بانکداری‌دیجیتال

بانکداری دیجیتال در دوران کرونا

کانال تلگرام رسانه فناوری هوشمند

بانک ایران زمین در دوران شیوع کرونا به مشتریان خود این فرصت را داد تا از طریق بانکداری دیجیتال  صفر تا صد کارهای خود را انجام دهند تا بخش عمده‌ای از مشکلات مشتریان در حوزه بانکداری مرتفع گردد.

به گزارش اقتصاد الکترونیکی به نقل از روابط عمومی بانک ایران زمین؛ نفوذ گسترده فناوری های دیجیتالی در زندگی روزمره انسان ها سبب بوجود آمدن تغییرات گسترده در سبک زندگی مردم و مدل کسب و کارهای امروزی گردیده است بانک ها نیز به عنوان یک سازمان مردم نهاد از این قاعده مستثنی نیستند مشتری مداری و حرکت بر مدار خواسته های مشتریان از مهم ترین عوامل موفقیت در صنعت بانکداری است که فناوری های تحول آفرین دیجیتالی با فراهم آوردن امکان ارایه خدمات شخصی سازی شده عملا پارادایم جدیدی پیش روی بانک های پیشرو برای دستیابی به این مفهوم ایجاد نموده است در سالهای اخیر نسل جدید بانکداری تحت عنوان بانکداری دیجیتال در بانک های مطرح اروپایی و آمریکایی عملیاتی شده و طبق آمارها و گزارش های منتشر شده بخش عمده ای از فعالیت ها و برنامه ریزی های بانک های پیشرو حول محور تحول دیجیتالی معطوف گردیده است در فاصله بین سال های ۲۰۱۵و ۲۰۱۶ نسل جدیدی از رقبا در صنعت مالی و بانکی ظهور نموده اند که سعی داند با تمرکز بربستر موبایل نسبت به ایجاد بانک های جدید و مدرن اقدام نموده تا از این طرف در کنار کاهش هزینه ها و رشد و سوداوری بانک های سنتی و شعبه های فیزیکی رابه چالش بکشند از این گروه بازیگران جدید می توان به مواردی همچون atom bank.fidor bank.monzo,starling اشاره کرد.

بانک ایران زمین در حوزه دیجیتال از سه سال گذشته، برنامه مدون و حساب شده ای را طراحی کرد و نخستین شعبه دیجیتالی این بانک در  هشت مهر ۹۷ راه اندازی و مورد بهره برداری قرار گرفت. این بانک برنامه های دقیقی را طرح ریزی کرد  تا بتواند در سال ۱۴۰۰ تمام اقدامات بانکی را بدون حضور مشتری در شعب انجام دهد؛ هرچند تا کنون توانسته مطابق با برنامه های خود بخش زیادی از این برنامه را عملیاتی کند.

نگاه بانک ایران زمین در خصوص شعبه دیجیتال این‌گونه است که شعبه محل ارتباط با مشتری خواهد شد، نه محل ارائه سرویس؛ چرا که مشتری سرویس را می‌تواند در خارج از شعبه نیز دریافت کند؛ در نتیجه شعبه محل ارتباط و جذب مشتری است و کارکنان بانک در زمان کاهش تعداد شعب در بانکداری دیجیتال وظیفه جدیدی خواهند داشت و آن هم بازاریابی خدمات بانکداری دیجیتال است.

عبدالمجید پورسعید مدیرعامل بانک ایران زمین در خصوص تلاش‌‌های سال‌های اخیر همکاران که در راستای راه اندازی بانکداری دیجیتال، اظهار داشت: گذر از بانکداری سنتی و الکترونیک برای نظام بانکی یک ضرورت است. در ماههای اخیر و با شیوع بیماری کرونا مشاهده کردیم که اگر بانکداری دیجیتال بصورت کامل راه اندازی شده بود، ما شاهد بسیاری از مشکلات و خطرات ناشی از حضور مردم در شعب نبودیم. در واقع ما با راه اندازی این پلتفرم به دنبال ابزار و زیرساختی فراتر از یک بانک بودیم تا هم مشتریان خرد و هم کسب و کارها نوین بتوانند فعالیتهای خود را در بستر آن انجام دهند.

مدیرعامل بانک ایران زمین ادامه داد: واقعیت این است که در بخش قانون گذاری باید نگاه ویژه ای به نیازهای بانکداری دیجیتال و سرعت بخشیدن به وضع قوانین مرتبط انجام شود. بحث احراز هویت دیجیتال باید جزو اولویت های قانون گذاری قرار بگیرد، تا حضور در شعب کاهش یافته و اجرای بانکداری دیجیتال در بخش مشتریان خرد با سرعت بیشتری پیاده سازی شود.

فرهاد اینالوئی معاون فناوری اطلاعات بانک ایران زمین، با اشاره به نگاه ویژه بانکداری دیجیتال به کسب و کارها و اینترنتی افزود: شیوه زندگی تغییر کرده است و این تغییر به دلیل بیماری کرونا در ماه‌های اخیر سرعت بیشتری گرفته است و این نیازمند تغییرات اساسی در ارائه خدمات در تمامی بخش ها است.

معاون فناوری اطلاعات بانک ایران زمین، خاطرنشان کرد: دوران بعد از کرونا دوران کسب و کارها و بازیگران جدید است. بسیاری از کسب و کارهای سنتی در حال تغییر و پوست اندازی هستند و از دل آنها کسب و کارهای جدیدی ایجاد خواهد شد که دیگر ارائه خدمات بانکی به شکل سنتی به آنها امکان پذیر نیست.

رکود و مشکلاتی که زمان شیوع کرونا در ایران و جهان رخ داد باعث شد تا ترددها با محدودیت شدیدی مواجه شود و بسیاری از خدمات بانک‌داری در کشور دچار استرس سیستمی گردید ولی بانک ایران زمین به مشتریان خود این فرصت  را داد تا از طریق بانکداری دیجیتال  صفر تا صد کارهای خود را انجام دهند تا  درصد زیادی از مشکلات مشتریان در حوزه بانکداری مرتفع گردد.

کانال تلگرام رسانه فناوری هوشمند

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا