بازاریابی دیجیتالمقاله کسب و کار دیجیتال

بازاریابی بصری و نکاتی که هر بازاریابی باید بداند

کانال تلگرام رسانه فناوری هوشمند

نویسنده : کیتی لیندمن – کارشناس بازاریابی و کسب و کار   مترجم : علی ‌آل ‌علی  

بازاریابی بصری در طول دهه های اخیر به طور قابل ملاحظه ای توسعه داشته است. امروزه اغلب بازاریاب ها برای جلب نظر مخاطب هدف اول از همه به سراغ محتوای بصری می روند. شاید شما هم شنیده باشید که یک عکس به اندازه هزاران جمله در خودش حرف دارد. اگرچه این نکته درست است، اما اگر بازاریابی بصری به طور نادرستی از سوی برندها دنبال شود، نه تنها تاثیری نخواهد داشت، بلکه مشکلات عمده ای برای برندها نیز ایجاد می کند. 

هدف اصلی در این مقاله بررسی برخی از نکات مهم درباره بازاریابی محتوایی براساس نکات آماری است. این امر به شما برای آگاهی دقیق تر از این الگوی بازاریابی و بهترین شیوه های استفاده از آن کمک خواهد کرد. 

جهت دانلود و مشاهده عناوین ماهنامه ” اقتصاد دیجیتال” اینجا کلیک نمایید.

تجزیه و تحلیل محتوای بصری ۶۰۰ بار سریع تر از متن

کاربران وقتی با محتوای بازاریابی تصویری مواجه می شوند، آن را بسیار سریع تر از متن مورد ارزیابی و تجزیه و تحلیل قرار می دهند. این امر به کاربران اجازه داوری سریع در مورد محتوای موردنظر را می دهد. همچنین میزان تاثیرگذاری چنین محتوایی نیز به طور قابل ملاحظه ای بیشتر است. 

فهم یک محتوای متنی شاید بسیار سخت و حتی زمانبر باشد. امروزه اغلب مردم از نظر زمان در عجله هستند بنابراین مشاهده بی توجهی مردم به محتوای بازاریابی متنی چندان عجیب نیست. شما با طراحی محتوای بصری امکان کمک به مشتریان برای مشاهده محتوای بازاریابی در سریع ترین زمان ممکن را خواهید داشت. این امر یعنی شانس تان برای تبدیل شدن به برند مورد علاقه مشتریان به طور قابل ملاحظه ای افزایش پیدا می کند. 

تصاویر دارای سوژه انسانی ۳۸ درصد لایک بیشتر دریافت می کند

تصاویری که در آنها یک یا چند انسان نیز حضور دارند، بیشتر از نمونه های دیگر در شبکه های اجتماعی لایک دریافت می کند. این امر به دلیل تمایل کاربران برای مشاهده دیگر انسان ها در محتوای بصری است بنابراین اگر شما در حال برنامه ریزی برای بازاریابی و تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف بر این اساس هستید، باید استفاده از تصاویر دارای سوژه انسانی را مدنظر قرار دهید. 

اگر سری به عکس های مورد استفاده برندهای بزرگ در شبکه های اجتماعی بزنید، حضور انسان های مختلف در آنها کاملا محسوس است بنابراین شما هم باید چنین عملکردی از خودتان در زمینه بازاریابی و تعامل با مخاطب هدف نشان دهید. 

انسان ها همیشه توجه بیشتری به هم دارند. این امر از سوی دانشمندان در حوزه مطالعات مغز و اعصاب مطرح شده است. بر این اساس چهره یک انسان دیگر توجه بیننده را به طور قابل ملاحظه ای در مقایسه با منظره های طبیعی جلب خواهد کرد. 

افزایش ۱۶ درصدی جذابیت محتوا با ارتباط چشمی

اگر سوژه اصلی شما در تصاویرتان با مخاطب هدف ارتباط چشمی داشته باشد، جذابیت آن ۱۶ درصد افزایش پیدا خواهد کرد. امروزه بسیاری از برندها به این نکته مهم توجه لازم را نشان نمی دهند. اگر شما به عنوان بازاریاب در طرح های گرافیکی برندتان قصد استفاده از یک خرگوش در تصویر اصلی کمپین بازاریابی تان را دارید، در صورتی که خرگوش موردنظر مستقیما به مخاطب هدف نگاه کند، تاثیرگذاری اش به طور قابل ملاحظه ای افزایش پیدا خواهد کرد. در غیر این صورت خبری از جذابیت غیرقابل کنترل محتوای شما نخواهد بود. 

افزایش ۸۰ درصدی توجه به برند با انتخاب درست رنگ

شما با انتخاب ترکیب های مناسب رنگ امکان افزایش ۸۰ درصدی توجه مشتریان به خودتان را دارید. این امر درست مانند انتخاب لباس های دارای رنگ مناسب برای دیدار با دیگران است. به عنوان مثال، اگر برند فدکس با رنگ آبی و نارنجی در لوگوی اصلی اش اقدام به استفاده از همین رنگ ها در طراحی بسته بندی مرسولات یا کمپین های بازاریابی اش نماید، نظر مشتریان به طور قابل ملاحظه ای جلب خواهد شد. 

متاسفانه امروزه بسیاری از برندها در انتخاب رنگ به رنگ های اصلی برندشان توجه نمی کنند. همین امر موجب بروز دردسرهای بسیار زیادی برای برندها می شود. 

۶۹ درصد مردم ترجیح می دهند درباره محصولات ویدئو ببینند

مشاهده ویدئو درباره محصولات مختلف جذابیت بالایی دارد. این امر شما را از دردسرهای نگارش متن راحت می کند. ویدئوی موردنظر باید شامل نمایش کامل محصول و همچنین اشاره به جزییات آن در تمام بخش‏ های ویدئو باشد در غیر این صورت هیچ جذابیتی برای مخاطب شما به همراه نخواهد داشت. استفاده از تصاویر متعدد در ویدئو و تلاش برای بیان ویژگی های محصول در قالب متن نیز ایده جذاب دیگری است که توجه کاربران به محتوای شما را افزایش می دهد. 

منبع: فرصت امروز

بیشتر از دیجیتال مارکتینگ در اقتصادالکترونیکی:
ترندهای بازاریابی در شبکه های اجتماعی برای نیمه دوم سال ۲۰۲۱
سئوی یوتیوب با هدف بهبود رتبه ویدئوهای برند
تحول بازاریابی محتوایی و نقش هوش مصنوعی
کاربردهای هوش مصنوعی در ارزیابی تجربه مشتریان از برند
ظهور شبکه های اجتماعی جدید در عرصه بازاریابی
چطور کسب و کار خود را با کمک دیجیتال مارکتینگ توسعه بدهیم؟
۷ راهکار موثر در بازاریابی دیجیتال برای کسب و کار شما
بازاریابی در شبکه های اجتماعی با تقویم محتوایی+ویدیو
بازاریابی در شبکه های اجتماعی با برنامه ریزی ۱۰ مرحله ای
اشتباهات بازاریاب های دیجیتال در تحلیل داده
بررسی ۳ راهکار کاربردی؛ چگونه تبدیل به اینفلوئنسر کسب و کارمان شویم؟
۱۰ راز افزایش تعامل با مخاطبان در شبکه های اجتماعی

کانال تلگرام رسانه فناوری هوشمند

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا