فناوری بلاک چینکاربرد بلاک‌چینکسب وکار هوشمند در جهان

استفاده ۶۰ درصد از توسعه دهندگان بازی های ویدیویی از بلاک چین!

کانال تلگرام رسانه فناوری هوشمند

نظرسنجی انجام‌شده توسط شرکت نرم‌افزاری استراتیس (Stratis) نشان داد که ۵۸ درصد از توسعه‌دهندگان بازی‌های ویدیویی آمریکایی و انگلیسی، فناوری بلاک چین را در تلاش‌های خود گنجانده‌اند. ۴۷ درصد توکن های غیر قابل تعویض(NFT) را در بازی های خود ادغام کرده اند.

بلاک چین، آینده بازی های ویدیویی است

در این نظرسنجی، ۱۹۷ توسعه‌دهنده بازی‌های ویدیویی در ایالات متحده و بریتانیا مورد بررسی قرار گرفتند. به غیر از کسانی که قبلاً از فناوری‌های بلاک چین و NFT استفاده می‌کردند، بقیه شرکت‌کنندگان نیز خوش‌بین هستند، زیرا ۷۲ درصد گفتند که از بلاک چین برای توسعه بازی‌های جدید استفاده می‌کنند و ۵۶ درصد از آنها قصد دارند در سال آینده این کار را انجام دهند.

جهت مشاهده ودانلود ماهنامه ” اقتصاد دیجیتال” اینجا کلیک نمایید.

در پاسخ به این سوال که آیا آنها معتقدند فناوری بلاک چین در بازی های ویدیویی در ۲۴ ماه آینده رایج خواهد شد یا خیر، ۶۴ درصد از شرکت کنندگان با “بله” پاسخ دادند.

به گفته ۶۱ درصد از توسعه دهندگان، بلاک چین امکان گیم پلی خلاقانه و جالب تر را فراهم می کند. ۵۵ درصد گفتند که با نگه داشتن پول در بازی، ارزش را برای بازیکنان تضمین می کند، در حالی که پاداش دادن به گیمرها با ارزش واقعی، ۵۴ درصد از آرا را جمع آوری کرد.

شایان ذکر است که ۴۶ درصد از علاقه توسعه دهندگان به بلاک چین بر روی مدل تجاری پرطرفدار بازی برای کسب درآمد (Play-to-Earn) متمرکز است. ژان فیلیپ ورگنه(Jean-Philippe Vergne)، دانشیار دانشکده مدیریت UCL اظهار داشت:

“بلاک چین به سرعت در حال تبدیل شدن به یک بلاک اصلی برای بازی های آنلاین است. آنچه که بلاک چین امکان پذیر میکند، فوق‌العاده قانع‌کننده است. بازیکنان اکنون می‌توانند در حین بازی و تجارت کالاهای دیجیتالی در داخل و بین بازی‌ها، ارز دیجیتال کسب کنند.”

همچنین در مورد همین موضوع، کریس ترو(Chris Trew)، مدیر اجرایی Stratis ، پیش‌بینی کرد که بیشتر رشد اولیه بازی‌های بازی برای کسب درآمد، از اقتصادهای نوظهور حاصل می‌شود، «جایی که درآمد چند دلاری در روز از طریق بازی می‌تواند آنها را به طبقه متوسط انتقال دهد.” او نتیجه گرفت که در مرحله بعدی، این انتقال ثروت می تواند اقتصاد جهانی را متحول کند.

Play-to-Earn چیست؟

Play-to-Earn یک مدل کسب‌وکار است که در آن کاربران می‌توانند یک بازی را انجام دهند و در حین انجام آن، دارایی‌های قدردانی درون بازی کسب کنند.

مؤلفه کلیدی در این مدل این است که به گیمرها مالکیت آن دارایی ها داده شود و آنها بتوانند ارزش دارایی خود را با انجام فعالانه بازی افزایش دهند. معمولاً در دنیای رمزنگاری، تعریف مالکیت از طریق استفاده از توکن‌های غیرقابل تعویض (NFT) امکان‌پذیر است.

ایده اصلی Play-to-Earn این است که به بازیکنان برای صرف وقت و تلاش خود در بازی، پاداش دهد. با شرکت در یک بازی خاص، بازیکنان برای سایر گیمرهای اکوسیستم و توسعه دهندگان، ارزش ایجاد می کنند. به نوبه خود،آنها پاداشی به شکل بالقوه قدردانی از دارایی های درون بازی دریافت می کنند که می تواند نوع خاصی از ارز دیجیتال باشد.

از معروف ترین نمونه های این گونه بازی ها می توان به Axie Infinity، Decentraland و The Sandbox اشاره کرد.

منبع: آکادمی هلاکویی

کانال تلگرام رسانه فناوری هوشمند

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا