بازاریابی دیجیتال

آشنایی با ابزارهای نرم افزاری بازاریابی

کانال تلگرام رسانه فناوری هوشمند

ابزارهای نرم افزاری بازاریابی، یک وبسایت، نرم افزار و یا پلتفرمی است که با هدف طراحی، اندازه گیری، بررسی و تحلیل فعالیت های مارکتینگ مورد استفاده قرار می گیرند.

بازاریابی یکی از مهم ترین ارکان برای تمامی کسب و کارهای کوچک و بزرگ جهت دستیابی به اهداف کوتاه مدت و بلندمدت است که به هیچ عنوان نباید اهمیت آن را دست کم گرفت.

خوشبختانه امروزه با توسعه ابزارهای نرم افزاری بسیار حرفه ای و پیشرفته، بازاریابی (مارکتینگ) برای کسب و کارها، خیلی راحت تر از قبل شده است؛ به طوری که با استفاده از بهترین ابزارهای بازاریابی رایگان و یا پریمیوم بهتر می توان محصولات و خدمات خود را معرفی، بازارهای جدید را کشف و مخاطبان هدف خود را جذب کرد.

جهت آشنایی با بهترین ابزارهای بازاریابی و فواید استفاده از آن ها، تا انتها با ما همراه باشید.

ابزارهای نرم افزاری بازاریابی (Marketing Tools) چیست؟

ابزارهای نرم افزاری بازاریابی، یک وبسایت، نرم افزار و یا پلتفرمی است که با هدف طراحی، اندازه گیری، بررسی و تحلیل فعالیت های مارکتینگ مورد استفاده قرار می گیرند.

انتخاب ابزار بازاریابی مناسب تنها با توجه به استراتژی بازاریابی کسب و کار شما میسر می شود؛ بنابراین قبل از اینکه بهترین ابزارهای مارکتینگ را پیدا کنید به سوالات زیر پاسخ دهید:

  • مخاطبان هدف کسب و کار شما چه کسانی هستند؟
  • از چه طریقی می توان به مخاطبان هدف خود دست پیدا کرد؟
  • مخاطبان هدف شما به چه مطالبی، علاقه مند هستند؟

فواید استفاده از ابزارهای مارکتینگ برای کسب و کارها چیست؟

استفاده از ابزارهای بازاریابی، فواید بسیار زیادی برای کسب و کارهای مختلف دارد که از جمله مهم ترین آن ها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

با استفاده از ابزارهای ماکتینگ مناسب می توان در حوزه کاری خود به بهترین نحو عمل کرد؛ برای دستیابی به این مهم ابتدا باید استراتژی بازاریابی خود را مشخص کرده و مطابق آن ابزار مارکتینگ مناسب و کارآمد را انتخاب نمود تا بتوان استراتژی بازاریابی خود را بهتر و راحت تر پیاده سازی کرد.

از دیگر فواید استفاده از ابزارهای مارکتینگ می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • آگاهی از برند
  • مدیریت بودجه کسب و کار
  • تولید محتوای بهینه و اصولی
  • شناسایی بهترین بازار برای عرضه محصولات و خدمات
  • اجرای کمپین های تبلیغاتی و بازاریابی موثر
  • افزایش فروش محصولات و خدمات

بهترین و مهم ترین ابزارهای بازاریابی کدامند؟

اکنون وقت آن رسیده که بهترین ابزارهای بازاریابی را بشناسید که عبارتند از:

  • نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتریان (CRM)

همانطور که می دانید مهم ترین بخش هر کسب و کار، مشتریان آن هستند؛ بنابراین ایجاد و حفظ ارتباط موثر با مشتریان در توسعه کسب و کار بسیار حائز اهمیت است. با استفاده از ابزار بازاریابی CRM می توان نسبت به بهینه سازی ارتباط با مشتریان فعلی و جدید اقدام کرد و بهترین نتیجه را گرفت.

انواع مختلفی سیستم ارتباط با مشتریان وجود دارد که برخی از آن ها رایگان، برخی پولی و برخی دیگر در دو نسخه رایگان و پولی، عرضه شده اند. برخی از محبوب ترین ابزارهای CRM عبارتند از:

  • ابزارهای آنالیز رفتار کاربر از بهترین ابزارهای بازاریابی

فعالیت کاربران خود را به طور پیوسته رصد کنید! شک نکنید که اطلاعات بسیار مفیدی، دستگیرتان خواهد شد. با آنالیز و تحلیل رفتار کاربران در شبکه های اجتماعی و حتی وبسایت به راحتی می توان نوع محتواهای مورد علاقه مخاطبان هدف خود را شناسایی کرد و در نتیجه با تولید محتوای جذاب برای کاربر خود در کوتاه مدت به بهترین نتیجه رسید.

بهترین ابزارهای بازاریابی برای آنالیز و تحلیل رفتار کاربران عبارتند از:

  • Buffer
  • Google Analytics
  • Sprout Social
  • BuzzSumo
  • HootSuite
  • HubSpot
  • ShortStack
  • HotJar
  • ابزارهای بهینه سازی موتورهای جستجو (SEO)

بهینه سازی موتورهای جستجو یکی از مهم ترین ارکان دیجیتال مارکتینگ می باشد. با SEO (Search Engine Optimization) می توان رتبه خوبی در نتایج موتورهای جستجو کسب کرد که نتیجه آن بیشتر دیده شدن برند و توسعه کسب و کار است.

اصلی ترین و مهم ترین ابزارهای بهینه سازی موتورهای جستجو شامل موارد زیر هستند:

  • Google Search Console
  • Keyword Everywhere
  • Screaming Frog
  • KWFinder
  • SEMRush
  • Woorank
  • Majestic
  • Ahrefs
  • ابزارهای تبلیغات آنلاین و بازاریابی برای موتورهای جستجو (SEM)

امروزه دیجیتال مارکتینگ به بخش جداناپذیر بسیاری از کسب و کارها تبدیل شده است. با استفاده از ابزارهای بازاریابی دیجیتالی می توان یک کمپین تبلیغاتی کارآمد، اجرا و به اهداف خود دست پیدا کرد.

به عنوان بهترین و پرطرفدارترین ابزارهای تبلیغات آنلاین می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • Google ADS
  • Native ADS
  • Affiliate ADS
  • ابزارهای بازاریابی محتوا

یکی از رایج ترین روش های بازاریابی مورد استفاده در میان بازاریابان B2B، بازاریابی محتوا است. بازاریابی محتوایی از طریق انواع محتواها شامل متنی، ویدئویی و تصویری و با استفاده از ابزارهای مختلفی صورت می گیرد، شامل:

  • Google Optimize
  • HootSuite
  • WordPress
  • SEMRush
  • Uberflip
  • Ahrefs
  • Canva
  • Trello
  • آنالیز رقبا با بهترین ابزارهای بازاریابی

هر کسب و کاری، رقیبانی دارد که هر یک دارای نقاط قوت و ضعف خاص خود هستند.

آنالیز رقبا با استفاده از ابزارهای مناسب آن، کمک بسیار بزرگی در زمینه موفقیت کسب و کار می کند؛ بنابراین اهمیت آن را دست کم نگیرید. در واقع لازمه چینش یک استراتژی مناسب برای کسب و کار خود، آنالیز رقبا است.

بهترین ابزارهای آنالیز رقبا عبارتند از:

  • SimilarWeb
  • SE Ranking
  • SEMRush
  • Mention
  • Ontolo
  • Ahrefs
  • SpyFu
  • Moat
  • ابزارهای بازاریابی ایمیلی (Email Marketing)

ایمیل به عنوان یکی از اصلی ترین و مهم ترین ابزارهای مارکتینگ شناخته می شود و با استفاده از آن می توان بخش عظیمی از سرمایه را بازگشت داد. مطابق گزارش DMA، نرخ بازگشت سرمایه در ایمیل مارکتینگ برابر است با ۳۸۰۰%

رایج ترین ابزارهای بازاریابی ایمیلی شامل موارد زیر هستند:

  • ActiveCampaign
  • MailChimp
  • Sendinblue
  • MailerLite
  • Moosend
  • HubSpot
  • Drip

نتیجه گیری

ما در این مقاله سعی کردیم بهترین ابزارهای بازاریابی و فواید استفاده از آن ها را به طور جامع معرفی کنیم تا با استفاده از آن ها بتوانید بازاریابی را که بخش اصلی و مهم قیف فروش است به خوبی پیاده سازی کرده و کسب و کار خود را به بهترین نحو توسعه دهید.

منبع: دیدارنیوز

کانال تلگرام رسانه فناوری هوشمند

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا