بازاریابی دیجیتالمقاله کسب و کار دیجیتال

۱۰ تا از مشاغل پردرآمد دیجیتال مارکتینگ

کانال تلگرام رسانه فناوری هوشمند

کسانی که در بازاریابی دیجیتال کار می‌کنند به سازمان‌ها کمک می‌کنند تا محصولات و خدمات خود را به صورت آنلاین تبلیغ کنند و به فروش برسانند. هر بخش وظایف خاص خود را دارد ولی در نهایت همه در رسیدن به اهداف کسب و کار تلاش می‌کنند. یک بخش مسئول سئو سایت است، بخش دیگر تبلیغات دیجیتال را انجام می‌دهد، بخش دیگری مسئول محتواست و…. ممکن است شما به مشاغل دیجیتال مارکتینگ علاقه‌مند باشید برای همین در این مقاله ۱۰ تا از مهم‌ترین شغل‌های دیجیتال مارکتینگ را لیست می‌کنیم و نقش هر کدام را توضیح می‌دهیم.

مدیر بازاریابی دیجیتال

مدیر بازاریابی دیجیتال مسئول تیم دیجیتال مارکتینگ و اجرای موفقیت‌آمیز کانال‌ها و کمپین‌های دیجیتالی است که منجر به ایجاد مشتریان جدید، تبلیغ برند و کمک به رشد کلی شرکت می‌شود. مدیر بازاریابی باید به طور مکرر با کل تیم دیجیتال مارکتینگ همکاری کند و روی استراتژی و برنامه‌ریزی با اعضای تیم کار کند و اطمینان حاصل کند که اهداف شرکت برآورده می‌شود.

  ” اقتصادالکترونیکی“آخرین و به روزترین محتوی در اقتصاددیجیتال

مدیر محتوا

مدیر محتوا مسئولیت مدیریت تیم محتوا و نظارت بر عملکرد این تیم را برعهده دارد. او تمام کارهای قبل از نوشتن محتوا مثل تعیین موضوع، عنوان، کلمات کلیدی، اهداف، نکاتی که باید رعایت شود، لینک به محصول یا خدمات و… را مشخص میکند. بعد از نوشتن مقاله هم آن را ویرایش و از نظر سئو بررسی می‌کند. وظیفه مدیر محتوا این است که فرآیندها را از نظر هزینه بهینه کند و بر فعالیت‌های روزانه تیم محتوا نظارت داشته باشد.

 استراتژیست محتوا

استراتژیست محتوا همیشه در حال برنامه ریزی، سنجش شاخص‌ها، موضوع‌یابی و اولویت‌بندی محتوا است. استراتژیست با توجه به مخاطب، هویت برند، اهداف کسب و کار، رقبا و … بهترین برنامه محتوا را تدوین می‌کند. برای بازاریابی، نیاز به یک برنامه بلند مدت دارید؛ این برنامه بلند مدت همان استراتژی محتوا است. استراتژیست محتوا یک مسیر برای تولید محتوا تنظیم و در هر قدم مشخص میکند که چه کارهایی باید انجام دهید.

 نویسنده سایت

کارشناس تولید محتوای نوشتاری یا نویسنده به صورت متمرکز فقط برای سایت تولید محتوا می‌کند. این شخص باید برای رسیدن به اهداف شرکت مقاله‌هایی بنویسد که برای کاربران جذاب و کاربردی باشد و از نظر سئو بتواند رتبه خوبی در نتایج گوگل کسب کند.

معمولاً تولیدکننده محتوا، کار ویرایش و انتشار محتوا را نیز انجام می‌دهد. وظایف تولیدکننده محتوای سایت عبارتند از:

  • نوشتن محتوای باکیفیت و مفید
  • بهینه‌سازی محتوا طبق اصول سئو
  • اصلاح و به‌روزرسانی محتواهای قدیمی

کپی رایتر

کپی‌رایتر نویسنده متن‌های تبلیغاتی است. متن‌های تبلیغاتی کوتاه و جذابی که روی بنرهای تبلیغاتی، خبرنامه، بیلبوردهای خیابانی یا هر نوع تبلیغات دیگر می‌بینید. در واقع کپی رایتر به کسی می‌گویند که با تکیه بر دانش نویسندگی و علم بازاریابی، برای  شرکت‌ها و یا هر مجموعه‌ایی که قصد فروش کالا یا خدمات داشته باشد، عبارت‌هایی کوتاه در جهت افزایش فروش و تأثیرگذاری بیشتر می‌نویسد. خلاقیت یکی از اصول مهم در شغل کپی رایتر است.

کارشناس سئو

یکی از مشاغل مهم دیجیتال مارکتینگ کارشناس سئو است. کارشناس سئو وظیفه دارد که وبسایت را برای رسیدن به نتایج بالای گوگل، افزایش ترافیک سایت و افزایش درآمد بهینه کند. کارشناس سئو با مهارت خود و تکنیک‌هایی که روی سایت اجرا می‌کند، سایت را اول برای کاربر و بعد برای موتورهای جستجو بهینه می‌کند. از مهارت‌هایی که یک سئوکار باید بلد باشد، اجرای سئو داخلی و فنی سایت، لینکسازی خارجی، تحقیق کلمات کلیدی، تحلیل نتایج و رصد اطلاعات، و کار با ابزارهای سئو است.

کمپین منیجر

کمپین منیجر مدیریت کل تبلیغات یک کسب و کار در کانال‌های مختلف را بر عهده می‌گیرد. وظیفه کمپین منیجر این است که نظارت داشته باشد که تبلیغات با کمترین هزینه و بیشترین بازدهی انجام شود. وظایف کمپین منیجر اجرا و مدیریت انواع تبلیغات اینترنتی، بهینه کردن هزینه‌های تبلیغات، برنامه‌ریزی و راه‌اندازی کمپین‌های تبلیغاتی و تحلیل نتایج است.

کارشناس گوگل ادز

همانطور که از اسمش مشخص است، کار کارشناس گوگل ادز، مدیریت تبلیغات گوگل است. این فرد برای کمپین‌های گوگل ادز  بر اساس اهداف برنامه‌ریزی می‌کند و آن‌ها را راه‌اندازی می‌کند. کمپین‌ها بعد از اجرا توسط این کارشناس مدیریت و بهینه می‌شوند و در نهایت گزارش عملکرد را به مدیران کسب و کار تحویل می‌دهد.

اقتصادالکترونیکی” آخرین و به روزترین محتوی کسب‌وکار دیجیتال

مدیر شبکه اجتماعی

مدیر رسانه‌های اجتماعی روی ایجاد محتوای موثر در پلتفرم‌هایی که کسب و کار در آن فعال است تمرکز می‌کند. محتوا را طوری برنامه ریزی می‌کند که یک کسب و کار در شبکه اجتماعی با مخاطبانش تعامل داشته باشد، اعتمادسازی کند و افراد را به سمت وب‌سایت شرکت شما هدایت کند. در کسب و کارهای کوچک ممکن است یک نفر به تنهایی مسئولیت تولید محتوا و مدیریت شبکه‌های اجتماعی را بر عهده بگیرد یا این که چند نفر به صورت تخصصی کارهای مختلفی مثل تولید محتوای بصری، پاسخگویی به نظرات و پیامها یا نوشتن متنها را بر عهده بگیرند.

طراح ui و ux

 طراح UX تجربیات آسان، کارآمد و مناسب در همه زمینه‌های یک محصول ایجاد می‎‌کند. یعنی طرح‌ریزی اولیه محصول را انجام می‌دهد تا استفاده از آن از هر نظر راحت باشد. UI  یا رابط کاربری به مجموعه ظاهری صفحات، تصاویر و المان‌های بصری – مثل دکمه‌ها و آیکون‌ها و … گفته می‌شود که کاربر برای تعامل با یک دستگاه یا برنامه از آن‌ها استفاده می‌کند. طراح  UI وظیفه دارد ظاهر زیبا برای طرح اولیه UX کار بسازد. در ایران معمولاً این ۲ وظیفه را یک نفر انجام می‌دهد.

چگونه در مشاغل دیجیتال مارکتینگ استخدام شوم؟

در این مقاله چند تا از مهم‌ترین مشاغل بازاریابی دیجیتال را توضیح دادیم و گفتیم که هر کدام چه کاری انجام می‌دهند. اگر می‌خواهید به هر کدام از مشاغل دیجیتال مارکتینگ وارد شوید، مهم‌ترین قدم شما یادگیری مهارت‌های این حوزه است. فرقی نمی‌کند که کدام شغل مناسب شماست، شما باید در ابتدا با بخش‌های مختلف دیجیتال مارکتینگ آشنا شوید و بعد به صورت تخصصی یک شغل را انتخاب کنید.

منبع: سایت نوین

“فناوری هوشمند” رسانه تخصصی انقلاب صنعتی چهارم

کانال تلگرام رسانه فناوری هوشمند

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا