امنیت ارز دیجیتالامنیت اقتصاد دیجیتال

لازاروس اپلیکیشن‌‌‌های رمزارز مخرب منتشر می‌کند

کانال تلگرام رسانه فناوری هوشمند

 پلیس فدرال آمریکا (اف‌‌‌بی‌‌‌آی) هشدار داد افرادی که در حوزه رمزارز فعالیت می‌کنند، هدف حمله گروه هکری لازاروس قرار گرفته‌‌‌اند که با دولت کره‌شمالی ارتباط دارد. سازمان امنیت زیرساخت و امنیت سایبری آمریکا (CISA)، اف‌‌‌بی‌‌‌آی و وزارت خزانه‌‌‌داری آمریکا به‌طور مشترک به شرکت‌های فعال در صنعت رمزارز هشدار دادند و از آنها خواستند هوشیاری خود را حفظ کنند.

 طبق این هشدارها، لازاروس با هدف سرقت منابع مالی، به دنبال آلوده کردن دستگاه‌‌‌های تحت شبکه در شرکت‌های رمزارز با تروجان است. طبق معمول این حملات با جعل هویت افراد دیگر یا افراد مورد علاقه قربانی انجام می‌شود. پیام‌های زیادی در پلتفرم‌‌‌های ارتباطی به کارمندان شرکت‌های رمزارز که اغلب در بخش مدیریت سیستم یا توسعه نرم‌‌‌افزار و عملیات‌های فناوری اطلاعات کار می‌کنند، ارسال می‌‌‌شوند.

جهت مشاهده ودانلود ماهنامه ” اقتصاد دیجیتال” اینجا کلیک نمایید.

این پیام‌ها اغلب پیشنهاد استخدام و شغل پردرآمد هستند تا دریافت‌کننده را به دانلود اپلیکیشن‌های رمزارز آلوده به بدافزار ترغیب کنند که دولت آمریکا از این بدافزار با عنوان تریدر تریتر (TraderTraitor)  یاد کرده است. این بدافزار می‌‌‌تواند حامل انواع مختلف تروجان دسترسی از راه دور به نام مانوسکریپت باشد. به‌تازگی یک حفره امنیتی در فعالیت‌های پروتکل استیبل‌کوین «بین استاک فارمز»، سرقت ۱۸۲میلیون دلار از این شبکه را به دنبال داشت.

براساس گزارش وب‌سایت تِک‌‌‌رادار، پیش‌تر صدها میلیون دلار رمزارز از شبکه رونین که از بازی اکسی‌اینفینیتی پشتیبانی می‌کند، به سرقت رفت. هکرها از یک پل بلاک‌چین که به کاربران اجازه می‌دهد دارایی‌‌‌های دیجیتالی خود را از شبکه رمزارز به شبکه رمزارز دیگری منتقل کنند، بهره‌‌‌برداری کردند. پل‌‌‌ها ابزارهای محبوبی در دنیای رو به رشد پرشتاب فاینانس غیرمتمرکز یا DeFi هستند. گمان می‌رود لازاروس که تحت کنترل دولت کره‌شمالی است، در چند حمله سایبری بزرگ در سال‌های اخیر از جمله هک سونی‌پیکچرز در سال ۲۰۱۴ و حملات باج‌‌‌افزاری واناکرای در سال ۲۰۱۷ دست داشته است.

منبع: ایسنا

کانال تلگرام رسانه فناوری هوشمند

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا