اینترنت اشیافناوری بلاک چینمقاله کسب و کار دیجیتال

تغییرات الگویی در گردشگری با محوریت اینترنت و بلاک چین

کانال تلگرام رسانه فناوری هوشمند

ظهور فناوری و تغییرات الگویی مبتنی بر اینترنت باعث ایجاد تغییر در صنایعی مانند صنعت گردشگری و سفر، به ویژه در تعامل شرکت و مشتریان شده است. شرکت‌های توریستی، فناوری‌های مختلفی را برای ارتقای کارایی خدمات خود و برآورده ساختن نیازهای مشتریان پیاده می‌کنند.

جهت مشاهده ودانلود ماهنامه ” اقتصاد دیجیتال” اینجا کلیک نمایید.

ظهور فناوری و تغییرات الگویی مبتنی بر اینترنت باعث ایجاد تغییر در صنایعی مانند صنعت گردشگری و سفر، به ویژه در تعامل شرکت و مشتریان شده است. شرکت‌های توریستی، فناوری‌های مختلفی را برای ارتقای کارایی خدمات خود و برآورده ساختن نیازهای مشتریان پیاده می‌کنند. بسیاری از شرکت‌ها تلاش می‌کنند هر مرحله از سفر را با برخی از جوانب تکنولوژیکی تطبیق دهند. با این حال، برای مدرن و موفق بود،. آشنایی با تغییرات الگویی گردشگری می‌تواند بسیار مفید و کاربردی باشد. در اینجا چند روند فناوری، که مربوط به صنعت سفر و گردشگری است، ارائه شده است. برخی از آنها به شرح زیر هستند:

هوش مصنوعی و اینترنت اشیا

رویکردها و روندهای هوش مصنوعی که در بهبود صنعت سفر نقش دارند، رباتیک، چت ربات و یادگیری ماشینی هستند. به لطف هوش مصنوعی، برخی از عملیات‌ها بدون دخالت انسان سریع‌تر و موثرتر می‌شوند. آنها به دستیابی به سطح جدیدی از کیفیت و عملکرد کمک می‌کنند. چت بات‌ها قادرند به بسیاری از مشکلات پاسخ فوری بدهند. آنها در هنگام تعامل با مشتریان تجربه خوبی دریافت می‌کنند. هتل‌ها و سازمان‌های مختلف مسافرتی اغلب از فناوری هوش مصنوعی برای پردازش و مرتب سازی داده‌ها استفاده می‌کنند.

این روند به مدیریت همکاری با مشتریان و مدیریت موجودی‌ها کمک می‌کند. فناوری هوش مصنوعی قادر است با مراجعه به نظرات و رفتار مشتری نتیجه‌گیری کند. ممکن است در مورد توسعه عملکرد شرکت مشاوره دهد. حتی ربات‌هایی که دارای عملکرد تشخیص گفتار هستند اغلب جایگزین مکان‌های اطلاعاتی می‌شوند و فرآیند را مؤثر و سریع می‌کنند. آنها برای اموری چون امنیت و ردیابی چمدان‌های مسافران هم کاربردی هستند. علاوه بر این، آژانس‌های مسافرتی از ربات‌هایی برای بررسی اطلاعات و سفارش‌ها استفاده می‌کنند.

هوش مصنوعی و اینترنت در راستای اطلاعات

هوش مصنوعی ممکن است به شرکت کمک کند تا کنترل اطلاعات دستی جامع را به‌عنوان تشکیل گزارش‌هایی برای مدیریت، پیروی از انواع قوانین، آسان‌تر و راحت‌تر کردن فرآیند تأیید برای مشتریان و… بهینه کند. در حین سفر، مردم می‌خواهند همیشه آنلاین باشند و به اینترنت دسترسی داشته باشند تا مکان‌های دیدنی مقصد یا مکان‌هایی را برای غذا خوردن یا سرگرمی پیدا کنند و نظرات خود را با افراد دیگر در رسانه‌های اجتماعی و دیگر پلت‌فرم‌های ممکن به اشتراک بگذارند. این روند همچنین به تقویت امنیت و حفظ حریم خصوصی داده‌ها کمک می‌کند.

در همین راستا امروزه رزرو آنلاین هتل و پرواز به یک سرویس محبوب در صنعت تبدیل گردشگری تبدیل شده است. آمارها تأیید می‌کنند که در دو سال گذشته تمام عملیات رزرو بیشتر به صورت آنلاین انجام می‌شود، از جمله پرواز، تور، فعالیت‌های سرگرمی، اقامت و رزرو. گردشگران این شانس را دارند که آنچه را که نیاز دارند یا انتظار دارند، انتخاب کنند. فرصت رزرو آنلاین، مشتریان را جذب می‌کند و برخی از مشکلات اساسی را برای مشتریان و ارائه دهندگان خدمات نیز حل می‌کند. امروزه با وجود این تکنولوژی بسیاری از مشکلات کاربران حل شده است و وجود درگاه پرداخت اشتراک نیز کار را راحت تر کرده است.

واقعیت افزوده/مجازی و برنامه‌های تلفن همراه

در چند سال گذشته، رشد تغییرات الگویی مانند واقعیت افزوده/مجازی در صنعت سفر غالب شده است. این فناوری‌ها برای ارتقا و بهبود خدمات استفاده می‌شوند. فناوری پیشرفته واقعیت مجازی برای ارائه تصاویر و ویدیوهای ۳۶۰⁰ استفاده می‌شود. این فناوری امیدوارکننده به مشتریان این امکان را می‌دهد تا به صورت مجازی به جایی که می‌خواهند بیایند. مشتریان می‌توانند اطراف هتل، مکان‌های دیدنی و اتاق‌ها را بگردند تا نوع مناسب را انتخاب کنند.

واقعیت افزوده شامل تقویت محیط فعلی مشتری و سپس در محیط غیرواقعی است. یکی از مزایای اصلی این فناوری، هزینه در دسترس است، کاربر باید فقط یک گوشی هوشمند یا تبلت داشته باشد. پوشش‌های گرافیکی و جلوه‌های بصری ممکن است با ارائه جزئیات بیشتر سفر، تجربه مشتری را بهبود بخشد. هر دو فناوری واقعیت افزوده و واقعیت مجازی و ترکیب آنها (واقعیت ترکیبی) برای تقلید مجازی از سفرها و ویژگی‌های اقامت و… استفاده می‌شود. هر ساله که هزینه سخت‌افزار گران‌تر می‌شود، مشتریان بیشتری ابزار مناسبی را برای تسهیل چنین تجربه سرگرم‌کننده‌ای خریداری می‌کنند.

بلاک‌چین، اینترنت اشیا و تجزیه و تحلیل داده‌های بزرگ

فناوری پیشرفته بلاک‌چین یک روند امیدوارکننده برای صنعت سفر است، اما به دلیل مشخصات و ساختارش همچنان برای افراد مختلف یک معما است. اصل فناوری بلاک‌چین در نگهداری و انتقال اطلاعات است و به عنوان محافظ قابل اعتماد برای داده‌ها عمل می‌کنند. به عبارتی اطلاعات در بلاک‌چین به شکل امن و ردیابی می‌شود.

با توجه به ثبات و امنیت بلاک‌چین، اطلاعات مربوط به مشتریان بدون هیچ مشکلی در شبکه منتقل می‌شود. در آینده نزدیک، این فناوری ممکن است تمام رویه های مورد نیاز را به صورت آنلاین کنترل و خودکار کند و با تمام گرایش‌های فهرست شده در صنعت به طور همزمان کار کند.

اینترنت اشیا شامل اتصال اینترنتی بین ابزارهای معمولی برای ارسال و دریافت داده است از این رو در صنعت گردشگری و سفر، امکان اتصال به خدمات و اطلاعات لازم را فراهم می‌کند. امکانات این گرایش فناوری ممکن است شامل تنظیم نور، گرما و سیستم‌های تهویه مطبوع، ارائه اخطار در مورد تعمیر لوازم خانگی، روند بررسی سریع و غیره باشد.

سخن پایانی

تغییرات الگویی در زمینه سفر و محور قرار گرفتن فناوری ارتباطات مبتی بر اینترنت، واقعیت گریزناپذیر جهان امروز است. بسیاری از کشورها برای ارائه سفرهای راحت‌تر و بدون دردسر، تلاش می‌کنند ضمن گسترش خدمات اینترنتی، تغییرات الگویی مبتنی بر اینترنت را هر چه بیشتر نیز به کار گیرند. چنانچه در ایران نیز شاهد این تغییرات هستیم. بسیاری از مردم با استفاده از خدمات اینترنتی، اقدامات مسافرتی خود همچون خرید بلیت، شناسایی هتل، شناسایی مکان‌های گردشگری و… را انجام می‌دهند. بر این اساس افراد از راه‌های مختلفی همچون خرید بسته‌های اینترنتی ارزان، بسیاری از نیازهای خود به خدمات مسافرتی را با کمترین شیوه انجام می‌دهند و از این طریق در زمان خود صرفه جویی می‌کنند.

منبع: رایتل

کانال تلگرام رسانه فناوری هوشمند

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا