ارزدیجیتالپیشنهاد سردبیر

چقدر احتمال دارد که بیت کوین مغلوب یک ارز دیجیتال دیگر شود؟

کانال تلگرام رسانه فناوری هوشمند

هنگامی که ساتوشی ناکاموتوی معروف برای اولین بار شاهکار خود را طراحی کرد ، احتمالاً تعداد کمی می توانستند قیمت ۶۳،۵۰۰ دلاری را تصور کنند اتفاقی که بسیار از سرماهی گذاران را شگفت زده کرد.

جهت دانلود و مشاهده عناوین ماهنامه ” اقتصاد دیجیتال” اینجا کلیک نمایید.

چقدر احتمال دارد که بیت کوین مغلوب یک ارز دیجیتال دیگر شود؟هنگامی که ساتوشی ناکاموتو معروف برای اولین بار شاهکار خود را طراحی کرد ، احتمالاً تعداد کمی می توانستند قیمت ۶۳،۵۰۰ دلاری را تصور کنند اتفاقی که بسیار از سرماهی گذاران را شگفت زده کرد. حتی این روزها ، فکر کردن به قیمت حال حاضر بیت کوین کمی شاید گیج کننده به نظر برسد. با شروع رشد سریع بیت کوین سایر ارز های دیجیتال نیز با آن همراه شدند. آلت کوین هایی مانند Litecoin (LTC) ، Ether (ETH) و Bitcoin Cash (BCH) به این رالی پیوستند و اخیراً ، غول های DeFi Polkadot و Cardano هم وارد میدان شده اند.

بیت کویناما با نگاهی به آینده و داشتن دیدی بلند مدت شاید برخی گمانه زنی ها و تردید ها مطرح شود. ری دالیو در انتقاد از بیت کوین نکات منصفانه ای را مطرح کرد و استدلال کرد که عدم اطمینان در مورد واکنش دولتها به دارایی های دیجیتال که پول فیات را در استفاده از آنها جایگزین می کنند ، دلایل نگرانی بالقوه موجود در این مورد است. وی همچنین استدلال کرد که بلاکچین بیت کوین به زودی منسوخ می شود و بدون هیچ حاکمیت مرکزی برای انطباق آن با فناوری ظهور بلاکچین ، پس باید انتظار داشت که شاید یک کوین دیگر بتواند جایگاه بیت کوین را از آن خود کند.این مسئله یک نکته مهم را برجسته می‌کند و آن این است که پروتکل های اصلی بلاکچین Bitcoin از نظر امکان پذیر کردن برنامه های مالی گسترده تر بسیار محدود هستند. با توجه به الگوریتم اجماع معامله اثبات کار بیت کوین ، کارکردن یک اکوسیستم عظیم مانند DeFi در بلاکچین بیت کوین غیرقابل درک است.

defiبا وجود محدودیت های آن ، پیش بینی اینکه پیشرفت های نوآورانه در بلاکچین سایر ارز های دیجیتال به گونه ای خواهد بود که بتوانند از بیت کوین پیشی بگیرند یا نه بسیار سخت خواهد بود. همه اینها به عامل ارزش گذاری بستگی دارد: آیا این ارز دیجیتال وسیله ای برای حفظ ارزش خواهد بود یا اینکه به یک گزینه مناسب برای مبادله ارزش تبدیل می شود؟

فناوری های نوظهور بلاکچین و موفقیت DeFi

بیش از یک دهه پیش از ظهور بیت کوین ، صنعت بلاکچین صدها پروژه مختلف را ایجاد کرده است ، هدف هر یک از آنها تبدیل یک کوین جدید به بهترین نوع یک رمز ارز بوده است و در دراز مدت بسیاری موفق شدند. اتر ، دومین سکه نزدیک به بیت کوین از نظر ارزش بازار است ، در اواخر آوریل همچنان به بالاترین قیمت های جدید خود ادامه داد و نه تنها پتانسیل خود را به عنوان ابزاری برای ذخیره ارزش نشان داد بلکه اعتبار اتریوم را به عنوان یک شبکه بلاک چین قوی تأیید کرد.

ذخیره ارزش بیت کوین چیزی است که واقعاً شما به آن فکر می‌کنید

آنچه باعث کنجکاوی سرمایه گذاران ، توسعه دهندگان و علاقه مندان به ارز های رمزنگاری شد ، جذابیت بیت کوین به عنوان ذخیره ارزش بود. در برابر ارزهای فیات ، بیت کوین تورم زا است. بنابراین ، در دوره هایی مانند همه گیر COVID-19 ، جذابیت بیت کوین بیشتر از همیشه شد.در حالی که بحث در مورد Ethereum ، Polkadot و سایر سیستم عامل های بلاکچین توجه دنیای DeFi را به خود جلب کرد ،بسیاری دیگر از ارز های بازار از نظر قیمتی هیچ رشدی را تجربه نکردند. و به همین دلیل است که جذابیت بیت کوین در بیشتر موارد به عنوان ذخیره ارزش باقی می ماند.بسیاری از سرمایه گذاران خرد و سرمایه گذاران سازمانی درک درستی از عملکرد واقعی ارز های رمزنگاری ندارند.

طبق یک نظرسنجی توسط پلتفرم Cardify ، تنها ۱۶.۹٪ از سرمایه گذاران رمزنگاری آن را کاملا درک می کنند ، در حالی که فقط بیش از ۳۳٪ آنها دانش محدود یا “صفر” دارند. باید گفت که موانع ورود به دنیای DeFi بسیار زیاد است و دستیابی به سطح بالایی از دانش در این حوزه بسیار دشوار است ، اما این مسائل را باید در زمان خود مورد بررسی قرار داد.

رزعلاوه بر این ، سرمایه گذاران نهادی و سازمانی با پیش بینی های مداوم مبنی بر اینکه فناوری های سایر بلاکچین ها از اولویت کمتری برخوردار هستند ، نسبت به موضوعات بی ثباتی که بیت کوین و سایر ارزهای رمزپایه با آن روبرو هستند ، نگران هستند. و دقیقاً به همین دلیل است که دیگر کوین ها از بیت کوین پیشی نمی گیرند تا زمانی که تثبیت آن با معیار های قوی مانند ارزش بازار نباشد نباید بر اساس ارزش بلاکچین کوین مورد نظر اقدام به سرمایه گذاری در آن کرد، بیت کوین در حال حاضر پادشاه ارز های دیجیتال به شمار میرود این که آیا سرمایه گذاران می توانند در کارهای داخلی دنیای DeFi دانش بیشتری کسب کنند ، مشخص خواهد کرد که سرمایه گذاران در فناوری های اساسی کوین های جدید و نوظهور چه ارزشی پیدا می کنند و چه تصمیمی خواهند گرفت.در حال حاضر ، بیت کوین پادشاه و رتبه اول ارز های دیجیتال است و احتمالاً با ادامه روند صعودی قیمت و جهش سرمایه گذاران اصلی ، برای مدت طولانی به همین ترتیب خواهد ماند.

منبع: طلا

بیشتر از بیت کوین در اقتصادالکترونیکی:
بحث روز جهانی زمین : تأثیرات زیست‌محیطی بیت کوین
آلت کوین چیست؟ معرفی بهترین جایگزین‌های بیت کوین
ادوارد اسنودن: مشکل بیت‌کوین حفظ حریم خصوصی است
روزهای اوج دوج کوین؛ سورپرایز برای ارزهای دیجیتال
چین در حال از دست دادن هش ریت شبکه بیت کوین است؛ آمریکا با قدرت وارد شده است
مرور فعالیت‌های ایلان ماسک در حوزه ارزهای دیجیتال از ابتدا تاکنون
بیت کوین و اتریوم با شاخص‌های ارز مجازی وارد وال استریت می‌شوند
تحلیل قیمت بیت کوین؛ هودلرها تمایلی به فروش ندارند!
داوجونز شاخص‌های بیت کوین و اتریوم را عرضه می‌کند!

کانال تلگرام رسانه فناوری هوشمند

نوشته های مشابه

‫۵ دیدگاه ها

  1. بازتاب: چین لینک ۲ چیست؟ تحولی بزرگ در ساختار شبکه‌های اوراکل : پایگاه خبری اقتصاد الکترونیکی
  2. بازتاب: سرمایه‌گذاری در رمزارزها یا از دست رفتن کل سرمایه؟ : پایگاه خبری اقتصاد الکترونیکی
  3. بازتاب: ریکاوری قیمتی رمز ارزها : پایگاه خبری اقتصاد الکترونیکی
  4. بازتاب: رشد صعودی قیمت کاردانو؛ معامله‌گر مشهور به خرید ADA می‌پردازد : پایگاه خبری اقتصاد الکترونیکی
  5. بازتاب: معرفی کامل شبکه اینترنت کامپیوتر و کوین کاربردی ICP : پایگاه خبری اقتصاد الکترونیکی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا