لزوم ایجاد همافزایی در فرآیندهای اینشورتک و تحول دیجیتال
فعالان و مدیران صنعت بیمه پذیرفتهاند که تحول باید در این حوزه رخ دهد و نتیجه این پذیرش نیز ایجاد تحولات چشمگیر در روشهای فروش و خدمات پس از فروش بوده است. حسن سعیدی، مدیر برنامهریزی و توسعه بازار شرکت بیمه سامان با اشاره به اینکه تغییر و تحول در همه اجزای صنعت بیمه، از نمایندگان و کارگزاران تا مدیران بالادستی و حتی نهاد ناظر به خوبی قابل مشاهده است، اظهار کرد: همهگیری کرونا، سرعت این تحولات را بسیار بیشتر کرد، به طوری که تحول دیجیتال و خدمات آنلاین امروز به یک خواسته عمومی در میان بیمهگذاران و یک فعالیت جاری در میان بیمهگران تبدیل شده است.
وی با تاکید بر اینکه هر گونه تحول به فرهنگسازی و اقدامات زیرساختی نیاز دارد، «کرونا» را کاتالیزوری در فرآیند تحول بیمهگری خواند و با بیان اینکه سرعت ارائه خدمات دیجیتال در حال افزایش است، اظهار کرد: اکنون زمان آن است که راهکارهای عملی برای تحول دیجیتال را به اکوسیستم بیمهای کشور تزریق کنیم.
جهت دانلود و مشاهده عناوین ماهنامه ” اقتصاد دیجیتال” اینجا کلیک نمایید.
سعیدی «اینشورتکها» را بسترهای آماده و بسیار مناسبی برای ایجاد تحول در صنعت بیمه خواند و گفت: شرکتهای بیمه میتوانند با استفاده از این ظرفیت، هم هزینههای خود را کاهش داده و هم سرعت خدماترسانی به مشتریان را افزایش دهند که در نتیجه ضمن افزایش بهرهوری، ضریب نفوذ بیمه نیز افزایش یابد.
مدیر برنامهریزی و توسعه بازار شرکت بیمه سامان به ایجاد فضای رقابتی میان شرکتهای بیمه و نیز رایج شدن فرهنگ استفاده از نوآوریها اشاره و خاطرنشان کرد: شبکه فروش، تشنه استفاده از نوآوری و فناوری است، اما نباید این تصور به وجود بیاید که فناوری، رقیب شبکه فروش است، بنابراین متولیان و فعالان اکوسیستم نوآوری و فناوری کشور باید در این زمینه اقدام کرده و مسیر را برای حرکت همه فعالان صنعت بیمه روشن کنند و راهکاری عادلانه برای تمامی کانالهای توزیع بهخصوص شبکه فروش ترسیم و پیادهسازی شود.
دانلود و مشاهده عناوین ماهنامه ” اقتصاد دیجیتال” شماره ۵، دیماه ۱۳۹۹
به گفته سعیدی ایجاد کنسرسیوم شرکتهای بیمهگر برای به اشتراکگذاری منابع، دادهها و دانش در حوزههای مختلف بیمهگری برای ایجاد همافزایی در فرآیندهای اینشورتک و تحول دیجیتال الزامی است.
منبع: دنیای اقصاد
بیشتر از بیمه دیجیتال در اقتصادالکترونیکی:
دورخیز دانا به سمت بیمه دیجیتال
تحول دیجیتال در ارکان شرکت و ارائه محصولات و خدمات نوین
بلاکچین مشکل فاکتورهای بیمه را حل میکند
تحول دیجیتال صرفاً در جهت توانمندسازی شبکه فروش موفق است
برای دیجیتال سازی صنعت بیمه باید اکوسیستم مناسبی ساخت
صنعت بیمه تا حدود زیادی از تحولات دیجیتال عقب است
بازگشت به عقب در صنعت بیمه توجیه ندارد/ بیمهنامه الکترونیکی سندی معتبر است
۵ دیدگاه ها