امنیت ارز دیجیتال

پل‌های بین زنجیره‌ای محل جدید پولشویی مجرمان!

کانال تلگرام رسانه فناوری هوشمند
مهدی زاغی

از جولای و سپتامبر ۲۰۲۲، نسبت وجوه پولشویی شده از طریق میکسرها در مقابل پل‌های زنجیره‌ای متقابل، تغییر کرده است.

به گفته شرکت جرم‌شناسی بلاکچین Elliptic، مجرمان سایبری در سال گذشته از میکسرهای رمزارزی دور شده و به پل‌های زنجیره‌ای روی آورده‌اند.

شرکت Elliptic توضیح داد که جابه‌جایی اثر جرم جایی است که مجرمان می‌توانند قانون و پلیس را دور بزنند و پیش بروند. به همین دلیل سراغ روش جدیدی برای انجام فعالیت‌های غیرقانونی می‌روند.

به گفته این شرکت، از جولای و سپتامبر ۲۰۲۲، نسبت وجوه پولشویی شده از طریق میکسرها در مقابل پل‌های زنجیره‌ای متقابل، تغییر کرده است. این ماجرا مصادف با تحریم Tornado Cash  توسط اداره کنترل دارایی‌های خارجی ایالات متحده در اوت ۲۰۲۲ است.

شرکت Elliptic گفت بسیاری از مجرمان سایبری، مانند گروه لازاروس تحت حمایت کره شمالی، پس از تحریم‌ها به پل Avalanche هجوم آوردند.

طبق گزارش شرکت امنیتی بلاکچین CertiK، گزارش شده است که همین پل اخیراً توسط گروه Lazarus برای تسهیل برخی از وجوه سرقت‌شده در سوءاستفاده ۴۱ میلیون دلاری Stake در ۴ سپتامبر، مورد استفاده قرار گرفته است.

شرکت Elliptic گفت که مجرمان ممکن است پل‌های زنجیره‌ای متقاطع را ترجیح دهند؛ زیرا برای شرکت‌های جرم‌شناسی بلاکچین، ردیابی فعالیت غیرقانونی در زنجیره‌ها به شیوه‌ای مقیاس‌پذیر دشوار است.

مجرمان می‌دانند که راه‌حل‌های تجزیه و تحلیل بلاکچین قدیمی ابزاری برای ردیابی فعالیت غیرقانونی در بین بلاکچین‌ها یا توکن‌ها به شیوه‌ای برنامه‌ریزی‌شده یا مقیاس‌پذیر ندارند.

همچنین Elliptic توضیح داد که بسیاری از این توکن‌های دزدیده‌شده تنها از طریق پل‌های زنجیره‌ای متقاطع قابل مبادله هستند؛ زیرا اکثر این خدمات مالی غیرمتمرکز نیازی به احراز هویت ندارند.

این شرکت تخمین می‌زند که ۴ میلیارد دلار ارزهای دیجیتال غیرقانونی یا پرخطر از سال ۲۰۲۰ از طریق پل‌های زنجیره‌ای متقابل پولشویی شده است.

منبع: ارزدیجیتال

کانال تلگرام رسانه فناوری هوشمند

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا