اقتصاددیجیتال

تحولات اقتصاد دیجیتال بازار کار رواندا را دگرگون کرد

کانال تلگرام رسانه فناوری هوشمند

پدیده جهانی دیجیتالی شدن به طور فزاینده‌ای به صورت محلی و مویرگی رشد می‌کند. در سراسر جهان، کار پلتفرم‌های آنلاین در حال رشد است و مشاغل جدید ایجاد می‌کند، اما در میان همه کشورها اقتصاد دیجیتال رواندا یک نمونه منحصر به فرد است.

پدیده جهانی دیجیتالی شدن به طور فزاینده‌ای پیش می‌رود و بازار کار کشورها را تحت تاثیر خود قرار می‌دهد. در سراسر جهان، کار پلتفرم‌های آنلاین غیررسمی در حال رشد است و مشاغل جدید ایجاد می‌کند.

در میان همه کشورها، رواندا یک نمونه منحصر به فرد است. این کشور آفریقای مرکزی شاهد مهاجرت فزاینده جوانان از روستاها به مناطق شهری بوده است. این جوانان به شغل نیاز داشتند و مشاغل رسمی محدود بود، اما کارهای غیررسمی بیشتر در حوزه اقتصاد گیگ و پلتفرم‌های اینترنتی فرصت‌هایی را فراهم می‌کرد که برای جوانان جذاب بود. به این ترتیب طبق گزارش سازمان جهانی کار ما شاهد افزایش شدید میزان اشتغال میان زنان و مردان جوان رواندایی در حوزه اقتصاد دیجیتال و نرم افزارهای اینترنتی بودیم که کسب و کارها را از طریق این ابزارها گسترش می‌دادند.

  اقتصادالکترونیکی آخرین و به روزترین محتوی در اقتصاددیجیتال

اکنون بسیاری از کارمندان نیز نیاز به کسب مهارت‌های جدید از جمله مهارت‌های زبانی در حوزه فضای مجازی و رایانه‌ای دارند. این مسئله به حدی جدی شده که مجموعه پادکست آینده کار به نمایندگی از بخش تعاون و توسعه سازمان جهانی، درباره تجربه موفق رواندا در حمایت از کسب و کارهای مجازی برنامه ویژه اختصاص داده است.

الویس ملیا، کارشناس موسسه آلمانی توسعه و پایداری کار و محقق ارشد پروژه آینده دیجیتالی کار، از حمایت‌های صورت گرفته از اقتصاد دیجیتال و رشد آن در رواندا خبر داده و اعلام می‌کند: دولت این کشور با تقویت فضای اینترنت و واردات مناسب ابزارهای دیجیتال و زیرساخت‌های توسعه فضای مجازی به این اقتصاد پر و بال داده است.

رواندا کشوری است که کمتر از سه دهه از جنگ داخلی و نسل کشی بزرگ آن که منجر به قتل عام یک میلیون نفر از جمعیت اندک این کشور شد، اما در دو دهه اخیر توانست با سرمایه‌گذاری خارجی برخی کشورهای نوظهور اقتصادی، اقتصاد و صلح خود را بازیابی کند.

منبع: ایلنا

“فناوری هوشمند” رسانه تخصصی انقلاب صنعتی چهارم

کانال تلگرام رسانه فناوری هوشمند

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا