امنیت ارز دیجیتالامنیت اقتصاد دیجیتال

بزرگترین حملات سایبری حوزه ارز دیجیتال در سال ۲۰۲۲

کانال تلگرام رسانه فناوری هوشمند

همزمان با به پایان رسیدن سال ۲۰۲۲، بزرگترین حملات سایبری حول محور بازار ارز دیجیتال مورد توجه بسیاری از سرمایه‌گذاران بوده است. در ادامه به بررسی چند مورد از مهم‌ترین این حملات می‌پردازیم.

در گذشته‌ای نه چندان دور هک کردن حساب کاربران چیز زیادی عاید هکر‌ها نمی‌کرد، به طوری که به جز اطلاعات شخصی اعم از عکس‌ها و فیلم ها چیز دیگری نصیب آن‌ها نمی‌شد. اما با گذشت زمان و ظهور فناوری‌هایی همچون پرداخت‌های اینترنتی و ارز دیجیتال، کاربران در مواجهه با این حملات منابع بیشتری برای از دست دادن دارند.

  ” اقتصادالکترونیکی“آخرین و به روزترین محتوی در اقتصاددیجیتال

گفتنی است، در برخی موارد حملات سایبری اهداف بزرگ‌تری را نشانه قرار می‌دهند. به فرض مثال به جای حمله به کیف پول ارز دیجیتال یک شخص کل صرافی ارزهای دیجیتال مورد حمله هکرها قرار می‌گیرد. طبق گزارشات به دست آمده در یازده ماه اول سال ۲۰۲۲ هکرها موفق به ربودن بیش از ۳ میلیارد دلار از سوی قربانیان شده‌اند. این رقم در مقایسه با سال گذشته با رشد ۵۰ درصدی روبه‌رو شده است. در ادامه بزرگترین حملات انجام شده در سال ۲۰۲۲ را مورد بررسی قرار می‌دهیم.

ورم هول کریپتو بریج، ۳۲۰ میلیون دلار

ورم هول نام پروتکلی است که به تسهیل انتقال دارایی‌ها از یک بلاکچین به بلاکچین دیگر کمک می‌کند. هکرها با پیدا کردن ضعف در یکی از قراردادهای هوشمند قادر به جعل و ضرب توکن‌های رمزنگاری شده در این پلتفرم شدند. تخمین زده می‌شود این حمله خسارتی بالغ بر ۳۲۰ میلیون دلار در ماه فوریه از خود به جا گذاشته است.

ارز دیجیتال اکسی اینفینیتی، ۶۲۵ میلیون دلار

در ماه مارس، هکرها موفق به ربودن مبلغی بالغ بر ۶۲۵ میلیون دلار از شبکه رونین شدند. رونین شبکه‌ای مبتنی بر بازی‌های بلاکچین و میزبان بازی معروف اکسی اینفینیتی است.

تیم پشتیبانی اکسی در وبلاگ خود ادعا می‌کند هکر‌ها قادر به سرقت کلیدهای اعتبار سنجی و در نهایت کنترل شبکه رونین شدند. آن‌ها از این روش حدود ۱۷۳ هزار ارز دیجیتال اتریوم و ۲۵ میلیون یواس‌دی‌سی را از این شبکه خارج کردند که بزرگترین سرقت در سیستم‌های مالی غیرمتمرکز تا به امروز به شمار می‌رود.

بین‌استاک فارمز، ۱۸۲ میلیون دلار

شرکت تجزیه و تحلیل بلاکچین پک شیلد در ماه آوریل متوجه حمله سایبری به (بین‌استاک فارمز) شد. بین استاک فارمز یک پروتکل مالی غیر متمرکز با هدف ایجاد تعادل میان عرضه و تقاضای دارایی های ارز دیجیتال است. این پلتفرم دارای سیستم مدیریت پروژه است که کاربران با استفاده از آن برای اعمال تغییرات رای می‌دهند. هکر‌ها با سوءاستفاده از این سیستم اکثریت آرا را به دست آورده و با اعمال کد در شبکه موفق شدند دارایی کاربران به ارزش ۱۸۲میلیون دلار را به کیف پول خود منتقل کنند.

  اقتصادالکترونیکی آخرین و به روزترین محتوی در ارزدیجیتال

نومد بریج، ۱۹۰ میلیون دلار

نومد نام یکی از پل‌هایی است که وظیفه اتصال شبکه‌های مختلف بلاکچین را با یکدیگر بر عهده دارد. حمله صورت گرفته به این پل نتیجه وجود خطا در قراردادهای هوشمند این شبکه بود. مهاجمان با پیدا کردن این نقطه ضعف قادر به استخراج ۱۹۰ میلیون دلار ارز دیجیتال از این شبکه شدند.

وینترمیوت، ۱۶۰ میلیون دلار

در ماه سپتامبر پلتفرم وینترمیوت که وظیفه ساخت بازارهای ارز دیجیتال را برعهده داشت، مورد حمله قرار گرفت. طبق اظهارات بنیان‌گذار این پلتفرم هکر‌ها با استفاده از سرویس (پروفنیتی) اقدام به ساخت آدرس‌های بیهوده کردند. مهاجمان با این ترفند موفق به هک کردن رمزهای عبور و در نتیجه خارج کردن ۱۶۰میلیون دلار دارایی از این شبکه شدند.

اف تی اکس، ۴۰۰ میلیون دلار

پس از اعلام ورشکستگی صرافی اف تی اکس در ماه نوامبر، داده‌ها خبر از خروج وجوهی بین ۳۷۰ تا ۴۰۰ میلیون دلار از این صرافی را دادند. سم بنکمن، بنیانگذار این صرافی ادعا کرد این تخلیه توسط یکی از کارمندان سابق توسط ربودن کلیدهای رمزنگاری شده انجام شده است. بعد از گذشت مدتی فاش شد که تخلیه وجوه با وجود ضعف امنیتی در رمزنگاری کلیدهای خصوصی انجام شده است.

منبع: تجارت نیوز

محتوی بیشتر از امنیت در ارزدیجیتال:

“فناوری هوشمند” رسانه تخصصی انقلاب صنعتی چهارم

کانال تلگرام رسانه فناوری هوشمند

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا