بازاریابی دیجیتالرسانه دیجیتال

برونسپاری تولید محتوا یا تشکیل تیم تولید محتوا

کانال تلگرام رسانه فناوری هوشمند

به دلیل چالشی که تشکیل تیم تولید محتوا برای سازمان‌ها به وجود می‌آورد، بسیاری از آن‌ها به برونسپاری تولید محتوا روی می‌آورند.

امروزه کاربران بسیاری به اینترنت دسترسی دارند و به طور گسترده‌ از آن بهره می‌برند. همین حضور گسترده کاربران در فضای مجازی موجب شده کسب‌وکارهای بسیاری از این فضا برای فروش محصولات یا خدمات خود استفاده کنند. برای معرفی بهتر محصولات یا خدمات و به دنبال آن فروش بیشتر، نیاز به تولید محتوای مناسب و باکیفیت وجود دارد که تعداد مخاطبان بیشتری جذب برند شما شوند.

به دلیل اهمیتی که تولید محتوا برای کسب‌وکارها دارد، بسیاری از آن‌ها با این سوال مواجه می‌شوند که «برای تولید محتوا تیم تشکیل دهیم یا برونسپاری کنیم؟ »، اگر شما هم به دنبال پاسخ این پرسش هستید، خواندن ادامه مطلب را از دست ندهید.

برای تولید محتوا تیم تشکیل دهیم یا برونسپاری کنیم؟

 پاسخ دقیق به این پرسش می‌تواند کمی سخت باشد، زیرا همه چیز به کسب‌وکار شما و بودجه و سرمایه‌ای که در اختیار دارید بستگی دارد. در برخی مواقع سازمان‌ها به دنبال تشکیل تیم تولید محتوا هستند که برای این کار باید زحمت استخدام افراد کاربلد اعم از مدیر تیم تولید محتوا، ویراستار، ناظر و نویسنده‌ها را برعهده بگیرند و بخشی از منابع سازمان خود به حضور این افراد اختصاص بدهند.

به دلیل چالشی که تشکیل تیم تولید محتوا برای سازمان‌ها به وجود می‌آورد، بسیاری از آن‌ها به برونسپاری تولید محتوا روی می‌آورند. برونسپاری تولید محتوا موجب می‌شود سازمان، مسئولیتی در قبال تشکیل تیم نداشته باشند زیرا تیم‌هایی که این کار را برعهده می‌گیرند، از قبل تشکیل شده‌اند یا نهایتا نیاز به یک نیروی تولید محتوا درون سازمان خود برای مدیریت آن‌ها دارید.

لازم به ذکر است که پیداکردن یک تیم تولید محتوای خوب و کارآمد که بتواند با هزینه تولید محتوا مناسب، سفارش بگیرد، کار ساده‌ای نیست ولی نسبت به فرآیند استخدام تیم تولید محتوا راحت‌تر و سریع‌تر خواهد بود. همچنین هزینه‌های جذب و استخدام نیرو، به مراتب بیشتر از نیروهای دورکار است و برونسپاری محتوا می‌تواند به استفاده بهینه‌تر از منابع مالی شما نیز کمک کند.

البته برونسپاری تولید محتوا هم معایبی دارد که یکی از این موارد می‌تواند به وجودآمدن مقدار کمی خطا در انتقال مطلب باشد، چراکه تیمی که درون سازمان شما حضور دارد، بهتر با حوزه کاری و نحوه عملکرد شما آشنا خواهد شد. ولی در نگاه کلی، مزیت‌های این روش بیشتر از معایب آن بوده و به همین دلیل می‌توان از عیوب کوچک آن چشم‌پوشی کرد.

تولید محتوای خود را به چه تیمی بسپاریم؟

اگر تصمیم گرفته‌اید، محتوای خود را برونسپاری کنید و به تیمی خارج از سازمان خود اعتماد کنید، باید ویژگی‌های یک تیم خوب محتوا را بشناسید تا در نهایت خروجی باکیفیت و مطابق انتظارات خود دریافت کنید. به همین دلیل در ادامه به ویژگی‌هایی که یک تیم محتوا باید داشته باشد، اشاره خواهیم کرد:

تولید محتوای باکیفیت و ارزشمند

در رابطه با تولید محتوا، کیفیت حرف اول را می‌زند. هر چه کیفیت محتوای تولید شده بهتر باشد، تعداد مخاطبان بیشتری جذب سایت یا اکانت شبکه‌های اجتماعی شما می‌شوند. به همین دلیل لازم است تیم تولید محتوایی را انتخاب کنید که بتواند به‌روزترین اطلاعات را از منابع معتبر به دست آورد و آن را با زبانی شیوا بیان کند تا در نهایت محتوای ارزشمندی را در اختیار شما قرار گیرد.

وجود محتوای باکیفیت در وبلاگ سایت یا اکانت شبکه‌های اجتماعی برند، موجب می‌شود کاربران آن محتوا را با اطرافیان خود به اشتراک بگذارند. از این طریق در کنار جذب بیشتر مخاطب، برند به تایید اجتماعی (Social Proof) نیز در نزد کاربران می‌رسد. پس بهتر است تیمی که به دنبال آن هستید، کیفیت محتوا را فدای کمیت آن نکند.  

ارائه محتوای خلاقانه و غیرتکراری

امروزه رقابت در بین کسب‌وکارها بیشتر شده و به همین دلیل وجود محتوای خلاقانه و غیرتکراری از اهمیت بالایی برخوردار است. از طرفی کاربران دیگر علاقه‌ای به خواندن تبلیغات مستقیم ندارند و برای چنین محتواهایی ارزش کمتری قائل هستند. در نتیجه محتوای خلاقانه‌ای که بتواند به صورت غیرمستقیم تبلیغ برند را کند، مخاطبان بیشتری را به خود جلب خواهد کرد. خلاقیت تیم تولید محتوا می‌تواند موجب آن شود که برند به امضای مخصوص خود در دنیای دیجیتال برسد و از دیگر رقبا متمایز شود.

تعهد و مسئولیت‌پذیری

یکی از مواردی که سازمان‌ها را تشویق می‌کند که به دنبال برونسپاری تولید محتوای خود باشند، کمبود وقت در تولید محتوای حرفه‌ای و پیگیری آن توسط خود سازمان است. به همین دلیل لازم است تیمی که کار تولید محتوا را برعهده می‌گیرند، متعهد باشند و در زمان مشخص، محتوا را تحویل کارفرما دهند. مسئولیت‌پذیری در امر تولید محتوا می‌تواند به عنوان یک نشان درخشان برای تیم تولیدکننده محتوا باشد.

توجه به جزییات

یک محتوا برای نهایی‌شدن باید از چندین مرحله عبور کند و در نهایت با رعایت کامل جزییات و تمامی قوانین نگارشی و ویراستاری تحویل داده شود. به همین دلیل جزئی‌نگری یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های یک تیم خوب تولید محتوا تلقی می‌شود.

اعتبار

نمونه کارهای هر تیمی، شناسنامه آن تیم به حساب می‌آید زیرا با یک نگاه می‌توان اطلاعات بسیاری را از معتبربودن یا نبودن آن تیم به دست آورد. یکی دیگر از موارد سنجش اعتبار، حضور در شبکه‌های اجتماعی مختلف و استفاده از نظرات کارفرماهای قبلی است که می‌تواند دیدگاه خوبی برای همکاری به شما دهد.  

ارائه خدمات با هزینه مناسب

تیم تولید محتوا باید در کنار ارائه محتوای باکیفیت، هزینه مناسبی را نیز در نظر بگیرد تا سازمان‌ها بتوانند با توجه به مقدار بودجه خود، از تاثیر محتوای باکیفیت در ساخت برند خود بهره ببرند.

پشتیبانی به موقع

پشتیبانی از محتوای تولیدشده که می‌تواند ویرایش و به‌روزرسانی آن باشد، به عهده تیم تولید محتواست. از آن جایی که محصول نهایی، کیفیت کار تیم را نشان می‌دهد، پس تیم تولید محتوا برای ویرایش و به‌روزرسانی محتوا باید از خود کارفرما مشتاق‌تر باشد تا در نهایت محصول تولیدشده در حد استانداردهای روز باقی بماند.

مشاوره

مشاوره و راهنمایی‌های تیم تولید محتوا می‌تواند برند شما را در مدت زمانی کوتاه، چندین قدم جلوتر ببرد. از آن جایی که تیم تولید محتوا منابع مختلف را بررسی می‌کند و رقبای شما را مدنظر قرار می‌دهد، به مسائل شرکت شما دید خوبی دارد و به همین دلیل می‌تواند مشاور خوبی برای شما باشد.

منبع: تریبون

کانال تلگرام رسانه فناوری هوشمند

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا