بازاریابی دیجیتالمقاله کسب و کار دیجیتال

کاربرد ربات های چت در حوزه کسب و کار B2B

کانال تلگرام رسانه فناوری هوشمند

نویسنده : هاوارد سیول – کارشناس بازاریابی   مترجم : علی ‌آل ‌علی  

اگر شما درباره مزایای ربات های چت با بازاریاب های حوزه B2B صحبت کرده باشید، بدون تردید پاسخ همه آنها به سوالاتی درباره مزایای ربات های چت افزایش ترافیک سایت خواهد بود. این امر برای بازاریاب ها به اندازه ای مهم است که از تمام بودجه و توانایی برندشان برای تحقق آن سود خواهند برد. 

اگرچه ربات های چت در زمینه افزایش ترافیک سایت کاربر بسیار زیادی دارند، اما تمام توانایی و مزایای آنها به این مورد محدود نمی شود. شما با استفاده از ربات های چت امکان تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف به طور حرفه ای و پاسخگویی به برخی از مهمترین نیازهای آنها را خواهید داشت. درست به همین خاطر ما در این مقاله به دنبال بررسی برخی از مهمترین مزایای ربات های چت هستیم. این امر با تمرکز انحصاری بر روی حوزه کسب و کار B2B دنبال خواهد شد. با این حساب اگر شما هم به دنبال تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف تان هستید، به هیچ وجه نکات مورد بحث در این مقاله را از دست ندهید. 

دانلود و مشاهده عناوین ماهنامه ” اقتصاد دیجیتال” شماره ۱۳، مهرماه ۱۴۰۰

تعامل بهتر با مشتریان

اغلب مشتریان در تعامل با برندها به دنبال راهکارهای ارتباطی سریع و ساده هستند. این امر برای بسیاری از برندها اهمیت روزافزونی پیدا کرده است. در این میان استفاده از ربات های چت برای ساده سازی تعامل موردنظر اهمیت بسیار زیادی دارد. این امر به برندها برای تاثیرگذاری مناسب بر روی مخاطب هدف کمک خواهد کرد. با این حساب شما مشکل خاصی برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف نخواهید داشت. 

مشتریان دیگر تمایلی به برقراری تماس تلفنی یا ارسال ایمیل برای برندها ندارند. در عوض، استفاده از ربات های چت برای دریافت پاسخ های فوری گزینه بهتری به نظر می رسد. به همین خاطر تمام برندها باید به دنبال راهکارهایی برای استفاده بهینه از این گزینه در حوزه بازاریابی باشند، در غیر این صورت شانس شان برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف به طور قابل ملاحظه ای کاهش پیدا خواهد کرد. 

پیش نمایش و راهنمای استفاده از محصولات

بسیاری از محصولات در بازار دیگر ماهیت ساده ای ندارند. این امر نیازمند تخصص بالایی برای استفاده از آنهاست. مشتریان در بسیاری از مواقع تخصص لازم برای استفاده از محصولات موردنظر را ندارند. همچنین در برخی از موارد محصولات ساده نیز نیازمند راهنمایی برای استفاده درست هستند. به این ترتیب ارائه راهنمایی های حرفه ای امری ضروری برای مشتریان خواهد بود. 

بدون تردید انتشار محتوای آموزشی و راهنمای استفاده از محصولات برند در حالت عادی کار ساده ای نیست. درست به همین خاطر برندها همیشه از محتوای ویدئویی برای پیشبرد این هدف سود می برند. این امر شاید در نگاه نخست بسیار ساده به نظر برسد، اما در بلندمدت همیشه همراه با بی میلی مشتریان برای مشاهده ویدئوها خواهد بود. 

راهکار جایگزین ما برای شما استفاده از ربات های چت به منظور پاسخگویی به مشکلات مشتریان است. این امر به شما فرصت بسیار مناسبی در راستای تاثیرگذاری بر روی مشتریان خواهد داد. شما به این ترتیب امکان جلب نظر مشتریان به ساده ترین شکل ممکن را پیدا خواهید کرد. 

جهت مشاهده و دانلود ماهنامه ” اقتصاد دیجیتال” اینجا کلیک نمایید.

افزایش عضویت در خبرنامه برند

خبرنامه های برندها یکی از مهمترین معیارها برای سنجش میزان موفقیت کمپین های بازاریابی محسوب می شود. اگر مشتریان تمایل بالایی برای تعامل با شما داشته باشند، تاثیرگذاری بر روی آنها بدل به امری ساده خواهد شد، در غیر این صورت هیچ خبری از مشتریان در کنار برندتان نخواهد بود. 

شما برای افزایش نرخ عضویت کاربران در خبرنامه برند همیشه امکان استفاده از گزینه های جانبی را خواهید داشت. این امر به کسب و کارتان فرصت بسیار عالی برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف می دهد. منظور ما در این بخش اضافه کردن لینک عضویت در خبرنامه برند پس از هر پیام در ربات چت تان است. این طوری شما در کنار راهنمایی و ارائه پاسخ های مناسب به مشتریان امکان ترغیب شان به سوی هدف تان را هم خواهید داشت. این امر واضح ترین شکل دعوت به عمل یا همان CTA در حوزه بازاریابی خواهد بود. 

ثبت نام برای رویداد برند

امروزه برندها برای برگزاری رویدادهای مختلف باید از فناوری های نوین استفاده کنند. در کنار بحران همه گیری کرونا، بسیاری از کسب و کارها بودجه لازم برای پیگیری امور به صورت حضوری را ندارند. با این حساب فعالیت آنلاین و برگزاری مراسم های مهم برند به همین شیوه بهترین انتخاب خواهد بود. شما در این صورت فرصت بسیار خوبی برای صرفه جویی در هزینه های تان پیدا خواهید کرد. 

توصیه ما در این بخش استفاده از ربات های چت برای ثبت نام کاربران در رویداد برندتان است. این امر سرعت عمل بسیار زیادی به برندتان می دهد. در کنار اینها دیگر خبری از مشکلات گسترده برای جلب نظر مشتریان نخواهد بود. امروزه تجربه مشتریان از برند یکی از مهمترین نکات برای هر کسب و کاری محسوب می شود. استفاده از ربات چت برای بهینه سازی تجربه حضور مشتریان در مراسم های برند یکی از مهمترین نکات در این میان به حساب می آید. 

هدف گذاری دوباره بر روی مشتریان

مشتریان حاضر در بازار به هر دلیلی ممکن است تمایلی برای ادامه همکاری با برند شما نداشته باشند. این امر شامل لغو اشتراک شان یا حتی توقف فرآیند خرید از شماست. دلیل این امر هرچه باشد، شما باید برنامه ای دقیق برای تاثیرگذاری دوباره بر روی مخاطب هدف داشته باشید، در غیر این صورت دامنه مخاطب هدف تان به سرعت از بین می رود. بسیاری از برندها برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف نیازمند صرف هزینه بسیار زیادی هستند. با این حال اگر به جای هزینه های اضافی فقط به استفاده از ربات های چت در این میان توجه نشان دهید، بسیاری از مشکلات تان به طور خودکار حل خواهد شد. 

امروزه ربات های چت گزینه ای بسیار ارزان برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف محسوب می شود. این امکان تاثیرگذاری حرفه ای بر روی مخاطب هدف را به همراه خواهد داشت. با این حساب شما بدون هزینه اضافی و سنگین امکان هدف گذاری دوباره بر روی مخاطب هدف را خواهید داشت. 

امروزه بازاریابی B2B بدل به یکی از مهمترین حوزه های فعالیت برای بازاریاب ها شده است. درست به همین خاطر کاربرد درست فناوری های تازه در این میان امر بسیار مهمی محسوب می شود. شما در صورت نیاز باید به سادگی هرچه تمام تر شانس تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف را امتحان نمایید. ربات های چت نیز در این میان بهترین ابزار ممکن برای بهینه سازی وضعیت فعالیت برند خواهد بود. اگر شما به دنبال راهنمایی مفید از مزایای ربات های چت در عرصه کسب و کار هستید، نکات مورد بحث در این مقاله بهترین گزینه برای تان خواهد بود. 

منبع: فرصت امروز

کانال تلگرام رسانه فناوری هوشمند

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا