بازاریابی دیجیتالمقاله کسب و کار دیجیتال

چرا کسب و کارها در دیجیتال مارکتینگ شکست می خورند؟

کانال تلگرام رسانه فناوری هوشمند

ما در عصر اینترنت زندگی می کنیم و این بدان معناست که کسب و کار شما باید در اینترنت حضوری قوی داشته باشد. تبلیغ کسب و کار، برند و محصول یا خدمات شما همگی می توانند از دیجیتال مارکتینگ سود ببرند. اما چرا بیشتر کسب و کارها در دیجیتال مارکتینگ شکست می خورند؟ در ادامه مهم ترین دلایل این شکست را بررسی می کنیم.

۱- نداشتن اهداف مشخص

مهم است که قبل از شروع هر کمپینی اهداف خود را درک کرده و یادداشت کنید. به این ترتیب شما به اهداف تجاری خود دست می یابید و مبنایی برای ارزیابی عملکرد خواهید داشت. نداشتن هدف یا هدف گذاری اشتباه از مهم ترین دلایل شکست دیجیتال مارکتینگ است. دوباره تاکید می کنیم، اهداف را به وضوح مستند کنید. توجه کنید که اهداف کاملا مشخص و البته واقع گرایانه باشند.

۲- هدف گذاری مخاطبین گسترده

این اشتباه می تواند باعث تعجب برخی مدیران شود. آن ها دوست دارند همه را به مشتری تبدیل کنند. اما صرف بودجه بازاریابی برای دستیابی به بیشترین تعداد ممکن، استفاده کارآمد از پول شما نیست. بازار هدفی را تعیین کنید که منجر به سرنخ های مرتبط تری می شود. قبل از شروع، تحقیق کنید چه افرادی برای بازاریابی مناسب تر هستند. پرسونای آن ها را مستندسازی کنید. با این کار، راه را برای ادامه کار بازاریابی و فروش روشن می کنید.

۳- نبود استراتژی روشن

می توان گفت اکثر شرکت هایی که حتی پس از تلاش برای کسب مشتری شکست می خورند، به دلیل نداشتن استراتژی است. آن ها به صورت تصادفی شروع به تولید محتوا در سایت های مختلف می کنند. ممکن است یک موفقیت تصادفی نیز به دست بیاورید. اما هرگز شانسی در برابر کسب و کارهایی که بر استراتژی بازاریابی درونگرا قدرتمند پیش می روند، ندارید.

۴- طراحی سایت ضعیف

وب سایتی که برای تجارت الکترونیک طراحی شده باید اصول دیجیتال مارکتینگ را رعایت کرده باشد. در بسیاری از وب سایت ها این اصول جای خود را به سلیقه افراد می دهد. شما سایتی برای جذب مشتری می خواهید، نه برای زیبایی! بدتر از آن، سپردن طراحی سایت به افراد بی تجربه به بهانه کاهش بودجه است! وب سایت شما ویترین کسب و کار شماست. آن را حرفه ای طراحی کنید.

۵- هدفگذاری بر روی کلمات کلیدی اشتباه

تحقیق کلمات کلیدی باید به صورت اصولی و دقیق انجام شود. ممکن است یک کلیدواژه بسیار پر طرفدار باشد و افراد زیادی در گوگل آن را جستجو کنند، اما بهتر است آن را انتخاب نکنیم. برخی کلیدواژه ها نیاز به تلاش، هزینه و زمان زیادی برای کسب رتبه در آن ها دارند. انتخاب عبارات کلیدی هدف حتما باید توسط یک متخصص با تجربه انجام شود.

۶- توجه نکردن به تجربه مشتری

تجربه خریدار، تنها مزیت رقابتی موثر بین محصولات مشابه است. زیرا مشتری اکثر مزایای منطقی که شرکت‌ها ارائه می‌دهند را از قبل به عنوان یک واقعیت می‌پذیرد. به همین دلیل است که مشتری فرض می‌کند که محصول در شرایط مناسبی قرار دارد، به نیازهایش پاسخ می‌دهد، سفارش به موقع تحویل داده می‌شود و البته وقتی مشکلی دارد، به او به درستی پاسخ داده خواهد شد.

۷- تولید محتوا و سئو ضعیف

سئو یک عنصر تعیین کننده در موفقیت وب سایت ها است. برای این کار اهمیت ویژه ای قائل باشید. سئو ضعیف می تواند تمام تلاش های شما را نابود کند. در حالی که سئو حرفه ای علاوه بر تضمین موفقیت، هزینه های شما را به صورت چشمگیری افزایش می دهند.

۸- فراموش کردن شبکه های اجتماعی

ممکن است فکر کنید که می‌توانید از رسانه‌های اجتماعی چشم پوشی کنید. متاسفانه باید به شما بگویم که این نظر اشتباه است! استفاده از رسانه‌های اجتماعی یک راه حیاتی برای تبدیل سرنخ به مشتری است. گسترش محتوای شما، دسترسی به مخاطبان و ارتباط با کاربران، به شما کمک خواهد کرد که تبلیغات کسب و کار خود را تقویت کنید. اما سعی نکنید همه چیز را خودتان انجام دهید!

کسب و کارها برای پیشرفت به ابزارها و استراتژی های بازاریابی مناسب نیاز دارند. دیجیتال مارکتینگ فرصت های بی پایانی را برای رشد در اختیار شما قرار می دهد. با تثبیت استراتژی بازاریابی دیجیتال، هدف گذاری درست و ایجاد یک وب سایت بهینه شده، تجارت خود را به اوج برسانید.

منبع: عالیجناب محتوا

  • چرا کسب و کارها در دیجیتال مارکتینگ شکست می خورند؟
کانال تلگرام رسانه فناوری هوشمند

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا