بازاریابی دیجیتالپیشنهاد سردبیر

تاثیر بازاریابی محتوا (Content Marketing) و روابط عمومی دیجیتال (Digital PR)

کانال تلگرام رسانه فناوری هوشمند

یکی از بهترین راه ها برای به دست آوردن لینک های با کیفیت بالا، ایجاد تحقیق، نظرسنجی، گزارش ها و چیزهایی مخصوص خود و ارائه آنها به سایت های دیگر است.

این یک روش آزمایش شده و واقعی برای بالا بردن رشد ارگانیک است که توسط یک آژانس دیجیتال مارکتینگ انجام شده است:

شاید با خود بگویید بازاریابی محتوا یک کار زمانبر است و در زمان کم نمیتوان نتیجه دلخواه را کسب کرد. اما رشد واقعی از کجا حاصل می شود و چه مدت طول می کشد؟ در هر دو صورت، شاید شما به عنوان مارکتر یا متخصص سئو یا حتی متخصص استراتژی محتوا بخواهید بدانید که چه موفقیت هایی را می توانید به مدیر خود گزارش دهید (حتی در کوتاه مدت).

در این ترکیب بازاریابی محتوا و روابط عمومی دیجیتال مزایای بسیاری وجود دارد.

مزایای کوتاه مدت

درست است که بازاریابی محتوا یک سرمایه گذاری به حساب می آید.اما مطمئناً موفقیت های کوتاه مدتی در این مسیر وجود دارد که می توانید آن ها را جشن گرفته و گزارش کنید چرا که می توانند بر کسب و کار شما تأثیر بگذارد.

ما قصد داریم دو مورد از موفقیت های اولیه خود را به شما نشان دهیم (یک پیروزی کوچک و یک پیروزی بزرگ). تا این مسئله را بهتر درک کنید.

موفقیت کوچک:

موفقیت های زیادی برای شناسایی در اینجا وجود دارد (و عناصری که می توانید در محتوای خود به آن ها توجه کنید):

· منشن های برند (brand mentions):

 هر بار که نام تجاری شما ذکر شود، شما آگاهی از برند (brand awareness) خود را ارتقا می دهید.

· کیفیت لینک: 

برای بررسی کیفیت بک لینک هایی که به مقاله شما داده می شود فاکتورهای مختلفی وجود دارد ولی یکی از موارد مهم دامین اتوریتی سایت است. هرچه دامین اتوریتی بالاتر باشد بک لینک ارزش بیشتری دارد. بک لینک بیشتر باعث ارجاع ترافیک بیشتر به سایت شما می شود.

· مرتبط بودن مخاطبان:

 باید دقت داشته باشید که رسانه ای که برای بک لینک استفاده می کنید ارتباطی نزدیک به سایت شما داشته باشد.

· خوانندگان مطالب:

 مطلبی که به اشتراک می گذارید باید براساس نیاز کاربر باشد و بتواند به سوالات جستجوگر پاسخ دهد.

بنابراین ، حتی در یک پروژه با عملکرد متوسط​، می توانید لینک های فوق العاده ای دریافت کرد و برند خود را در معرض دید قرار دهید.

موفقیت بزرگ

برای دریافت بک لینک باید خلاقیت و نوآوری داشته باشید. برای مثال یک مطلب جذاب ایجاد کنید و اطلاعاتی جالب را به اشتراک بگذارید. برای مثال یک سایت آشپزی می تواند یک کمپینی را ایجاد کند و از افراد در هر سنی برای تعیین مهارت و اعتماد به نفس آن ها در آشپزی نظرسنجی کند و سپس نتایج را بر اساس سن تقسیم بندی کند. این نتایج برای مردم جالب است و قطعا میتواند بک لینک های خوبی را دریافت کند.

در سنجش موفقیت این کمپین، می توانید همان خصوصیاتی را که برای برد های کوچکتر ذکر کردیم ، نگاه بیندازید: منشن های برند ، کیفیت لینک و مرتبط بودن مخاطبان.

اما در اینجا موارد دیگری برای موارد بزرگتر ذکر شده است:

· میزان پوشش: این چنین کمپین هایی باعث دریافت لینک های با کیفیت تر و بیشتر دیده شدن برند، همچنین مخاطبان بیشتر می شود.

· ماهیت منشن کردن برند: برند شما دقیقا باید در کجا و چگونه ذکر می شود؟ برند شما باید به درستی بیان شود تا هویت شما در همه جا با یک شعار بشناسند.

· ارتباطات مخاطب: هرچه مخاطبان بیشتری از آنچه شما انتخاب می کنید راضی باشند، احتمال باز کردن ایمیل بعدی شما بیشتر خواهد بود.

موفقیت کوتاه مدت زیادی برای این نوع کارها وجود دارد ، اما احتمالا شما به دنبال رشد پایدار هستید. این همان جایی است که مزایا بلند مدت خود را نشان می دهند که نیاز است با مدیر دیجیتال مارکتینگ به بررسی آن بپردازید.

مزایا بلند مدت

رشد طولانی مدت چیزی است که بیشتر افراد بدنبال آن هستند و نکته اصلی ترکیبات و اجزای این کار است.

ایجاد بک لینک های معتبر برای سئو خارجی ضروری است زیرا گوگل سایت شما را بعنوان یک مرجع معتبر می داند. این بدان معنی است که  میتواند در رتبه بهتر در نتایج تاثیر بگذارد. هنگامی که افراد می بینند که نام برند  شما به دلیل این که این تحقیقات جالب را انجام داده اید، در سابت های دیگر ذکر شده است، احتمالاً وقتی که بعداً آن را مشاهده کنند، روی آن کلیک خواهند کرد چرا که آن ها قبلا با شما آشنا شده اند و این موضوع دوباره به آن ها گوش زد می کند که شما محتوای با کیفیتی دارید.

برای ارزیابی واقعی تأثیر طولانی مدت بازاریابی محتوا و سرمایه گذاری روابط عمومی دیجیتال، می توانید موارد زیر را بررسی کنید:

ارزش بک لینک: لینک های با کیفیت و مرتبط همیشه باعث افزایش ارزش سایت شما می شود، حتی اگر قدیمی باشند. اما لینک های جدیدتر می توانند به گوگل نشان دهند که شما همچنان فعال هستید و به طور فعال برای مخاطبان خود ارزش قائل هستید.

برند منشن هایارگانیک: هنگامی که نام تجاری و یا برند شما به طور مداوم در رسانه ها پخش شود، احتمال این که مردم شما را بشناسند افزایش پیدا می کند. آیا جستجوی برند شده شما در حال افزایش است؟ چیزی که افرادی به دنبال آن هستند مربوط به نام برند شما است؟ آیا بیشتر ترافیک شما از طریق سرچ ارگانیک است ؟

ترافیک ارگانیک: این معیار اصلی ای است که بسیاری از افراد به آن توجه می کنند ، زیرا همانطور که اشاره کردم ، کسب پوشش برند و لینک هایی از سایت های برتر به معنای افزایش آتوریتی خود است. این امر شانس شما را برای رتبه بالاتر در گوگل و قابل اعتماد بودن از جانب مخاطبان را بهبود می بخشد که همه این ها بر تعداد جستجوی ارگانیک شما تأثیر می گذارد.

نتیجه گیری

درست است که بازاریابی محتوا یک بازی طولانی می باشد و برای دیده شدن مطالب کلی سایت نیاز به سئو آن است،  اما این بدان معنی نیست که در کوتاه مدت هیچ بردی حاصل نمی شود. شما می توانید رشد و بهبود را در یک پروژه با عملکرد بالا مشاهده کنید و در بدترین حالت، شروع به بنا نهادن یک پایه قوی تر برای آگاهی از برند و ایجاد بک لینک، کنید.

کانال تلگرام رسانه فناوری هوشمند

نوشته های مشابه

‫۳ دیدگاه ها

  1. بازتاب: چگونه یک تیم محتوای حرفه ای تشکیل دهیم؟ : پایگاه خبری اقتصاد الکترونیکی
  2. بازتاب: چالش بازاریابی B2B در لینکدین : پایگاه خبری اقتصاد الکترونیکی
  3. بازتاب: 5 نکته ضروری برای بازاریابی محتوا در سال 2021 : پایگاه خبری اقتصاد الکترونیکی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا