بانکداری‌دیجیتالگزارش

سرمایه‌گذاری قابل توجه «بانک آمریکا» در بانکداری دیجیتال

کانال تلگرام رسانه فناوری هوشمند

سرمایه‌گذاری بنک آو آمریکا در بخش انتقال اطلاعات در انواع دستگاه‌های الکترونیکی مانند کامپیوترها و تلفن‌های همراه نتایج عالی برای این بانک به همراه داشته و یک مزیت رقابتی ایجاد کرده که ممکن است سازگاری با این نتایج برای سایر بانک‌ها دشوار باشد. با افزایش استفاده از گزینه‌های دیجیتال، توانایی کاهش هزینه‌ها، ایجاد بینش و افزایش تعامل در این بانک به شدت گسترش می‌یابد. این در حالی است که بانک‌ها و موسسات مالی رقیب باید همین حالا به تعامل دیجیتال متعهد شوند.

دانلود فایل PDF و مشاهده عناوین ماهنامه ” اقتصاد دیجیتال” شماره ۱۷، بهمن‌ماه۱۴۰۰

به نقل از یاهو فاینانس، در نتیجه پاندمی، تطابق مشتریان با بانکداری آنلاین و نرم‌افزارهای گوشی‌های همراه به طور قابل توجهی افزایش یافته است و هیچ نشانه‌ای مبنی بر کاهش استفاده از کانال‌های دیجیتال در آینده وجود ندارد. برای بانک‌ها و موسسات مالی و اعتباری، تعامل دیجیتال فرصتی را برای کاهش هزینه‌ها فراهم می‌کند، در حالی که به مصرف‌کنندگان راهی بی‌نظیر را برای انجام امور بانکی روزمره خود ارائه می‌دهد. مهم‌تر از آن، بانکداری دیجیتال، با استفاده از داده‌ها و بینش‌های اولیه و ثانویه، فرصتی را برای تعامل فوری با یک مشتری، با پیشنهادهایی در مورد چگونگی امن‌تر کردن زندگی آنها از نظر مالی فراهم می‌کند.

تعداد کمی‌ از سازمان‌ها، به اندازه بنک آوآمریکا در تحول دیجیتالی موفق بوده‌اند. در چند سال گذشته، این بانک میلیاردها دلار برای رشد پلتفرم‌های دیجیتال خود سرمایه‌گذاری کرده است و به واسطه این سرمایه‌گذاری‌ها، نتایج قابل توجهی را به‌دست آورده است. با بیش از ۵۴ میلیون کاربر بانکداری دیجیتال، در اینجا روندهای اخیر در استفاده از بانکداری دیجیتال در بنک آوآمریکا شامل افزایش دو میلیون مشتری دیجیتال فعال در سال ۲۰۲۱، ورود بیش از ۵/ ۱۰ میلیارد  به سیستم این بانک در طول سال ۲۰۲۱ (افزایش ۱۵درصدی سالانه)، ۲۴ میلیون کاربر سرویس دیجیتالی اریکا، انجام  ۱۲۳ میلیون تعامل  در سه ماه چهارم ۲۰۲۱   (۲۴۷ درصد افزایش نسبت به سال قبل)، انجام بیش از ۸۶ درصد از سپرده‌ها از طریق کانال‌های دیجیتال یا خودپرداز، استفاده حدود ۱۶ میلیون کاربر فعال سرویس دیجیتالی Zelle تا ژانویه ۲۰۲۲، استفاده بیش از  ۷۰ درصد از کل خانوارها به طور فعال از پلتفرم‌های دیجیتال،  افزایش    ۵/ ۱ میلیون فروش دیجیتال، (افزایش ۴۶ درصدی سالانه) که ۴۹ درصد از کل فروش را دربرمی‌گیرد و افزایش ۷۶۴ هزار قرار دیجیتال رزرو شده در سال ۲۰۲۱ (افزایش ۲۰ درصدی نسبت به سال قبل)  است.  همچنین  بیش از    ۶ میلیون مشتری در طرح زندگی بانک آمریکا شرکت کرده‌اند.

جهت مشاهده و دانلود ماهنامه ” اقتصاد دیجیتال” اینجا کلیک نمایید.

فعالیت دیجیتال و جذب مشتری بیشتر

در زمانی که موسسات مالی به دنبال سطوح بالاتر تعامل هستند، استفاده ازبانکداری دیجیتال، زیربنای موفقیت این امر است. طبق تحقیقات PYMNTS، کاربران اپلیکیشن‌های موبایل کمی‌ بیشتر از کاربران وب‌سایت به حساب‌های خود دسترسی دارند. این تحقیق نشان داد ۴۷ درصد از مشتریان حداقل یک بار در هفته از طریق برنامه تلفن‌همراه خود تراکنش بانکی انجام می‌دهند و ۱۲ درصد نیز این کار را روزانه انجام می‌دهند. از بین کاربرانی که این فعالیت‌ها را از طریق وب‌سایت بانک انجام می‌دهند، ۴۶ درصد حداقل یک بار در هفته و ۱۰ درصد هر روز این کار را انجام می‌دهند که هر دو نشان‌دهنده تعامل بسیار بیشتر در مقایسه با مشتریان حضوری هستند.

اگرچه شکی وجود ندارد که بنک آو آمریکا برای سرمایه‌گذاری‌های فناوری دیجیتال و نوآوری محصولات دیجیتالی دارای مزیتی در مقیاس بالا است، اما این به آن معنا نیست که آنها می‌توانند روی موفقیت‌های خود تکیه کنند یا سازمان‌های کوچک‌تر نمی‌توانند با آنها رقابت کنند. در دنیای دیجیتال، جایی که تغییرات سریع‌تر از همیشه اتفاق می‌افتد، سرعت پاسخگویی در قدرت رقابتی ضروری است.

به عنوان مثال، از آنجا که استفاده از خدمات پلتفرم اریکا بنک آو امریکا از ۱۷ میلیون کاربر به ۲۴ میلیون کاربر در سال گذشته رسید و تعاملات آن از ۳۰ میلیون به ۱۲۰ میلیون نفر در مدت مشابه افزایش یافت، بهبود عملکرد و قابلیت‌های آن باعث رشد تصاعدی در جذب مشتری شد. همچنین قدرت رقابت با پرتال دیجیتال Life Plan بانک آمریکا نیز برای دیگر موسسات مالی بسیار سخت خواهد بود، زیرا مشتریان به طور فزاینده‌ای به دنبال تامین امنیت مالی در مراحل مختلف زندگی خود هستند. توانایی ایجاد و ارائه توصیه‌های قابل تنظیم بر اساس اهداف مالی و فعالیت‌های معاملاتی، سطح وفاداری را برای این پرتال ایجاد می‌کند که بسیار فراتر از بانکداری تراکنشی است.

خدمات مالی در حال یک تحول عظیم است. با تشدید پراکندگی روابط مالی، تعامل دیجیتال به یک معیار مهم فزاینده برای بانک‌ها و موسسات اعتباری تبدیل شده است. با درک بهتر اینکه چگونه و چرا یک مشتری با موسسه مالی خود دچار مشکل می‌شود، می‌توان به حفظ روابط بانکی اولیه کمک کرد.

منبع: دنیای‌اقتصاد

https://elececo.ir/1401/01/23/%d9%85%d8%a7%d9%87%d9%86%d8%a7%d9%85%d9%87-%d8%a7%d9%82%d8%aa%d8%b5%d8%a7%d8%af-%d8%af%db%8c%d8%ac%db%8c%d8%aa%d8%a7%d9%84-%d8%b4%d9%85%d8%a7%d8%b1%d9%87-17%d8%8c-%d8%a8%d9%87%d9%85/
کانال تلگرام رسانه فناوری هوشمند

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا