بازاریابی دیجیتالمقاله کسب و کار دیجیتال

چرا واتس اپ در بهبود تجربه مشتریان از برند مهم است؟

کانال تلگرام رسانه فناوری هوشمند

نویسنده : آماندا دیویس – کارشناس بازاریابی دیجیتال   مترجم : علی ‌آل ‌علی  

واتس اپ به عنوان یکی از ابزارهای کاربردی فیس بوک نقش مهمی در ارتباطات دیجیتال میان افراد در سراسر دنیا بازی می کند. بسیاری از برندها در این میان از واتس اپ برای ساماندهی خدمات مشتریان و به طور کلی تعامل با آنها نیز سود می برند. همین امر موجب اقدام فیس بوک در زمینه رونمایی از نسخه بیزینس این پیام رسان جذاب شده است. امروزه بسیاری از برندها تمام فرآیند تعامل با مشتریان را در این زمینه ساماندهی می کنند. بنابراین اگر شما مایل به تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف تان هستید، باید استفاده از واتس اپ را نیز مدنظر قرار دهید. 

پرسش مهم در این میان دلیل اهمیت واتس اپ در زمینه بهبود تجربه مشتریان از برند است. این امر به شما برای تاثیرگذاری حرفه ای بر روی مخاطب هدف کمک خواهد کرد. در هر صورت اگر شما نسبت به کاربرد واتس اپ برای بهبود تجربه مشتریان مطمئن نباشید، استفاده از آن اقدامی منطقی نخواهد بود. 

جهت مشاهده ودانلود ماهنامه ” اقتصاد دیجیتال” اینجا کلیک نمایید.

شاید مهمترین نکته درباره واتس اپ تمایل بالای کاربران برای استفاده از آن باشد. براساس گزارش رسمی فیس بوک روزانه به طور میانگین ۱۰۰ میلیارد پیام در این پلتفرم جا به جا می شود. معنای این امر جذابیت بالای واتس اپ برای کاربران است. اگر شما در طول روز به دنبال تاثیرگذاری بر روی مخاطب تان هستید، باید اول از همه به دنبال راهکاری برای جلب نظر مشتریان تان باشید. این امر به بهترین شکل ممکن در واتس اپ روی می دهد. 

اغلب اوقات کاربران نسبت به سیاست های برندها مبنی بر انتقال کامل بخش خدمات مشتریان شان به سایت رسمی شکایت دارند. دلیل این امر نیز دشواری دسترسی به سایت برندها و ورود به بخش خدمات مشتریان است. ماجرا در این رابطه تا حدود زیادی درباره واتس اپ متفاوت است. کاربران بسیار زیادی در سراسر دنیا از واتس اپ استفاده می کنند. درست به همین خاطر شما در صورت شروع فرآیند برندتان در واتس اپ می توانید اطمینان بسیار زیادی نسبت به تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف به بهترین شکل ممکن داشته باشید. 

یکی از نکات جالب درباره واتس اپ افزایش شدید استفاده از آن در میان کسب و کارهای انگلیسی است. این پلتفرم در فرآیند کاهش هزینه های کسب و کارها همیشه به عنوان جایگزین رایگانی برای پیگیری خدمات مربوط به مشتریان شناخته می شود. با این حساب شما توانایی بسیار خوبی برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف تان خواهید داشت. 

اگرچه استفاده از واتس اپ در میان برندهای انگلیسی به شدت افزایش پیدا کرده است، اما تجربه آنها از ارائه خدمات به مشتریان همراه با مشکلات زیادی نیز هست. این امر به بهترین شکل ممکن در قطعی های مکرر سرورهای واتس اپ قابل مشاهده است. درست به همین خاطر برخی از برندها نسبت به اقدام شان برای استفاده از این پلتفرم در زمینه فعالیت بازاریابی و پشتیبانی از مشتریان شکایت های زیادی دارند. 

یکی دیگر از بخش های جذاب واتس اپ برای برندها مربوط به بخش استوری است. امروزه شمار بالایی از برندها برای جلب نظر مشتریان شان به دنبال بارگذاری استوری هایی برای اطلاع رسانی به آنها هستند. واتس اپ در این میان خدمات ساده و کاربردی در اختیار برندها قرار می دهد. شما به این ترتیب شانس بسیار زیادی برای جلب نظر مشتریان پیدا می کنید. 

استوری های مربوط به برندها برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف اغلب اوقات بازدید زیادی نیز از سوی مشتریان دریافت می کند. این امر در کنار تبلیغات برندها در محیط واتس اپ جذابیت کار را به شدت افزایش می دهد. شما به این ترتیب شانس بسیار زیادی برای جلب نظر مشتریان تان خواهید داشت. 

یکی از برندهای موفق در زمینه استفاده از واتس اپ برای بهینه سازی خدمات پس از فروش و ارتقای تجربه مشتریان از برند بی ام و است. این برند از واتس اپ برای ارائه پاسخ های دقیق به سوالات مشتریان استفاده می کند. اگر شما در کنار این ابزار از یک ربات چت نیز استفاده نمایید، شانس تان برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب تان به شدت افزایش پیدا می کند، در غیر این صورت هرگز فرصتی برای جلب نظر مشتریان پیدا نخواهید کرد. 

امروزه استفاده از واتس اپ برای بهینه سازی خدمات برند امری مهم محسوب می شود. بسیاری از کسب و کارها در این میان واتس اپ را گزینه ای ارزان و بی دردسر برای بهینه سازی تجربه مشتریان از برند ارزیابی می کنند. بنابراین شما هم باید در عمل از چنین ابزار مفید در بازاریابی تان استفاده نمایید.

منبع: فرصت امروز

کانال تلگرام رسانه فناوری هوشمند

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا