ارزدیجیتال

پیش‌بینی پلن‌بی از قیمت بیت کوین درست بود؛ چه چیزی در انتظار بیت کوین است؟

کانال تلگرام رسانه فناوری هوشمند

ماه اکتبر به پایان رسید و بیت کوین بهترین عملکرد ماهیانه خود از دسامبر سال گذشته را به ثبت رساند، علاوه بر این، پیش‌بینی پلن بی از روند قیمتی بیت کوین همچنان به صورت تقریبی درست است و اگر همه‌چیز درست پیش برود، در پایان ماه نوامبر شاهد بیت کوین ۹۸۰۰۰ دلاری خواهیم بود.

بیت کوین بالاخره موفق شد کندل ماهیانه خود را بالاتر از ۶۰،۰۰۰ دلار ببندد. با این حال، شروع پر نوسان بیت کوین در ماه جدید باعث شده است تا پیش‌بینی‌های متعددی در رابطه با آینده این ارز مطرح شود.

دانلود و مشاهده عناوین ماهنامه ” اقتصاد دیجیتال” شماره ۱۲، شهریورماه ۱۴۰۰

پس از پایان ماه اکتبر که به دلیل شدت صعود بیت کوین در این ماه به Uptober معروف است، معامله‌گران به دنبال این هستند تا ماه نوامبر، فاز بعدی افزایش قیمت بیت کوین را محقق و آن را تا اوج تاریخی دیگری هدایت کند.

زمان‌بندی‌ها و پیش‌بینی‌ها متفاوت‌اند. برخی معتقدند بیت کوین می‌تواند در ماه جاری ۱۰۰،۰۰۰ دلاری شود و برخی دیگر، احتمال افت قیمت تا ۵۰،۰۰۰ دلار را پیش‌بینی می‌کنند.

با توجه به شرایط مطلوب پیرامون بیت کوین و همچنین حمایت بسیار خوبی که در سطوح بالاتر از ۵۰،۰۰۰ دلار وجود دارد، نگاهی به آنچه می‌تواند در هفته آینده بر تحولات قیمتی بیت کوین تأثیر بگذارد خالی از لطف نخواهد بود.

اکتبر ۲۰۲۱ بهترین ماه سال بوده است

صرف‌نظر از اینکه چه اتفاقی می‌افتد، معامله‌گران و طرفداران بیت کوین این هفته حال و هوای خوبی دارند و در حال جشن و پای‌کوبی‌اند چراکه بیت کوین بالاترین سطح بسته شدن ماهیانه تاریخ خود را به ثبت رسانده است.

البته پس از ثبت این کندل ماهیانه، بیت کوین در بازه زمانی‌های کوتاه‌مدت نوسانات زیادی را تجربه کرده است. به عنوان مثال، ساعاتی پیش به ۵۹،۵۰۰ دلار سقوط کرد اما کمی بعد دوباره افزایش یافت و به ۶۲،۰۰۰ دلار رسید.

در میان کاربران، شاید طرفداران پیش‌بینی‌های قیمتی پلن بی، کمی عصبی و نگران باشند چراکه در پیش‌بینی بدترین سناریو قیمتی برای بیت کوین، وی سطح حداقلی ۶۳،۰۰۰ دلاری را برای پایان ماه اکتبر پیش‌بینی کرده بود.

درست است که بیت کوین ماه اکتبر را با قیمتی بالاتر از ۶۳۰۰۰ دلار به اتمام نرساند اما مسیر پیش‌بینی‌شده کم و پیش درست است و در صورتی که پادشاه رمزارزها به این مسیر ادامه دهد، احتمالاً شاهد ۹۸۰۰۰ دلاری شدن آن در پایان ماه خواهیم بود.

جهت مشاهده و دانلود ماهنامه ” اقتصاد دیجیتال” اینجا کلیک نمایید.

برای پلن بی اما روند قیمتی بیت کوین تاکنون رضایت‌بخش بوده است.

پیش بینی پلن بی

مایکل ون د پوپ، دیگر تحلیلگر مطرح بازار در رابطه با پیش‌بینی قیمت بیت کوین توسط پلن بی می‌گوید: بله ممکن است بیت کوین در این ماه در سطحی بالاتر از ۶۳۰۰۰ دلار بسته نشده باشد، با این حال، پیش‌بینی وی بر اساس مدل انباشت به جریان بهتر از عملکرد معاملاتی شما است. بنابراین من به وی خرده نمی‌گیرم. بیت کوین ۶۱۰۰۰ دلاری به همان اندازه خوب و به اندازه کافی نزدیک است.

در حال حاضر پس از بهبود از اصلاح قیمت ساعات پیش، بیت کوین با قیمت ۶۲۰۰۰ دلار معامله می‌شود. شایان ذکر است عملکرد بیت کوین در ماه اکتبر با بازدهی ۴۰ % بهترین عملکرد از ماه دسامبر ۲۰۲۰ بوده است.

نمودار قیمت بیت کوین
نمودار قیمت بیت کوین

هشتمین افزایش متوالی سختی استخراج

اگر به دنبال چیزی از بیت کوین هستید که به معنای واقعی کلمه حالتی صعودی و افزایشی به خود گرفته باشد باید به عوامل فاندامنتال پیرامون این شبکه توجه کنید.

این هفته، سختی استخراج بیت کوین هشتمین تعدیل مثبت متوالی خود را به ثبت رساند؛ اتفاقی که از سال ۲۰۱۸ تاکنون رخ نداده بود.

سختی شبکه بیت کوین که بیانگر میزان رقابت در زمینه استخراج است تا بدین جای کار موفق شده است تا اثرات سرکوب دولت چین را خنثی کند و در مسیری صعودی قرار گرفته است. سختی شبکه این هفته به ۲۱.۸۹ تریلیون واحد افزایش خواهد یافت و فاصله خود را با اوج خود به ۳ تریلیون واحد کاهش می‌دهد.

هش ریت شبکه که میزان قدرت پردازشی و اختصاص داده شده به استخراج را اندازه‌گیری می‌کند نیز داستان مشابهی را بیان می‌کند.

با وجود اینکه نمی‌توان در حال حاضر به صورت قطعی هش ریت را اندازه گرفت، برآوردها نشان می‌دهد که این معیار به سمت رکورد پیشین خود در حرکت است.

داده‌های مختلفی وجود دارد و تخمین‌ها اغلب به نتایج متفاوتی ختم می‌شوند، با این حال، میانگین هش ریت هفتگی بیت کوین اکنون ۱۵۹ اگزاهش در ثانیه است که از هر زمان دیگری به رکورد ۱۸۰ اگزاهش در ثانیه ماه آوریل نزدیک‌تر است.

نمودار هش ریت بیت کوین
نمودار هش ریت بیت کوین

هولدرها همچنان مصمم هستند

سپتامبر فرصتی طلایی را برای خرید بیت کوین فراهم کرد و ماه اکتبر نیز بدون اصلاح قیمت‌های کوتاه‌مدت به پایان نرسید.

بررسی اخیر صرافی کراکن که در هفته گذشته منتشر شد نشان می‌دهد که افزایش قیمت بیت کوین به ۶۱،۷۰۰ دلار و رکوردشکنی آن در متقاعد کردن هولدرها برای فروش و کسب سود ناموفق بوده است.

در این گزارش آمده است: در حالی که هولدرهای طولانی‌مدت از اصلاح در ماه سپتامبر نگران نبودند، از آن به عنوان فرصتی برای ادامه انباشت استفاده کردند و این روند علیرغم رکوردشکنی بیت کوین و رسیدن به ۶۷،۰۰۰ دلار تغییر نکرده است. به عبارت دیگر، شوک عرضه ناشی از خرید هولدرهای طولانی‌مدت در ماه گذشته این ماه قوی‌تر شده است.

به گفته محققان کراکن، تحولات قیمتی بیت کوین در سه‌ماهه چهارم امسال به جای سوداگران توسط نهادها و سازمان‌ها هدایت می‌شود.

علاوه بر این، ویلی وو اخیرا عنوان کرد که ماینرها از سال ۲۰۲۰ به عنوان هولدر عمل کرده و از فروش خودداری کرده‌اند. وی در توییتی در این رابطه نوشت: از آنجایی که ماینرها از سال ۲۰۲۰ دارنده و خریدار بیت کوین بوده‌اند، یک تغییر رفتار را شاهد هستیم. ماینرها از سال ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۴ رفتار انباشت پایداری نداشته‌اند.

موجودی بیت کوین ماینرها
موجودی بیت کوین ماینرها

کاهش ذخایر موجودی بیت کوین در صرافی‌ها

آمار صرافی‌ها به خوبی می‌تواند شوک عرضه بیت کوین را بیان کند. بر اساس داده‌های جدید شرکت تجزیه‌وتحلیل گلس‌نود، میزان بیت کوین موجود در صرافی‌ها به پایین‌ترین سطح سه سال اخیر خود کاهش یافته است.

در آن زمان، در اواخر سال ۲۰۱۸، بیت کوین در حال حرکت به گودال بازار نزولی قبلی خود بود، بازاری که در دسامبر به ۳۱۰۰ دلار رسید.

از آن زمان، قیمت‌ها به طور چشمگیری تغییر کرده‌اند اما موجودی صرافی‌ها همچنان روندی کاهشی داشته که نشان‌دهنده شوک عرضه احتمالی است.

صرافی‌ها در حال حاضر ۲.۴۷ میلیون واحد بیت کوین در اختیار دارند، در حالی که در ماه آوریل ۲۰۲۰ این رقم بیش از ۳.۱ میلیون واحد بود.

نمودار میزان بیت کوین موجود در صرافی‌ها
نمودار میزان بیت کوین موجود در صرافی‌ها

تغییرات میزان بیت کوین به طور قابل‌توجهی می‌تواند بین صرافی‌ها متفاوت باشد. به عنوان مثال، در ۲۴ ساعت گذشته کوین بیس پرو کاهش ۲۰،۰۰۰ واحدی را تجربه کرده است در حالی که برخی از صرافی‌ها شاهد افزایش جزئی موجودی بیت کوین خود بوده‌اند.

بازار منتظر تصمیم فدرال رزرو

روزهای آتی احتمالاً روندهای آشنایی را برای بازارهای مالی سنتی ایجاد خواهد کرد که بر روند بازار رمزارزها تأثیر خواهد گذاشت. این موضوع می‌تواند به دلیل اظهارنظرهای جدید فدرال رزرو آمریکا در روز سه‌شنبه و چهارشنبه در رابطه با مدیریت ویروس کرونا در باشد چراکه بازارها انتظار دارند نشانه‌های بیشتری از کاهش قدرت خرید وجود داشته باشد.

این در حالی است که تورم در سراسر جهان افزایش می‌یابد. جروم پاول، رییس فدرال رزرو نیز پیش‌تر اعتراف کرده بود که بحران زنجیره تأمین احتمالا تا سال آینده ادامه‌دار خواهد بود.

کتی جونز، استراتژیست ارشد Charles Schwab در گفتگویی با یاهو فایننس اظهار داشت: من فکر می‌کنم فدرال رزرو به خوبی تصمیم گرفته است که روند کاهشی را خیلی سریع آغاز کند. ما انتظار داریم هفته آینده این موضوع را اعلام کنند و بلافاصله پس از آن شروع کنند. من فکر می‌کنم بحث بزرگ کنونی این است که فدرال رزرو چقدر سریع به سمت افزایش واقعی نرخ‌ها حرکت می‌کند. انتظارات در بازار به انتظار برای دو افزایش در سال‌های ۲۰۲۲ و ۲۰۲۳ تغییر کرده است.

میزان دارایی تحت مدیریت صندوق ETF پرپوز
میزان دارایی تحت مدیریت صندوق ETF شرکت Purpose

چنین شرایطی باعث افزایش جذابیت بیت کوین به‌عنوان کلاس دارایی تورم زدا با محدودیت عرضه قابل‌اثبات می‌شود. جریان سرمایه‌گذاری سازمان‌ها به محصولات بیت کوینی همراه با صندوق‌های قابل معامله بورسی تازه راه‌اندازی شده این تقاضای رو به رشد را برجسته می‌کند.

منبع: میهن بلاکچین و به نقل از کوین تلگراف،

کانال تلگرام رسانه فناوری هوشمند

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا