بازاریابی دیجیتال

انواع روش های دیجیتال مارکتینگ در سال ۲۰۲۳

کانال تلگرام رسانه فناوری هوشمند

بازاریابی دیجیتال امروزه  به سرعت در حال پیشرفت است. روش‌های بازاریابی و دیجیتال مارکتینگ مانند تبلیغات که قبلاً تاثیر زیادی در جذب مشتریان جدید داشتند، در حال از دست دادن قدرت خود هستند و روش‌های جدیدتر مانند چت بات‌ها و اینفلوئنسر مارکتینگ در حال افزایش هستند. بنابراین بازاریابان، بیزینس‌ها و برندها باید از آخرین ترندهای دیجیتال مارکتینگ مطلع باشند و محتوای خود را مطابق با آخرین ترندهای مارکتینگ به روز رسانی کنند. در این مقاله قصد داریم به معرفی انواع روش های دیجیتال مارکتینگ و معرفی جدید ترین ها در سال ۲۰۲۳ بپردازیم.

دیجیتال مارکتینگ چیست؟

هر بازاریابی که از دستگاه‌های الکترونیکی استفاده می‌کند و بازاریاب‌ها می‌توانند از آن برای انتقال پیام‌های تبلیغاتی و سنجش تأثیر آن در مشتریان استفاده کنند، دیجیتال مارکتینگ نامیده می‌شود. در واقع، دیجیتال مارکتینگ به کمپین‌های بازاریابی اطلاق می‌شود که در رایانه، تلفن، تبلت یا دستگاه‌های دیگر ظاهر می‌شوند.  دیجیتال مارکتینگ می‌تواند اشکال مختلفی داشته باشد، از جمله ویدیوهای آنلاین، تبلیغات نمایشی، موتورهای جستجو، تبلیغات اجتماعی پولی و پست‌های رسانه های اجتماعی.

  دیجیتال مارکتینگ که به آن بازاریابی آنلاین نیز می‌گویند، ترویج برندها برای ارتباط با مشتریان بالقوه با استفاده از اینترنت و سایر اشکال ارتباطات دیجیتال است که نه تنها شامل ایمیل، رسانه‌های اجتماعی و تبلیغات مبتنی بر وب، بلکه پیام‌های متنی و چند رسانه‌ای و استفاده از اینفلوئنسرها و رسانه‌های اجتماعی نیز می‌شود.

اقتصادالکترونیکی” آخرین و به روزترین محتوی کسب‌وکار دیجیتال

در سال ۲۰۲۳ بازاریابی رسانه‌های اجتماعی اهمیت بیشتری در دیجیتال مارکتینگ پیدا می‌کند!

طبق گزارشی از Statista، در سال ۲۰۲۱ بیش از ۴.۲۶ میلیارد نفر در سراسر جهان از رسانه‌های اجتماعی استفاده می‌کردند که پیش بینی می‌شود این رقم تا سال ۲۰۲۷ به تقریباً ۶ میلیارد نفر افزایش یابد. علاوه بر این، Statista اشاره می‌کند که کاربران  روزانه ۱۴۴ دقیقه را در رسانه‌های اجتماعی صرف می‌کنند که این باعث می‌شود رسانه‌های اجتماعی فرصتی امیدوارکننده برای بازاریابان و تبلیغ کنندگان باشد. در واقع، در سال ۲۰۲۰، تبلیغ کنندگان حدود ۱۳۲ میلیارد دلار برای تبلیغات رسانه های اجتماعی هزینه کردند.

علاوه بر این، بسیاری از افراد از برنامه‌های اجتماعی مانند TikTok برای جستجوی نظرات و تأییدات محصولات، یافتن مشاغل و رستوران‌های محلی و حتی جستجوی شغل استفاده می‌کنند. پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی جایی هستند که برندها می‌توانند با ارسال پست‌ها و تبلیغات مرتبط و آموزنده به مشتریان در رسانه مورد نظر خود دسترسی پیدا کنند.

برایان بنت، رئیس و بنیانگذار STIR Advertising & Integrated Messaging، اظهار دارد که رسانه‌های اجتماعی به چیزی بیش از یک سری وب سایت‌هایی تبدیل شده‌اند که ما برای برقراری ارتباط با دوستانمان از آنها استفاده می‌کنیم.  برندها و بیزینس‌ها با هر شکل و اندازه‌ای به رسانه‌های اجتماعی به ‌عنوان وسیله‌ای اصلی برای تجارت الکترونیک روی می‌آورند و به مشتریان خود راهی مستقیم برای خرید می‌دهند.

حفظ مشتری مهمتر از جذب آن است!

 گفته می‌شود که حفظ مشتریان آسان‌تر و کم‌هزینه‌تر از جذب یا تبدیل مشتریان جدید است و این هرگز به اندازه امروز صادق نبوده است. تحقیقات نشان داده است که مشتریان فعلی ۵۰ درصد بیشتر احتمال دارد محصولات جدید را امتحان کنند و در مقایسه با مشتریان جدید ۳۱ درصد بیشتر اقدام به خرید محصولات می‌کنند. از این رو ارائه خدمات باکیفیت بالا، خدمات پس از فروش، پیشنهادهای ویژه برای مشتریان و آگهی تخفیف محصولات می‌تواند در حفظ مشتریان  شما تاثیر بسزایی داشته باشد.

  ” اقتصادالکترونیکی“آخرین و به روزترین محتوی در اقتصاددیجیتال

بررسی تاثیرات اجتماعی یک برند

موضع گیری برندها در مورد ارزش هایشان روش جدیدی نیست. اما استفاده از استراتژی‌های تاثیرگذار بازاریابی دیجیتال، نشان دهنده تغییر در نحوه قالب بندی برندها در پاسخ به رویدادهای جهانی است. مصرف کنندگان برندهایی را می‌خواهند که ابتکار عمل را به طور واقعی و آگاهانه انجام دهند و خود را حول ارزش‌ها و اخلاقیاتی که برای آن مطرح می‌کنند، متمرکز می‌کنند.

محتوای رسانه‌های اجتماعی شما، محصولاتی که ارائه می‌دهید، موضوعات ایمیل شما و … همه اینها باید تحت تاثیر استراتژی تاثیرات اجتماعی شما قرار گرفته و به آن بازخورد داده شود تا محبوبیت بیشتری در بین مشتریان پیدا کند.

استفاده از چت بات‌ها

ربات‌های چت یکی دیگر از انواع روش های دیجیتال مارکتینگ  هستند که به شما این توانایی را می‌دهند که  فرآیند بازاریابی را آسان‌تر و ساده‌تر کنید. چت ‌بات‌ها برای مدیریت مراحل اولیه فرآیند بازاریابی، چه جمع‌آوری جزئیات تماس و اطلاعات برای تماس فروش، پاسخ دادن به سؤالات کلی خدمات مشتری یا ارائه راهنمایی در مورد مسائل رایج فنی، یک گزینه عالی هستند.  چت بات‌ها می‌توانند بخش عظیمی از فرآیند بازاریابی را خودکار کنند.  و از آنجایی که بخش عظیمی از فرآیند بازاریابی شما خودکار است، به این معنی است که شما و تیمتان می توانید حجم بیشتری از مکالمات بازاریابی را انجام دهید و در نتیجه فروش بیشتری داشته باشید.

بازاریابی صوتی

اغراق کردن تأثیر TikTok بر دنیای دیجیتال مارکتینگ دشوار است.  اما یکی از تاثیرات بدیعی که تیک تاک بر روی مارکتینگ داشته است، ظهور محتوای صوتی است.  با توجه به اینکه ۹۰ درصد از کاربران صدا را بخش مهمی از تجربه پلتفرم می‌دانند، هشت برابر بیشتر احتمال دارد محتوای برند را در صورت استفاده از تبلیغات صوتی به خاطر بیاورند.

استفاده از بازاریابی صوتی به عنوان یک استراتژی دیجیتال مارکتینگ، باعث می‌شود تبلیغات زیادی را به‌صورت آنلاین مشاهده کنیم، از جمله نحوه انجام کار، نکات برجسته محصول و تیزرها و … . علاوه بر این، ۸۱ درصد از شنوندگان پادکست پس از شنیدن تبلیغات صوتی در برنامه‌های مورد علاقه خود اقدام به بررسی محصول و خرید آن می‌کنند. 

اینفلوئنسر مارکتینگ

اینفلوئنسر مارکتینگ ممکن است روش جدیدی برای دیجیتال مارکتینگ نباشد، اما سرمایه گذاری روی اینفلوئنسرها بیش از هر زمان دیگری افزایش یافته است و یکی از انواع روش های دیجیتال مارکتینگ در سال ۲۰۲۳ محسوب می‌شود.

تیک تاک نوع نگرش کاربران رسانه‌های اجتماعی به یکدیگر را تغییر داده است و به هر کسی این امکان را داده است تا بدون نیاز به فیدهای کاملاً نظارت شده در اینستاگرام یا ایجاد محتوای طولانی مدت، تعداد زیادی دنبال کننده جمع آوری کند. بنابراین در سال ۲۰۲۳، شاهد افزایش تاثیر گذاری اینفلوئنسرهذی تیک تاک در دیجیتال مارکتینگ خواهیم بود.

برندها یاد می‌گیرند که حتی کاربرانی که کمترین فالوور را دارند می‌توانند بیشترین تاثیر را داشته باشند.  تا زمانی که محتوای آنها کاملاً با برند شما همسو باشد، دنبال کنندگان آنها به محتوای آنها اعتماد می‌کنند و اقدام به خرید محصول یا خدمات ارائه شده توسط شما، می‌کنند.

نتیجه گیری

با افزایش نگرانی‌های مالی و کاهش تمایل خرید مصرف کنندگان و مشتریان، بیزینس‌ها و کسب و کارها باید روش و تمرکز خود را برای افزایش فروش تنظیم کنند. رسانه‌های اجتماعی، اینفلوئنسرها و تولیدکنندگان محتوا همچنان نقش مهمی در دیجیتال مارکتینگ و نحوه خرید مشتریان در سال ۲۰۲۳ دارند.

استفاده گسترده از رسانه‌های اجتماعی بیش از قبل اهمیت پیدا کرده است و حفظ مشتری حرف اول را می‌زند.  فناوری‌های نوظهور هوش مصنوعی مانند ChatGPT برای بازاریابان مفیدتر خواهند بود و اگرچه ممکن است غیرقابل تصور به نظر برسد، اما برندها به جای عقب‌نشینی، سرمایه‌گذاری بیشتری در بازاریابی با تمرکز بر نتایج قابل اندازه‌گیری و بازگشت سرمایه انجام خواهند داد.

منبع: پی‌فا

“فناوری هوشمند” رسانه تخصصی انقلاب صنعتی چهارم

کانال تلگرام رسانه فناوری هوشمند

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا