بازاریابی دیجیتالمقاله کسب و کار دیجیتال

۹ استراتژی بازاریابی دیجیتال برای برندهای لباس آنلاین و مد

کانال تلگرام رسانه فناوری هوشمند

برای یک کسب و کار مد آنلاین بازاریابی دیجیتال بدون شک مهمترین چیز است. برای انجام موفقیت آمیز این کار، باید یک استراتژی بازاریابی خوب فکر شده یا برنامه ای برای رشد کسب و کار خود در اینترنت داشته باشید.

تخمین زده می شود تا پایان سال ۲۰۲۴ صنعت مد در مسیر رسیدن به مرز ۱۰۰ میلیارد دلار درآمد قرار دارد. بسیاری از برندهای آنلاین این را فرصتی بزرگ برای سرمایه‌گذاری می‌دانند و به دنبال راه‌های هوشمند و نوآورانه برای تصاحب سهم عمده بازار هستند.

برندهای بزرگ مد برای تحقیقات بازاریابی، درک مشتریان هدف، فهم علایق آنها در پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی، وب‌سایت‌هایی که بیشتر وقت خود را در آن‌ها صرف می‌کنند و خیلی چیزهای دیگر پول زیادی هزینه می کنند.

علاوه بر درک یک مشتری هدف یا شخصیت، برندها همچنین زمان و انرژی قابل توجهی را برای ایجاد لیست های ایمیل عالی، شخصی سازی هر جنبه ای از فروشگاه آنلاین خود برای مشتریان خود و کار بر روی محتوای وب سایت برای نتایج جستجوی بهتر صرف می کنند.

این استراتژی‌های بازاریابی مد، زمانی که به درستی انجام شوند، می‌توانند برای برند لباس آنلاین شما شگفت‌انگیز باشند و قطعاً به شما کمک می‌کنند تا از بقیه متمایز شوید!

همانطور که گفته شد، اجازه دهید برخی از مهم ترین استراتژی های بازاریابی دیجیتال را که توسط نام های بزرگ در این زمینه استفاده می شود، مرور کنیم. اینها ظریف و در عین حال بسیار ساده هستند که می توانید بدون تلاش زیاد آنها را برای فروشگاه آنلاین پوشاک خود اعمال کنید.

استراتژی ۱؛  شخصیت خریدار را برای کسب و کار آنلاین لباس خود شناسایی کنید

وقتی نوبت به خرید آنلاین می رسد، هر فردی به شیوه خود متفاوت است. هر مشتری هدف در مد سلیقه خاص خود را دارد، مانند نوع خاصی از لباس یا حتی مجموعه ای سفارشی از خود.

به طور متوسط، جوانان  زمان بیشتری را در وب سایت های خرید آنلاین صرف می کنند و تصمیم گیری آنها برای خرید یک محصول به شدت تحت تأثیر  اینفلوئنسر مارکتینگ قرار دارد.

بنابراین در بازاریابی مد ضروری است که قبل از شروع استراتژی و کمپین های بازاریابی، یک تحقیق کامل از مخاطبان هدف انجام شود.

به عنوان مثال، اگر محصولات آنلاین مخصوصاً برای زنان را می فروشید، می توانید سؤالات زیر را در تحقیقات بازار خود بگنجانید.

• مشخصات مشتری هدف چه سنی است؟
• رایج ترین حرفه مشتری هدف چیست؟
• چه مقدار از زمان را صرف خرید آنلاین می کنند؟
• علایق آنها در شبکه های اجتماعی چیست؟
• شخصیت مشتری هدف از نظر جغرافیایی در کجا قرار دارد؟
• به طور متوسط میانگین درآمد مشتری هدف چقدر است؟

موفقیت استراتژی های شما برای کسب و کار آنلاین پوشاک و تلاش های مرتبط مستقیماً با مدت زمانی که صرف یافتن بخش مشتری هدف مناسب می کنید، مرتبط است. این یک فعالیت می تواند یکی از موثرترین فعالیت ها باشد و اگر به درستی انجام شود، به طور مداوم نتایجی را در دراز مدت ارائه می دهد.

استراتژی ۲؛ با ظاهر برند لباس خود در همه جا سازگار باشید

بسیار مهم است که فروشگاه آنلاین لباس شما در تمام تلاش‌های بازاریابی دیجیتال از تبلیغات آنلاین گرفته تا رسانه‌های اجتماعی و پست‌های تأثیرگذار، منسجم و ثابت به نظر برسد. 

این امر باعث می‌شود که مشتری تصادفی در اینترنت جستجو کند یا حتی به بوتیک مد شما مراجعه کند تا برند شما را شناسایی کند.

در عین حال، این به شما کمک می کند با برخی از بخش های مخاطب هدف خود در سطح شخصی ارتباط برقرار کنید. دیده شده است که رنگ‌های خاص می‌توانند هنگام خرید آنلاین، سوگیری‌های تاییدی را اضافه کنند.

جدای از طرح رنگ، اندازه و لحن یکنواخت فونت می تواند راه زیادی را برای شما به ارمغان بیاورد. از فونت‌ها، رنگ‌ها و گرافیک‌های یکسان در همه مطالب خود استفاده کنید و زبانه‌ها را ادامه دهید

صفحات فرود یک راه عالی برای هدف قرار دادن مشتریان بالقوه و تبدیل آنها به مشتریان هستند. اطمینان حاصل کنید که صفحات شما به راحتی قابل پیمایش هستند و با کلمات کلیدی مرتبط بارگذاری می شوند.

درست مانند صفحه فرود دیجی استایل که به عنوان یک برند پوشاک ثبات زیادی را در وب سایت خود و همچنین کانال اینستاگرام خود نشان می دهد.

استراتژی ۳؛ کمپین های تبلیغاتی هدفمند

با وجود برندهای پوشاک زیادی که هر روز ظاهر می شوند، برجسته شدن و درخشش در فروشگاه آنلاین لباس شما می تواند واقعاً سخت باشد.

اما اکنون که تحقیقات اولیه در مورد بخش مشتری هدف خود را به خوبی انجام داده اید، زمان آن رسیده است که تلاش های خود را برای ایجاد یک کمپین هدایت کنید. امروزه غول‌های رسانه‌های اجتماعی مانند فیس‌بوک، اینستاگرام و تیک تاک کانال‌های کلیدی جذب مشتری برای بسیاری از برندها می باشند.

الگوریتم های هوشمند توسعه یافته به شما این امکان را می دهند که کمپین های بازار خود را فقط به مشتریان در بخش هدف خود محدود کنید. با برخی تغییرات دقیق، این تبلیغات می توانند تبدیل بسیار خوبی را در مقایسه با سایر کانال های جذب مشتری برای برند لباس شما ایجاد کنند.

علاوه بر این، تبلیغات می تواند به شما کمک کند تا بازخورد غیرمستقیم از کاربران یا مشتریان واقعی در مورد اینکه محصول شما واقعاً توسط کاربر نهایی چگونه است، دریافت کنید.

استراتژی ۴؛ راه اندازی بیانیه مطبوعاتی کامل

سعی کنید یک تبلیغات مطبوعاتی را در نشریات و مجلات آنلاینی که مشتریان بالقوه شما استفاده می کنند منتشر کنید. تبلیغات مطبوعاتی حرفه ای یکی از بهترین راه ها برای ورود مستقیم به صندوق پستی مخاطبان هدف شما است.

مراحل زیر را انجام دهید

تصاویری عالی اضافه کنید

بهترین راه برای نمایش برند پوشاک در یک بیانیه مطبوعاتی چیست؟ تصاویر بصری عالی شما را از بقیه انتشارات مطبوعاتی خسته کننده که چیزی جز حشوهای متنی تصادفی نیستند، متمایز می کند.

 بیانیه مطبوعاتی خود را برای مخاطبان مناسب بنویسید. فقط اطلاعاتی را ارائه دهید که برای تاثیر گذاری عمومی کاملاً ضروری است. فراموش نکنید که یک اقدام عملی را در پایان تبلیعات  خود اضافه کنید.

روی تیتر کار کنید

 مدتی را صرف درک این موضوع کنید که چه لحنی با مخاطبان مشتری هدف شما بیشترین تاثیر را دارد.

آیا آنها یک لحن غیر رسمی را دوست دارند یا یک لحن رسمی؟ آیا آنها به پرحرفی شما در متن اهمیت می دهند؟ شما هر چیزی می خواهید جز یک تیتر خسته کننده. هیچ کس نمی خواهد آن را بخواند. خوانندگان را علاقه مند نگه دارید.

استراتژی ۵؛ کمپین های بازاریابی ایمیلی برای فروش تکراری

فروش مکرر تابعی از محصول عالی، خدمات عالی به مشتریان و یک تجربه خرید عالی است. یک فروشگاه آنلاین لباس معمولی یا به طور کلی فروشگاه های تجارت الکترونیک بیشتر درآمد خود را از فروش های تکراری به دست می آورند.

فروش مکرر همچنین به افزایش میانگین ارزش سفارش به ازای هر مشتری کمک می کند.

یکی از استراتژی‌های کلیدی برای دستیابی به فروش تکراری ثابت، درگیر نگه داشتن مشتریان با برند است. شما می توانید این کار را برای فروشگاه آنلاین لباس خود با راه اندازی کمپین های ایمیلی مناسب برای مشتریان خود انجام دهید.

مردم به طور کلی دوست دارند داستان بشنوند یا بخوانند. یکی به آنها بدهید. در حین ساختن نام تجاری آنلاین خود، فقط به آنها اجازه دهید از سفر شما مطلع شوند.

استراتژی ۶؛ استراتژی های بازاریابی شخصی سازی

شخصی سازی در تجارت الکترونیک از چند سال گذشته توجه زیادی را به خود جلب کرده است. همانطور که هر مشتری منحصربه‌فرد است و هر خریدی موقعیت خاص خود را دارد، بنابراین شخصی‌سازی همگانی وجود ندارد.

شما باید مشتریانی را که می خواهید برای یک کمپین هدف قرار دهید شناسایی کنید و سپس بفهمید که در گذشته چه چیزی برای آنها مفید بوده است و از این اطلاعات به نفع خود استفاده کنید.

گزارشهای معتبر نشان داده است که شخصی سازی در تجربه خرید، سطح تعامل در وب سایت های تجارت الکترونیک را تا بیش از ۲۰٪ بهبود بخشیده است. این نیز به طور غیرمستقیم هزینه های بازاریابی را تا بیش از ۱۵ درصد کاهش داد. این یک خبر عالی برای فروشگاه لباس شما است.

برخی از ساده‌ترین راه‌ها برای شخصی‌سازی یک تجربه خرید، ارائه یک توصیه محصول مرتبط است.

دیجی کالا در ایران همانند آمازون و سایر خرده فروشان مد الگوهای کاربر را یاد می گیرند و محصولات مناسب را برای هر کسی که در حال مرور کاتالوگ محصولات آنها است توصیه می کند. کاربرانی که زمان کافی را صرف این توصیه‌ها می‌کنند، سیگنال خوبی در مورد علایق کاربران ارسال می کنند و این سیگنال‌ها مستقیماً تبدیل‌ها را برای برند افزایش می‌دهند.

استراتژی ۷؛ یادآوری محصولات رها شده به بازدیدکنندگان فروشگاه آنلاین

مطالعه موسسه Baynard نشان می دهد که میانگین نرخ سبد خرید رها شده در خرید آنلاین، به ویژه در یک فروشگاه لباس، بیش از ۶۸.۳۳٪ است. این مشکل از بدو پیدایش این صنعت گریبانگیر آن بوده است.

در واقع، برخی از خریداران یک سبد خرید را رها می کنند و بعداً برای خرید کالا برمی گردند. به عنوان یک خرده فروش مد، فقط باید به آنها یادآوری کنید که چیزی را پشت سر گذاشته اند. بهترین راه برای انجام این کار این است که پس از اینکه کالا را در سبد خرید خود رها کردند  یا در اسرع وقت پس از ترک آن، یک ایمیل بعدی برای آنها ارسال کنید.

ایمیل‌های سبد خرید به‌عنوان توسعه‌ای از تجربه شخصی‌سازی‌شده برای کاربران نهایی‌تان، وقتی درست انجام شوند، می‌توانند معجزه کنند.

امروزه، می‌توانید این ایمیل‌ها را از طریق برخی از ابزارهای بازاریابی ایمیلی عالی مانند Klaviyo، Mailchimp و دیگران خودکار کنید. در عرض چند کلیک، می توانید یک کمپین بازاریابی ایمیلی قانع کننده ایجاد کنید که برند شما را با مشتریان خود در ارتباط نگه می دارد.

اگر از تجزیه و تحلیل داخلی Storeplum در فروشگاه خود استفاده می‌کنید، می‌توانید اهدافی را تعیین کنید تا ببینید چه تعداد از کاربران آیتم‌هایی را به سبد خرید اضافه کرده و آنجا را ترک کردند. این به شما بینشی می دهد که چه نوع محصولاتی به احتمال زیاد به کاهش فروش کمک می کند.

درست مانند Levis، شما می توانید یک تخفیف قانع کننده به کاربر ارائه دهید. هیچ کس در خرید آنلاین دوست ندارد تمام هزینه های حمل و نقل را بپردازد.

در واقع، آمازون برای غلبه بر این مانع، تقریباً یک دهه پیش عضویت های Prime را راه اندازی کرد. بر اساس مطالعه اخیر آمازون، درصد کاربرانی که سبد خرید خود را بدون عضویت اصلی رها می کنند بسیار بیشتر از افرادی است که این کار را انجام می دهند. دیگر غول های صنعت مد به زودی از آمازون پیروی کردند.

این نشان می دهد که ارائه مشوق هایی مانند امتیاز پاداش و ارسال رایگان از طریق عضویت می تواند راهی عالی برای افزایش تبدیل در دراز مدت باشد.

استراتژی 8؛ برنامه ریزی کمپین های فصلی از قبل

در صنعت مد، فصل تعطیلات یکی از شلوغ ترین زمان ها برای اکثر فروشگاه های آنلاین است. این امر به ویژه برای یک برند پوشاک با عملکرد خوب صادق است. منطقی است که برای این رویدادها از قبل  آماده باشید!

برنامه ریزی از قبل مهم ترین عامل در راه اندازی کمپین های تعطیلات برای فروشگاه های آنلاین است. به گفته گوگل، تبلیغات در جمعه سیاه از هفته اول اکتبر آغاز می شود و حداقل ۸ هفته فرصت برای آماده سازی برندها فراهم می کند.

دو هفته قبل از جمعه سیاه زمانی است که کاربران آنلاین در واقع شروع به جستجوی محصولات برای خرید می کنند. این بدان معناست که کمپین های بازاریابی شما می توانند از هفته اول اکتبر شروع شوند.

استراتژی ۹؛ حمایت از یک هدف خوب

همانطور که اینترنت در حال دستیابی به توده های مردمی است، برخی به محیط زیست اهمیت می دهند در حالی که برخی به پایان دادن به گرسنگی جهان اهمیت می دهند. تجارت الکترونیک مد این فرصت را جدی گرفت.

امروزه، چندین برند مد از اینها به عنوان راهی عالی برای بازگشت به جامعه و در عین حال ارتباط با کاربران آنلاینی که در مورد انتخاب های خود آگاه هستند، استفاده می کنند.

برندهایی که از یک هدف اصیل حمایت می کنند، بیش از ۲۱ درصد بیشتر مشارکت داشته اند.در اینجا ایده هایی وجود دارد که می توانید از آنها به عنوان یک برند مد آنلاین برای تبلیغ یک هدف خوب استفاده کنید.

کمپینی راه اندازی کنید که در هر فروش به موسسه مالی خیریه کمک مالی کنید.

منبع: فروشگاه انگور

  • ۹ استراتژی بازاریابی دیجیتال برای برندهای لباس آنلاین و مد
کانال تلگرام رسانه فناوری هوشمند

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا