بازاریابی دیجیتالمقاله کسب و کار دیجیتال

تقویت تیم‌های بازاریابی دیجیتال با هدف مقابله با چالش‌های ۲۰۲۱

کانال تلگرام رسانه فناوری هوشمند

به‌طور خاص باید به این نکته نیز توجه داشت در عصری که تکنولوژی‌ها با سرعت سرسام‌آوری در حال تغییرند، رهبران و تصمیم‌سازان حوزه بازاریابی مجبورند این واقعیت را بپذیرند که نمی‌توان از اعضای تیم‌های بازاریابی توقع داشت در تمام حوزه‌ها مهارت داشته باشند و مهارت‌های مرتبط با حوزه‌های مختلف بازاریابی را به‌طور تمام و کمال کسب کنند.

انفجار دیجیتالی دو سال اخیر از یک طرف و شدت گرفتن آن در سال ۲۰۲۰ باعث شده تا توجه جهانی به فعالیت های مرتبط با بازاریابی دیجیتالی به شکل روزافزونی بیشتر و بیشتر شده است. من در اینجا نگاهی انداخته ام به این موضوع که برندها و شرکت ها چگونه و از چه طریقی می توانند کمبود شدید مهارت ها را مدیریت کرده و به شرکای بهتری برای دیگران تبدیل گردند و در نهایت بتوانند به نحو بهتری بر چالش های رهبری در سال ۲۰۲۱ غلبه کنند.

غلبه بر کمبود مهارت ها

به طور کلی، تردیدی در این مورد وجود ندارد که بقا و پیشرفت شرکت ها و کسب و کارها در سال ۲۰۲۱ وابستگی زیادی به نشان دادن واکنش های به موقع و درست به اتفاقاتی دارد که در این سال رخ خواهند داد. در این میان، نگرش و واکنش دولت‌ها و کنجکاوی طبیعی آنها می تواند باعث شود تا برندهای محلی بتوانند به نحو بهتری خود را با تغییر و تحولات سریع جهان در سال ۲۰۲۱ مطابقت دهند.

با این همه،یکی از چالش های فراروی برندها بویژه آنهایی که به دنبال همگام شدن با روندهای جهانی حاکم بر تقویت مهارت ها و تجربیات مرتبط با تکنولوژی های دیجیتالی هستند این است که آنها باید بتوانند به شدت در بخش هایی مانند یادگیری ماشینی، هوش مصنوعی و شخصی‌سازی دیجیتالی فعال‌تر شوند و مهارت های کارکنان شان را در این زمینه ها ارتقا بخشند. بنابراین در سال ۲۰۲۱ بایستی اقدامات ضربتی و متمرکزی توسط برندها صورت پذیرد تا زمینه و بستر مناسبی را برای هماهنگ سازی این برندها با نیاز مبرم شرکت های بین المللی به دورکاری و هنجارهای مربوط به کار از راه دور فراهم آورد.

به‌طور خاص باید به این نکته نیز توجه داشت در عصری که تکنولوژی‌ها با سرعت سرسام‌آوری در حال تغییرند، رهبران و تصمیم‌سازان حوزه بازاریابی مجبورند این واقعیت را بپذیرند که نمی‌توان از اعضای تیم‌های بازاریابی توقع داشت در تمام حوزه‌ها مهارت داشته باشند و مهارت‌های مرتبط با حوزه‌های مختلف بازاریابی را به‌طور تمام و کمال کسب کنند.

به عنوان مثال دیگر نمی توان انتظار داشت که آموزش هایی که در سازمانی مانند شورای آموزش IAB به افراد ارائه می شود شاید دیگر جوابگوی چالش های جدید بازاریابی دیجیتالی نباشد اما در کوتاه مدت می تواند راهی باشد برای برندهای فلان کشور برای مقابله با شکاف مهارتی موجود در آنها و کمک به این برندها برای حفظ ارتباط کاری شان با شرکای بین المللی.

نویسنده: Niamh NicLiam
مترجم: شارا

بیشتر از دیجیتال مارکتینگ در اقتصادالکترونیکی بخوانیم:
چگونه یک تیم محتوای حرفه ای تشکیل دهیم؟
بازاریابی در عصر دیجیتال
۸ اشتباه فاجعه بار در زمینه تولید محتوا
پرسونای مخاطب چیست؟ راهنمای قدم به قدم طراحی پرسونای مخاطب
چرا سئو سایت در ۲۰۲۱ اهمیت دارد؟

کانال تلگرام رسانه فناوری هوشمند

نوشته های مشابه

‫۲ دیدگاه ها

  1. بازتاب: بررسی 8 استراتژی دسته بندی مخاطب هدف : پایگاه خبری اقتصاد الکترونیکی
  2. بازتاب: شاخص های کلیدی ارزیابی کمپین های بازاریابی : پایگاه خبری اقتصاد الکترونیکی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا