بازاریابی دیجیتالمقاله کسب و کار دیجیتال

بازاریابی محتوا با چاشنی احساسات

کانال تلگرام رسانه فناوری هوشمند

نویسنده : سید بلخی – کارشناس بازاریابی   مترجم : علی ‌آل ‌علی  

آیا تا به حال به این فکر کرده اید که چرا احساسات تا این اندازه نقش مهمی در زندگی اجتماعی بازی می کند؟ بدون تردید انسان ها در طول زندگی شان بسیاری از تصمیم ها را به جای عقل و منطق براساس احساسات شان می گیرند. درست به همین خاطر بازاریاب ها نیز در راستای جلب نظر مشتریان بر روی احساسات سرمایه گذاری بسیار زیادی می کنند. 

امروزه مشتریان پیش از خرید محصول از یک برند آنها را به طور مداوم با هم مقایسه می کنند. این امر به آنها امکان ارزیابی درست و دقیق از محصولات مختلف را می دهد. البته در این میان ارتباطی عاطفی که با برندها ایجاد می کنند، اهمیتی حتی بیشتر از خود محصولات دارد. با این حساب شما در صورت بازاریابی با چاشنی احساسات شانس بسیار زیادی برای جلب نظر مشتریان خواهید داشت. 

جهت دانلود و مشاهده عناوین ماهنامه ” اقتصاد دیجیتال” اینجا کلیک نمایید.

هدف اصلی در این مقاله بررسی راهکارهای بازاریابی محتوا با تمرکز بر احساسات مشتریان است. این امر به شما برای جلب نظر دامنه ای وسیع از مشتریان کمک خواهد کرد. در ادامه برخی از نکات اساسی در این راستا را مورد ارزیابی قرار خواهیم داد.

بیان داستان برند

مشتریان همیشه به داستان و سرگذشت برندها علاقه زیادی دارند. این امر به آنها فرصتی عالی برای شناخت هرچه بهتر برندها می دهد. اگر خودتان را به جای مشتریان بگذارید، خیلی خوب دلیل اهمیت داستان ها را متوجه می شوید. مشتریان وقتی قصد خرید یک محصول را دارند، همیشه به دنبال بهترین برند بازار هستند. در این میان هیچ چیز به اندازه یک داستان خوب به مشتریان اطمینان لازم را نمی دهد. 

شما در بیان سرگذشت برندتان باید همیشه یک روند حماسی را مدنظر داشته باشید. چنین تکنیکی به شما برای تاثیرگذاری مناسب بر روی مخاطب هدف کمک خواهد کرد. با این حساب هیچ مشکلی پیش روی تان برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف نخواهد بود. 

شخصی سازی محتوا

مشتریان در بازار همیشه محتوای شخصی سازی شده را دوست دارند. این امر احساس ارزشمندبودن در میان مشتریان ایجاد می کند. به همین خاطر برندهای بزرگ دنیا همیشه در تلاش برای تولید محتوا براساس این تکنیک هستند. مهمترین پیش نیاز در شخصی سازی محتوا هم آگاهی دقیق از سلیقه مشتریان است. شما بدون شناخت درست مشتریان هرگز امکان شخصی سازی محتوا را ندارید. 

کسب و کارها برای شناخت درست مشتریان شان بیش از هر زمان دیگری به ایجاد ارتباطات نزدیک با آنها دارند. این امر نه تنها اطلاعات مهمی درباره مشتریان به شما می دهد، بلکه سطح تاثیرگذاری تان بر روی آنها را نیز به طور قابل ملاحظه ای افزایش خواهد داد. شما با چنین امری به سادگی امکان تبدیل خریداران معمولی در بازار به مشتریان وفادار برندتان را خواهید داشت.

استفاده از اعداد و ارقام

بسیاری از مردم پیش از خرید یک محصول نیاز به آگاهی از آمارها و ارقام دقیق درباره برند تولیدکننده اش دارند. این امر به آنها برای تصمیم گیری درست کمک خواهد کرد. شما برای بازاریابی و تاثیرگذاری احساسی بر روی مشتریان نه تنها به استفاده از اعداد و ارقام نیاز دارید، بلکه باید همیشه نیم نگاهی به بیان داستان برندتان در این میان هم داشته باشید. 

بدون تردید دنیای آمار و ارقام فرصت چندانی به شما برای تاثیرگذاری عاطفی بر روی مشتریان نمی دهد. این امر یکی از مشکلات بزرگ در مسیر تبدیل شدن به برندی جذاب برای مشتریان است. با این حساب شما باید همیشه داستانی جانبی برای بیان داشته باشید. اینطوری شانس تان برای تاثیرگذاری بر روی مشتریان و جلب نظرشان به سوی محصولات تان افزایش خواهد یافت. 

استفاده درست از اموجی ها

اموجی ها یکی از بهترین راهکارها برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف محسوب می شود. نکته مهم در این میان ضرورت استفاده درست از اموجی هاست. به عنوان مثال، شما امکان استفاده از یک یا حداکثر دو اموجی در تیتر اصلی ایمیل تان برای مشتریان را خواهید داشت. این امر شاید در نگاه نخست چندان به چشم نیاید، اما تاثیرگذاری بسیار زیادی بر روی مشتریان خواهد داشت. بنابراین همیشه پیش از ارسال نهایی محتوای بازاریابی تان برای مشتریان چند اموجی مناسب به آن اضافه کنید. اینطوری مشتریان واکنش بسیار بهتری نسبت به محتوای تان خواهند داشت. 

منبع: فرصت امروز

کانال تلگرام رسانه فناوری هوشمند

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا