویس خودکار برای ویدئوها را فراهم کرده است. بنابراین شما با استفاده از چنین فرمتی به خوبی امکان مدیریت فرآیند تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف تان را خواهید داشت. 

استفاده از موسیقی و المان های گرافیکی

موسیقی همیشه برای انسان ها جذاب بوده است. اگر یک موسیقی خوب به دست شما برسد، می توانید ساعت ها با آنها سرگرم باشید. یک ایده جذاب در این میان استفاده از موسیقی مناسب برای جلب نظر کاربران به ویدئوهای بازاریابی است. یوتیوب این امکان را به سادگی فراهم کرده است. شما کافی است در پایان کار طراحی و ساخت ویدئو یک ترک موسیقی روی فایل ‏تان اضافه کنید. این امر به سادگی هرچه تمام تر ویدئوی شما را بدل به گزینه ای حرفه ای برای مخاطب هدف خواهد کرد. 

بسیاری از برندها در کنار استفاده از موسیقی‏ های جذاب برای تعامل بهتر با کاربران به سراغ المان های گرافیکی نیز می روند. این امر تعامل با مخاطب هدف را وارد مرحل های تازه خواهد کرد. شما با چنین کاری به سادگی هرچه تمام تر فرصت تعامل با کاربران و استفاده از المان های مورد علاقه شان را خواهید داشت.

اگر شما مرحله اول در مقاله کنونی را خیلی خوب پشت سر گذاشته باشید، استفاده از المان های مورد علاقه کاربران برای شما امر سختی نخواهد بود. برندهایی که در ویدئوهای بازاریابی شان از المان های گرافیکی با کیفیت استفاده می کنند، همیشه بیشتر مورد توجه کاربران قرار می گیرند. با این حساب شما باید توجه ویژه ای به بخش موردنظر داشته باشید.

بدون تردید برخی از بازاریاب ها و کارآفرینان مهارت های لازم برای طراحی المان های گرافیکی و اضافه کردن شان به ویدئوها را ندارند. این امر مسیر دشواری پیش روی بازاریاب ها قرار می دهد. بنابراین شما باید به دنبال راهکارهایی ساده و تاثیرگذار برای تعامل با مخاطب هدف تان باشید. یکی از راهکارهای مناسب در این میان همکاری با یک طراح گرافیک است. شما با این کار در عمل بسیاری از دردسرهای طراحی المان های گرافیکی را پشت سر خواهید گذاشت. 

توجه به کوتاهی تریلر کانال

شما در تریلر کانال تان قرار نیست یک داستان طولانی بیان کنید. هرچه ویدئوی موردنظر کوتاه تر باشد، تاثیرگذاری شما بر روی مخاطب هدف بهتر خواهد بود. بنابراین همیشه این نکته مهم را مدنظر قرار دهید، در غیر این صورت شاید هیچ شانسی برای تعامل با مخاطب هدف تان نداشته باشید. 

امروزه بسیاری از برندها در عمل ویدئوهای مربوط به تریلر را خیلی طولانی طراحی می کنند. شاید شما در ویدئوی موردنظر صحبت های بسیار دقیقی کرده باشید، اما در نهایت کاربران به چنین نکاتی توجه نخواهند کرد. بنابراین همیشه به کوتاهی ویدئوهای تان توجه داشته باشید.

شاید ویدئوهای شما محورهای بسیار مهمی برای مخاطب هدف داشته باشد. اگر احساس می کنید یک ویدئوی کوتاه برای بیان تمام نکات کافی نیست، امکان دعوت از کاربران برای مشاهده سایر ویدئوهای تان در پایان تریلر وجود دارد. شما با چنین کاری هم اختصار را به بهترین شکل ممکن رعایت کرده اید، هم بازاریابی خوبی برای سایر ویدئوهای تان خواهید کرد. 

گاهی اوقات شما در پایان کار ساخت تریلر کانال تان متوجه طولانی بودنش می شوید. این امر برای هر بازاریابی دلهره آور است. نکته مهم در این میان حفظ آرامش و تلاش برای تغییر وضعیت با خلاصه کردن ویدئوی موردنظر است. چنین امری به شما فرصت تاثیرگذاری هرچه بهتر بر روی مخاطب هدف را می دهد. مهمترین نکته در خلاصه کردن ویدئو مربوط به حفظ بخش های اصلی و حذف جزییات بی اهمیت است. اگر این نکته مدنظر شما قرار نداشته باشد، شاید در نهایت تمام بخش های مهم را حذف نمایید. 

طراحی سفر برای مخاطب هدف

یکی از ایده های جذاب برای تریلر کانال طراحی یک ماجراجویی هیجان انگیز برای کاربران است. امروزه هر کسی دوست دارد بخشی از یک تجربه هیجان انگیز باشد. بنابراین اگر شما تجربه موردنظر را در اختیار کاربران تان قرار دهید، به بهترین شکل ممکن آنها را به برندتان جذب خواهید کرد. این امر مسئله بسیار دشواری محسوب نمی شود. 

وقتی صحبت از همراهی با مخاطب هدف در یک داستان جذاب می شود، هیچ چیز به اندازه تعامل احساسی با مشتریان اهمیت ندارد. شما در اینجا باید یک داستان مناسب برای کاربران داشته باشید تا ارتباط عاطفی عمیقی با برندتان پیدا کنند، در غیر این صورت شاید هیچ شانسی برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف پیدا نکنید. 

بازاریابی با چاشنی داستان همیشه گزینه جذابی محسوب می شود. بسیاری از برندها در این میان برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف به دنبال استفاده از داستان هستند. با این حساب اگر شما داستان مناسبی در اختیار دارید، خیلی جلوتر از رقبای تان خواهید بود. 

توجه به بخش CTA

دعوت از کاربران برای انجام عملی خاص (CTA) همیشه گزینه مهمی است. اگر یک تریلر کانال بخش موردنظر را نداشته باشد، در واقع کاملا ناقص خواهد بود. با این حساب شما همیشه باید به بخش موردنظر توجه لازم را نشان دهید، در غیر این صورت شاید تریلر کانال تان هیچ کس را به خودش جلب نکند. چنین امری تمام زحمات شما در طراحی ویدئو و بارگذاری اش در یوتیوب را بر باد خواهد داد. 

امروزه بسیاری از برندها برای بازاریابی و تعامل با مخاطب هدف به دنبال فروش محصولات شان هستند. اگر شما در ویدئوی تریلر کانال تان به این نکته توجه نشان دهید، امکان طراحی بخش پایانی ویدئو برای دعوت از کاربران به مشاهده فروشگاه آنلاین برند یا دیگر محصولات تان را خواهید داشت. این امر جذابیت بسیار زیادی برای کاربران دارد و آنها را به سوی تعامل با برند شما سوق می دهد. 

بهترین ابزارها برای طراحی تریلر کانال در یوتیوب

بررسی ایده های مختلف درباره بازاریابی در یوتیوب و به طور ویژه طراحی تریلر کانال بدون پرداختن به برخی از ابزارهای حرفه ای در این زمینه ناقص خواهد بود. در ادامه برخی از ابزارهای مناسب در این زمینه را مورد بررسی قرار می دهیم تا کار شما به حرفه ای ترین شکل ممکن دنبال شود. 

ابزار InVideo

ابزار InVideo یکی از گزینه های ساده و سرراست برای طراحی ویدئوهای کوتاه است. بدون تردید آرزوی هر بازاریابی امکان تعامل با مخاطب هدف بدون دردسرهای رایج است. چنین ابزاری به بهترین شکل ممکن کسب و کار شما را در فهرست برندهای مورد علاقه مشتریان قرار می دهد. 

شما امکان افزودن المان های گرافیکی به ویدئوی تان و ویرایش سطحی آن را در ابزار InVideo دارید. نکته جالب اینکه ابزار موردنظر کاملا رایگان در دسترس کاربران قرار دارد. بنابراین شما نیازی برای نگرانی نسبت به کار با ابزار موردنظر نخواهید داشت. 

اگر شما در زمینه کار با ابزارهای مربوط به طراحی و ویرایش ویدئو همیشه دردسر داشته اید، InVideo گزینه ای برای پایان دادن به وضعیت موردنظر خواهد بود. چنین امری به شما امکان تعامل ساده و بی دردسر با کاربران را می دهد. بنابراین دیگر مشکلی در این راستا نخواهید داشت. 

ابزار Biteable

اگر شما به دنبال گزینه ای حرفه ای تر و در عین حال ارزان قیمت هستید، هیچ ابزاری به پای Biteable نمی رسد. بسیاری از برندها در زمینه انتخاب یک ابزار مناسب برای طراحی و ویرایش ویدئو به قیمت مقرون به صرفه آن توجه می کنند. این نکته برای هر برندی مهم خواهد بود. بنابراین شما باید تمام توجه تان به حوزه موردنظر را نشان دهید، در غیر این صورت هیچ شانسی برای استفاده درست از بودجه تان نخواهید داشت. 

مزیت اصلی ابزار Biteable دامنه وسیع آرشیو آن است. این امر طراحی و ویرایش ویدئوها را بدل به تفریحی سرگرم کننده برای شما خواهد کرد. بنابراین دیگر خبری از مشکلات مربوط به تعامل با کاربران نخواهد بود. بدون تردید این امر یکی از نگرانی های اصلی هر تیم بازاریابی برای طراحی و ویرایش ویدئوها محسوب می شود. 

کاربران در زمینه استفاده از ابزار Biteable با سطح قیمت متفاوتی رو به رو هستند. این امر با توجه به سطح نیاز شما و همچنین میزان استفاده‎تان از ابزار موردنظر تعیین می شود. 

ابزار Wonder Share

آخرین ابزاری که ما قصد معرفی اش را داریم، Wonder Share است. این ابزار اهمیت بسیار زیادی برای بازاریاب های تازه کار دارد. اگر شما از دانلود و نصب نرم افزارهای مختلف برای ویرایش ویدئو خسته شده اید، استفاده از ابزار Wonder Share به شما فرصتی طلایی برای ویرایش ویدئوی تان بدون دردسر اضافی می دهد. نکته جالب در این میان امکان استفاده از ابزار موردنظر به صورت آنلاین است. معنای این امر امکان مراجعه به سایت Wonder Share و سپس شروع به کار ویرایش ویدئوی تان است. بی شک این امر بهترین گزینه برای بازاریابی محسوب می شود.

ابزار Wonder Share یک گزینه رایگان برای بازاریاب ها به حساب می آید. البته اگر شما قصد استفاده از امکانات حرفه ای این ابزار را داشته باشید، باید اشتراک ماهانه اش را خریداری کنید. نکته اساسی در این میان عدم نیاز شما به خرید ابزار موردنظر است. دلیل این امر امکانات گسترده ورژن رایگان ابزار Wonder Share است. بنابراین فکر خرید اشتراک این ابزار را از سرتان بیرون کنید. 

بدون تردید بازاریابی در یوتیوب امر ساده ای نیست. یکی از بخش های مهم برای تعامل بهتر با کاربران در این فضا توجه به تریلر کانال است. اگر شما این امر را مدنظر قرار دهید، امکان استفاده تعامل بهینه با کاربران و بازاریابی تاثیرگذار را خواهید داشت. توصیه های مورد بحث در این مقاله شروع مناسبی برای کسب و کار شما خواهد بود. 

منبع: فرصت امروز

کانال تلگرام رسانه فناوری هوشمند

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا