توکن‌های غیر مثلی (NFT)صنعت بازیمقاله کسب و کار دیجیتال

بازی های وب ۳.۰ فراتر از مالکیت هستند، آنها یک دنیای بسیار بزرگتر هستند

کانال تلگرام رسانه فناوری هوشمند
جک اوهولران

مردم فکر می کنند ارزش بازی های وب ۳.۰ را می دانند، اینکه همه چیز در مورد مالکیت کاربران بر دارایی های درون بازی به عنوان توکن های غیرقابل تعویض (NFT) است. این دیدگاه رایج ترین برداشت نادرست در این فضا است و کاملاً اشتباه است. مالکیت مهم است، اما محدود کردن ارزش بازی های وب ۳.۰ به مالکیت، کل تصویر را از دست می دهد، پتانسیل انگیزه های مبتنی بر بلاکچین برای گسترش صنعت بازی فراتر از اندازه فعلی آن.

وب ۳.۰ دنیایی از مدل های کسب درآمد را برای گیمرها هدایت می کند

به گزارش اقتصاددیجیتال و به نقل از FintechNews نوآوری که توجه بسیار کمتری به آن می شود، می تواند بسیار ارزشمندتر باشد – دنیایی از مدل های کسب درآمد برای گیمر ها، سازندگان بازی و جوامعی که از آنها حمایت می کنند. همین حالا، توسعه دهندگان بازی برای دسترسی به هر دو گیمرهای باتجربه و گاه به گاه، نقاط فروش محدودی دارند. به عنوان مثال، آنها ممکن است بازی خود را از طریق کنسول، فروشگاه برنامه یا خدمتی مانند Steam به فروش برسانند.

اما اگر آنها می توانستند با در بر گرفتن کل اینترنت، فروشگاه‌های خود را تکثیر کنند و هزاران فضای مجازی را کسب درآمد کنند، چه می شد؟

احتمالات را برای توسعه دهندگان در نظر بگیرید، اگر آنها می توانستند نه تنها بازار بازی های جدید، بلکه بازار فروش مجدد را نیز به دست آورند، به طوری که برای هر کاربر جدیدی که با بازی تعامل می کند، بخشی از آن را پس بگیرند.

بازی هایی که بر روی بلاکچین ساخته شده اند قادر به دسترسی به بازاری بسیار بزرگتر از بازار فعلی خود هستند و به سازندگان این امکان را می دهند تا به مراتب بیشتر از گذشته به بازیکن دسترسی پیدا کنند.

تفاوت بین این است که فقط بتوانید بازی خود را در یک سیستم بسته مانند یک فروشگاه برنامه واحد بفروشید و بتوانید آن را از طریق یک سایت Shopify که می تواند با هر برنامه و بازار آنلاین ادغام شود، بفروشید.

فینال جهانی لیگ افسانه‌های امسال را در نظر بگیرید، جایی که به مهمانان VIP یک نشان داده شد که در جلوی آن هشدار بدی وجود داشت، هر کسی که آن نشان را به شخص دیگری می‌فروخت یا انتقال می‌داد، بلافاصله از رویداد اخراج می‌شد.

این مدل اقتصادی فعلی بازی است که به شدت بر حفظ یک خندق کاربری سختگیرانه و کنترل دقیق بر اکوسیستم بازی بسته شما تمرکز دارد.

تحت یک مدل اقتصادی بازتر و مبتنی بر بلاکچین، می توانید آن نشان VIP را به عنوان یک NFT ایجاد کنید. برگزارکنندگان رویداد، به جای تلاش برای محدود کردن دسترسی، می توانند به دارندگان VIP اجازه دهند تا آن بلیط را به هر کسی بفروشند، و هر بار که فروخته شود، برگزارکنندگان پنج درصد دیگر از آن بلیط – ارزش فروش مجدد که قبلا قادر به استفاده از آن نبودند – به دست می آورند.

حق امتیازهای اجباری توسط قراردادهای هوشمند، به سازندگان این امکان را می دهد که هر بار دارایی های دیجیتال آنها خریداری، فروخته یا معامله می شود، غرامت دریافت کنند و این امر تضمین کننده جبران عادلانه و مزایای بلندمدت است – یک نوآوری اقتصادی که اکثر توسعه دهندگان بازی می توانند از آن بهره مند شوند.

دارایی های NFT برای گیمر/خریدار آن NFT مفید هستند. اگر مالک دیگر نیازی به آن نداشته باشد، می تواند بخشی از پول خود را پس بگیرد.

این دارایی های بلاکچینی همچنین برای توسعه دهندگان نیز مفید هستند، زیرا آنها حق امتیاز دریافت می کنند و به آنها امکان می دهد دارایی های خود را در هر کجا که فروخته می شود، کسب درآمد کنند، در عین حال به آنها در رشد جامعه حامیانشان نیز کمک می کند.

اگرچه اکثر بازی های برجسته وب ۲.۰ دارای ارزهای دیجیتال درون بازی هستند، اما آنها فاقد تضمین های اقتصادی ذاتی بازی های وب ۳.۰ مانند اطلاعات در دسترس عموم در مورد کمیت، تورم و برنامه های پاداش هستند.

گسترش امکانات مالکیت دارایی درون بازی

اگر شما یک NFT را در اختیار دارید، همچنین سابقه مالکیت آن را در اختیار دارید و تمام ویژگی های آن دارایی در بلاکچین ذخیره می شود. اگر در حال انجام یک بازی وب ۲.۰ هستید، پس هیچ چیز از آنچه در بازی به دست می آورید یا خریداری می کنید را خارج از سرور آن بازی، مالکیت ندارید.

این امر اساساً تمام دارایی های بازی را به “بدهی های” موقت از توسعه دهندگان بازی تبدیل می کند – و به ویژه مبهم هستند، زیرا ارزهای درون بازی یا دارایی ها اغلب به محض اینکه سرور/بازی که در آن وجود دارند دیگر توسط سازندگانش پشتیبانی نمی شود، فرو می ریزند. نسل‌های آینده گیمرها به احتمال زیاد مالکیت واقعی دارایی‌های دیجیتالی را که NFTها ارائه می‌دهند، بر روی صرفاً “بدهی های” ارائه شده توسط سرورهای متمرکز وب ۲.۰ اولویت خواهند داد. و این یک پیشنهاد واقعاً ارزشمند برای آن دسته از گیمرها و توسعه دهندگان بازی است که علاقه مند به بازی و ساخت بر روی بلاکچین هستند – به خصوص زمانی که با مدل های اقتصادی گسترده برای بازی ترکیب شود که با ظهور بلاکچین امکان پذیر شده است.

کانال تلگرام رسانه فناوری هوشمند

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا