بازاریابی دیجیتالپیشنهاد سردبیررسانه دیجیتال

۵ نکته ضروری برای بازاریابی محتوا در سال ۲۰۲۱

کانال تلگرام رسانه فناوری هوشمند

نویسنده : جولیا مک کوی – کارشناس بازاریابی و تبلیغات 
مترجم : امیر آل علی  

اگر بخواهیم از مهمترین روش بازاریابی در حال حاضر نام ببریم، بدون شک تولید محتوا در صدر خواهد بود، با این حال هر ساله روش ها و اقدامات تغییراتی را پیدا می کند. نکته مهم این است که در سال ۲۰۲۱، وارد یک دهه جدید شده ایم که بدون شک الزامات خاصی را به همراه دارد. در این راستا تحقیقات دانشگاهی صورت گرفته که نتایج آن بسیار جالب است. درواقع نتیجه آن، ضرورت توجه به ۵ مهارتی است که کمتر مورد توجه قرار گرفته ولی می تواند سکوی موفقیت امسال باشد. در ادامه این ۵ مورد را بررسی خواهیم کرد. 

جهت مشاهده عناوین و دانلود ماهنامه ” اقتصاد دیجیتال” شماره ۴، آذرماه ۱۳۹۹ کلیک نمایید.

۱-درک استراتژی برند

معمولا برای تولید محتوا از تیم خارجی استفاده می شود که روش های مخصوص به خود را دارند، با این حال اگر امسال می‎خواهید بالاترین حد نتایج را به دست آورید، لازم است تا در این شیوه تغییراتی را داشته باشید. در این راستا توصیه می شود که به دنبال ایجاد تیمی از درون خود شرکت باشید که به خوبی استراتژی برند شما را درک کرده باشند. درواقع نمی توان با یکسری شیوه های مشخص، کسب و کارهای مختلف را به موفقیت رساند. در این راستا تیم تولید محتوا باید حداقل ۳ ماه را قبل از شروع هر فعالیتی، به شناخت وضعیت بازار و برند حال حاضر اختصاص دهد. همچنین لازم است تا به خوبی استراتژی برند درک شود. تحت این شرایط تیم شما آماده شروع فعالیت خواهد بود. 

۲-درک سئو 

اگر تیم شما در زمینه تولید محتوا درکی از سئو ندارد، بدون شک بدترین نتایج را به دست خواهید آورد. در این راستا آگاهی از داده ها نیز به اندازه روش های موجود، اهمیت خواهد داشت. برای مثال برطبق آمارها ۹۰ درصد از ترافیک سایت ها در کشور آمریکا از گوگل نشأت می گیرد. درواقع این مسئله تنها به موتور جست و جو این شرکت محدود نبوده و ابزارهای دیگر آن نظیر نقشه گوگل، دخیل هستند. تلاش برای پیدا کردن، دسته بندی و استفاده از این آمارها بدون شک در تصمیم گیری ها تاثیرگذار خواهد بود. در این راستا شما تنها به آمار سال گذشته و جدیدترین ها نیاز خواهید داشت. به همین خاطر وقت را با تحلیل آمارهای سال های قبل، هدر ندهید. در کنار این موضوع بهتر است که دوره های آموزشی سئو را برای تیم خود تدارک ببینید. این امر کمک خواهد کرد تا دانش آنها همواره ارتقا پیدا کند و طبیعتا عملکرد آنها نیز با بهبود مداوم همراه باشد. 

۳-درک تفاوت انواع محتوا 

آیا تصور می کنید محتوایی را که در یک روزنامه به چاپ رسانده اید، می توانید در شبکه اجتماعی نیز بدون تغییر اضافه نمایید؟ بدون شک در صورت داشتن چنین تصوری، نمی توانید سال ۲۰۲۱ را درخشان به پایان رسانید. در این راستا شما باید به خوبی تفاوت انواع بسترهای اشتراک گذاری محتوا را درک کرده و برای هر یک از آنها، محتوای مخصوص را داشته باشید. همچنین برخلاف تصور عموم، چیزی به نام برتری برخی از انواع محتواها بر یکدیگر وجود نداشته و همه چیز به سلیقه جامعه هدف شما برمی گردد. 

۴-تحقیقات عمیق و منظم 

به عنوان یک تولیدکننده محتوا چه میزان زمان خود را صرف تحقیقات می کنید؟ در این راستا آمارها بسیار جالب بوده و به نظر می رسد که این میزان کمتر از چند دقیقه در هفته است. این امر در حالی است که شما باید نیمی از زمان کار خود را صرف چنین اقدامی نمایید. درواقع در جهان به شدت متغیر حال حاضر، اگر اطلاعات دقیقی را نداشته باشید، همواره این احتمال وجود دارد که در مسیر اشتباه گام برداشته و به علت عدم تحقیق منظم، این مسیر را ادامه دهید. تحت این شرایط طبیعی است که فرصت موجود را به برندی دیگر واگذار خواهید کرد. در این راستا شیوه تحقیق نیز دارای اصولی مشخص بوده و لازم است تا نسبت به انواع داده و روش های گردآوری آنها نیز آگاهی داشته باشید. 

۵-نگاه چندبعدی

در نهایت تولید محتوا را نمی توان امری دانست که با توجه به یک بخش، به موفقیت رساند. درواقع شما نیاز به تفکر چندجانبه داشته و لازم است تا همه چیز را در ارتباط با یکدیگر ببینید. تحت این شرایط موفقیت ها و شکست ها نیز تنها یک دلیل نداشته و این امر باعث می شود تا ریسک کاری شما به حداقل برسد. با این حال به عنوان یک اصل کلی، نکته ای که باید به آن توجه داشته باشید این است که هر روشی، حداقل به یک سال زمان برای رسیدن به نتیجه نیاز دارد. به همین خاطر اگر به دنبال کسب نتایج در مدت زمانی به مراتب کمتر هستید، بدون شک همواره زمان را در امتحان کردن روش های مختلف بدون عمیق شدن در آنها، سپری خواهید کرد. 

منبع: فرصت‌امروز

بیشتر از تولید محتوی در اقتصادالکترونیکی:
راه‌اندازی پویش ملی محتوای دیجیتال
مدیریت سئو در کسب و کار املاک و مستغلات
استراتژی محتوا چیست؟ نقشۀ گنج بازاریابی محتوایی
چالش بازاریابی B2B در لینکدین
بررسی ۷ ترند روابط عمومی برای تغییر در حوزه کسب و کار
چگونه یک تیم محتوای حرفه ای تشکیل دهیم؟
۸ اشتباه فاجعه بار در زمینه تولید محتوا
پرسونای مخاطب چیست؟ راهنمای قدم به قدم طراحی پرسونای مخاطب
چرا سئو سایت در ۲۰۲۱ اهمیت دارد؟
تاثیر بازاریابی محتوا (Content Marketing) و روابط عمومی دیجیتال (Digital PR)

کانال تلگرام رسانه فناوری هوشمند

نوشته های مشابه

‫۳ دیدگاه ها

  1. بازتاب: تولید محتوا چیست؟ از زبان تولیدکنندگان محتوا بشنوید : پایگاه خبری اقتصاد الکترونیکی
  2. بازتاب: چالش مدیریت زمان در بازاریابی محتوایی : پایگاه خبری اقتصاد الکترونیکی
  3. بازتاب: بازاریابی محتوایی (Content marketing) چیست؟ همه آنچه باید بدانید! : پایگاه خبری اقتصاد الکترونیکی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا