بازاریابی دیجیتالمقاله کسب و کار دیجیتال

مزیت دیجیتال : ۵ مزیت و ۶ استراتژی مهم در بازاریابی دیجیتال

کانال تلگرام رسانه فناوری هوشمند

تصور کنید کسب و کار خود را با پتانسیل برقراری ارتباط با مشتریان بی‌شماری راه‌اندازی می‌کنید و راه را برای رشد و موفقیت بی‌سابقه هموار می‌کنید. مشتریان کلید باز کردن پتانسیل کامل کسب و کار شما را در دست دارند و به شما این امکان را می دهند که به ارتفاعات جدیدی صعود کنید و به سودهای قابل توجهی برسید. در این عصر دیجیتال، استفاده از قدرت بازاریابی آنلاین راز دستیابی و جذب مخاطبان هدف است که قبلاً هرگز انجام نشده است.

با استفاده از استراتژی‌ها و تاکتیک‌های دیجیتال مارکتینگ، می‌توانید کسب ‌و کار خود را به خط مقدم چشم ‌انداز دیجیتال سوق داده، و با حضور آنلاین قوی با مشتریانی از سراسر جهان ارتباط برقرار کنید.

همچنین بر اساس آنچه بازاریابی دیجیتال شناخته می شود، بازاریابی آنلاین از رسانه ها و استراتژی های الکترونیکی برای تبلیغ محصولات و خدمات استفاده می کند. به عبارت دیگر، هر کمپین تبلیغاتی است که در رایانه ‌های رومیزی، لپ‌ تاپ، تلفن ‌های هوشمند، تبلت ‌ها و سایر دستگاه‌ های الکترونیکی ظاهر می‌شود.

مزایای دیجیتال مارکتینگ

سرمایه گذاری در بازاریابی دیجیتال برای کسب و کار شما می تواند از بسیاری جهات مفید باشد، مانند:

۱) دسترسی جهانی را فراهم می کند

در گذشته، کسب ‌و کارها به اشکال سنتی بازاریابی مانند اجرای نمایش‌ های جاده‌ای و توزیع آگهی ‌ها متکی بودند. و در حالی که این استراتژی ‌های تبلیغاتی ممکن است به رشد اندک کسب و کار منجر شوند، آنها توسط جغرافیا محدود شده‌ بودند. علاوه بر این، تبلیغ کسب و کار شما در سطح جهانی از طریق اشکال سنتی تبلیغات می تواند گران و گاهی غیر ممکن است.

از طرف دیگر بازاریابی آنلاین هیچ محدودیت جغرافیایی ندارد. این امکان را به شما می دهد تا به مخاطبان جهانی دست یابید و با مشتریان هدف از قاره ها و کشورهای مختلف ارتباط برقرار کنید. زمانی که بازاریابی دیجیتال به درستی انجام شود، می تواند مرزهای جغرافیایی را بشکند و به شما امکان می دهد با مشتریان بالقوه در سراسر جهان ارتباط برقرار کنید.

۲) دید محلی برند شما را بهبود می بخشد

قبل از در نظر گرفتن حرکت به سطح بین المللی، ابتدا باید نیازهای مشتریان محلی را برآورده کنید. اکثر مشتریان امروزه محصولات یا خدمات را در محل جستجو می کنند. سرمایه گذاری در بازاریابی دیجیتال برای ارتباط با این مشتریان حیاتی است زیرا دید آنلاین شما را افزایش می دهد.

به عنوان مثال، راه اندازی یک کمپین بهینه سازی موتور جستجوی محلی (SEO) و سایر تبلیغات هدفمند محلی می تواند آگاهی برند را افزایش دهد. اگر کسب و کار شما به جوامع نزدیک متکی است، بازاریابی دیجیتال می تواند به شما کمک کند با مشتریان محلی بیشتری ارتباط برقرار کنید، به خصوص در مقایسه با بروشورها و تراکت ها.

۳) تعامل با مشتری را افزایش می دهد

یکی دیگر از مزایای آشکار بازاریابی دیجیتال افزایش تعامل با مشتری است. هرچه بیشتر با مشتریان تعامل داشته باشید، شانس تولید سرنخ های با کیفیت بیشتر می شود. دید آنلاین را بهبود می‌بخشد و به برند شما اجازه می‌دهد در صفحات نتایج موتورهای جستجو که برای رشد کسب ‌و کار شما حیاتی هستند، رتبه بالایی کسب کند.

شما می توانید استراتژی های مختلفی را برای افزایش تعامل با مشتری پیاده سازی کنید. یکی از این استراتژی ها این است که محصولات یا خدمات خود را از طریق کانال ها و روش های دیجیتالی تبلیغ کنید. به طور معمول، بازاریابی آنلاین به گونه ای طراحی می شود که بسیار جذاب باشد. مشتریان می توانند از طریق پست های وبلاگ و تبلیغات پولی با شما در ارتباط باشند. و مزین آن این است که اکثر کمپین های بازاریابی دیجیتال قابل اندازه گیری هستند. توانایی اندازه گیری عملکرد کمپین های دیجیتال به شما امکان می دهد حتی محتوای جذاب تری ایجاد کنید.

۴) بودجه بازاریابی شما را کاهش می دهد

کاهش هزینه ها هدف اصلی هر کسب و کار کوچکی است که به دنبال عملکرد مناسب برای آینده قابل پیش بینی است. وقتی بودجه بازاریابی خود را به حداقل می رسانید، می توانید سود را افزایش دهید و استراتژی جریان نقدی خود را ارتقا دهید. بنابراین، چگونه می توانید اطمینان حاصل کنید که هزینه های بازاریابی خود را کاهش می دهید؟ شما می توانید با استفاده از تبلیغات دیجیتال به آن دست پیدا کنید.

چه بخواهید با مشتریان محلی یا جهانی ارتباط برقرار کنید، بازاریابی آنلاین باعث صرفه جویی زیادی در هزینه شما می شود. برخی از استراتژی ها، مانند تبلیغات رسانه های اجتماعی، ممکن است حتی یک ریال هم هزینه نداشته باشند. اما تاثیر آنها قابل توجه است. بنابراین، حتی با یک بودجه کم، می توانید کسب و کار خود را به صورت آنلاین تبلیغ کنید و با بسیاری از مشتریان هدف ارتباط برقرار کنید.

۵) استراتژی تولید درآمد را تقویت می کند

همانطور که قبلا ذکر شد، بازاریابی آنلاین به شما امکان می دهد با مخاطبان جهانی ارتباط برقرار کنید. و به دلیل رویکرد متمرکز، استراتژی های بازاریابی آنلاین نرخ تبدیل بالاتری نسبت به اشکال سنتی بازاریابی دارند. این دسترسی جهانی و نرخ تبدیل بالاتر باعث افزایش فروش شما می شود.

سرمایه گذاری در دیجیتال مارکتینگ همچنین می تواند به شما این امکان را بدهد که مزیت رقابتی به دست آورید. بازاریابی دیجیتال با فعال کردن هدف گذاری دقیق مخاطبان و ارسال پیام های شخصی به بهینه سازی کمپین های تبلیغاتی شما کمک می کند. همچنین باید توجه داشته باشید که بیشتر مشاغل کوچک هنوز از اشکال سنتی بازاریابی برای دسترسی به مشتریان استفاده می کنند. بنابراین با دیجیتال مارکتینگ می توانید سهم بازار قابل توجهی را به دست آورید و مزیت رقابتی کسب کنید.

علاوه بر این، بازاریابی آنلاین به شما این امکان را می دهد که به سرعت خود را با فناوری های جدید وفق دهید و اطمینان حاصل کنید که تلاش های تبلیغاتی خود را ساده می کنید. در واقع این ابزار به شما امکان می دهد تا در صدر فن آوری های مدرن باقی بمانید و از رقبا در صنعت پیشی بگیرید. بنابراین، برای کسب مزیت رقابتی و رشد کسب و کار خود، سرمایه گذاری در بازاریابی دیجیتال را در نظر بگیرید.

چندین مزیت بازاریابی آنلاین برای شرکت های تجاری وجود دارد. مواردی که در بالا ذکر شد فقط چند مورد هستند. بنابراین، استفاده از بازاریابی دیجیتال حتی برای کسب و کار کوچک نیز می تواند حرکت خوبی باشد.

استراتژی ها و تاکتیک ها برای بازاریابی آنلاین موثر

یک استراتژی قوی بازاریابی دیجیتال رشد و موفقیت کسب و کار شما را افزایش می دهد. برای دستیابی به آن باید مؤثرترین استراتژی ها و تاکتیک های کمپین های تبلیغاتی خود را تطبیق دهید. در اینجا استراتژی های کلیدی برای بهبود دید آنلاین و عملکرد کسب و کار شما آورده شده است:

۱) یک کمپین بازاریابی پست صوتی بدون زنگ راه اندازی کنید

یکی از بهترین راه‌ها برای رشد کسب‌وکار، ایجاد ارتباطات شخصی با مشتریان بالقوه است. با این حال، دسترسی به مشتریان هدف شما می تواند پرهزینه باشد، به خصوص از طریق تماس های تلفنی. جدا از گران بودن، برقراری حجم زیاد تماس می‌ تواند زمان ‌بر باشد و به احتمال زیاد مشتریان آن را رد خواهند کرد. خوشبختانه، شما می توانید یک کمپین بازاریابی پست صوتی بدون زنگ (Ringless Voicemail Promotional Campaign) برای رفع چنین مشکلاتی ایجاد کنید.

پست صوتی بدون زنگ فناوری است که پیام های صوتی کمتر تهاجمی را برای اهداف بازاریابی ارائه می دهد. این امکان را به شما می دهد تا پیام های صوتی از پیش ضبط شده را بدون زنگ زدن تلفن به صندوق ورودی پست صوتی مشتریان ارسال کنید. علاوه بر این، به شما این امکان را می دهد که با کمترین نفوذ به مشتریان زیادی دسترسی پیدا کنید.

مزیت آشکار بازاریابی پست صوتی بدون زنگ، نرخ پاسخگویی بالاتر آن نسبت به اکثر کمپین های دیگر است. یکی از دلایلی که بسیاری از مشتریان به شما پاسخ نمی دهند این است که با پیام های تبلیغاتی خود مزاحم آنها شوید. بازاریابی پست صوتی بدون زنگ به شما امکان می‌دهد پیام‌ ها را بی‌صدا به صندوق ورودی تلفن مشتریان ارسال کنید. بنابراین، آنها زمانی که بخواهند آنها را باز می کنند. این تجربه مشتری را افزایش می دهد و آنها را تشویق می کند تا به شما پاسخ دهند.

علاوه بر این، یک کمپین تبلیغاتی پست صوتی بدون زنگ ممکن است دسترسی و توانایی شما را برای هدف قرار دادن مخاطبان عظیم بهبود بخشد. به عنوان یک راه حل خودکار، به شما امکان می دهد پیامی را در عرض چند ثانیه به هزاران مشتری ارسال کنید. با اتوماسیون، نمایندگان می توانند وظایف را سریعتر انجام دهند و به مشتریان بالقوه بیشتری در روز دسترسی پیدا کنند. در دراز مدت، این شما را قادر می سازد تا مخاطبان زیادی را هدف قرار دهید و با مشتریان زیادی ارتباط برقرار کنید.

۲) وب سایت شرکتی بسازید

ایجاد یک وب سایت شرکتی برای موفقیت و استراتژی بازاریابی دیجیتال شما و موفقیت کلی کسب و کار تان بسیار مهم است. این به عنوان یک پلت فرم دیجیتال عمل می کند و به مشتریان موجود و بالقوه اجازه می دهد تا به اطلاعات کسب و کار شما دسترسی داشته باشند. همچنین راهی برای راه اندازی و اجرای کمپین های تبلیغاتی آنلاین شما فراهم می کند. به بیان ساده، یک وب سایت به عنوان یک حضور دیجیتالی برای برند شما عمل می کند و به شما امکان می دهد با مشتریان در سطح جهانی ارتباط برقرار کنید.

اما با وجود میلیاردها وب سایت در اینترنت، بسیار مهم است که وب سایت شما به صورت آنلاین قابل مشاهده باشد. بهترین راه برای رسیدن به این هدف از طریق بهینه سازی موتور جستجو (SEO) است که عملکرد سایت را برای افزایش بازدید آن بهبود می بخشد. هنگامی که وب سایت شما به صورت آنلاین قابل مشاهده تر می شود، بسیاری از مشتریانی که به دنبال اطلاعات، محصولات و خدمات مرتبط با برند شما هستند، احتمالا شما را پیدا خواهند کرد.

علاوه بر این، سئو به ایجاد اعتبار برند شما کمک می کند. هنگامی که وب سایت شما در رتبه بالاتری قرار می گیرد، بسیاری از مشتریان شما را به عنوان یک منبع اطلاعات معتبر می بینند که به ایجاد اعتماد در بین کاربران کمک می کند. این اعتبار استراتژی بازاریابی دیجیتال شما را افزایش می دهد و تضمین می کند که بازدهی بهتری از کمپین های تبلیغاتی خود دریافت کنید. در زیر نکاتی برای یک استراتژی موثر سئو وجود دارد:

·         در مورد کلمات مناسب کلیدی هدف تحقیق کنید.
·         زمان بارگذاری صفحه وب را کاهش دهید
·         یک نوار جستجو ارائه دهید
·         وب سایت را برای جستجوی صوتی بهینه کنید

ایجاد یک حضور آنلاین قوی از طریق یک وب سایت بهینه شده برای موفقیت استراتژی بازاریابی دیجیتال و رشد کلی کسب و کار شما ضروری است.

۳) محتوای با کیفیت را در وب سایت خود قرار دهید

اکثر صاحبان مشاغل فکر می کنند ارائه محصولات یا خدمات با کیفیت به جذب مشتریان بالقوه به سایت های آنها کمک می کند. در حالی که این تا حدی درست است، شما باید محتوا را در وب سایت خود ارسال کنید. بسیاری از افرادی که از وب سایت شما بازدید می کنند به دنبال اطلاعات مفید برای رفع نگرانی های خود هستند. به همین دلیل، مطمئن شوید که یک کمپین محتوا برای بازاریابی دیجیتال خود ایجاد می کنید. این به افزایش ترافیک وب سایت کمک می کند و تعامل مشتری را بهبود می بخشد. با این حال، حتما محتوای با کیفیت را در وب سایت خود ارسال کنید. به عبارت دیگر، هر مطلبی که در وب سایت خود قرار می دهید باید برای مشتریان هدف مفید باشد.

و مهمتر از آن، از کلمات کلیدی هدف به طور مناسب در محتوای خود استفاده کنید. به عنوان مثال، اطمینان حاصل کنید که مطالب آنلاین خود را با کلمات کلیدی پر نمی کنید، زیرا می تواند منجر به جریمه های ابزارهای موتور جستجو شود و رتبه شما را کاهش دهد. در عوض، از کلمات کلیدی به طور طبیعی و کم در محتوا استفاده کنید. کلمات کلیدی خود را تغییر دهید و از مترادف ها استفاده کنید، زیرا به بهبود استراتژی کلی سئو شما کمک می کند. در زیر عناصر ضروری محتوای با کیفیت آورده شده است:

  • مربوط به مخاطبان هدف
  • هیجان انگیز و جذاب
  • با اندازه قایل قبول
  • گرامر و املای مناسب
  • قالب بندی صحیح صفحه و متن
  • امتیاز خوانایی بالا

با اولویت بندی محتوای با کیفیت، می توانید تلاش های سئوی خود را افزایش دهید و برند خود را به عنوان یک منبع قابل اعتماد و معتبر در صنعت تان معرفی کنید.

۴) یک متخصص بازاریابی دیجیتال استخدام کنید

اگر در بازاریابی دیجیتال متخصص نیستید، از طریق برون سپاری با یک شرکت تبلیغاتی خارجی همکاری کنید. هزاران شرکت بازاریابی آنلاین در بازار موجود هستند که بسیاری از آنها می توانند به شما در شناسایی استراتژی های بازاریابی آنلاین مناسب برای کسب و کار تان کمک کنند.

یکی دیگر از مزایای استخدام آژانس دیجیتال مارکتینگ، اطمینان از ارتقای مداوم محصولات یا خدمات شما است. مشتریان از اینترنت برای خرید استفاده می کنند تا بتوانند در هر زمان برای کسب و کار جستجو کنند. چگونه می توانید اطمینان حاصل کنید که بسیاری از مشتریان می توانند شما را پیدا کنند؟

اکثر آژانس های بازاریابی به صورت ۲۴ ساعته خدماتی را به مشتریان ارائه می دهند. هنگامی که مغازه خود را در عصر یا در تعطیلات آخر هفته تعطیل می کنید، به کار خود ادامه می دهند. بنابراین، آنها می توانند به تبلیغ محصولات یا خدمات شما ادامه دهند تا اطمینان حاصل شود که مشتریان بالقوه شما را به سرعت پیدا می کنند.

اما مهم ‌تر از همه، استخدام یک آژانس دیجیتال مارکتینگ به شما این امکان را می‌دهد که حرکت خود را روی اداره کسب و کار متمرکز کنید. ایجاد و مدیریت کمپین های تبلیغاتی آنلاین می تواند زمان بر باشد. اگر خودتان وظایف بازاریابی را انجام می دهید، ممکن است برای رسیدگی به سایر حوزه های مهم تجاری به زمان بیشتری نیاز داشته باشید. آژانس بازاریابی استخدام شده به طور کامل استراتژی بازاریابی دیجیتال شما را کنترل می کند و به شما امکان می دهد بر روی سایر فعالیت های تجاری تمرکز کنید.

۵) بازاریابی رسانه های اجتماعی را در نظر بگیرید

یکی دیگر از استراتژی هایی که باید برای ارتقای رشد و موفقیت کسب و کار خود در نظر بگیرید، سرمایه گذاری در بازاریابی شبکه های اجتماعی است. اکثر مشتریان هنگام جستجوی محصولات یا خدمات از پلتفرم ها بازدید می کنند. بنابراین، اگر پروفایل تجاری نداشته باشید، احتمالاً فروش خود را از دست خواهید داد. مشتریان به برندی که در رسانه های اجتماعی حضور دارد اعتماد می کنند. بنابراین، اگر یک حساب رسانه اجتماعی نداشته باشید، ارتباط با بسیاری از مشتریان چالش برانگیز خواهد بود.

بهترین مکان برای شروع بازاریابی رسانه های اجتماعی، شناسایی پلت فرم مناسب است. کانالی که انتخاب می کنید باید مناسب ترین کانال برای مخاطبان هدف شما باشد. به همین دلیل، تحقیق کنید تا مشخص شود اکثر مشتریان هدف شما دوست دارند زمان خود را در کدام پلتفرم سپری کنند. مانند وب سایت شما، محتوا نقش مهمی در بازاریابی تان خواهد داشت. با ارسال محتوای با کیفیت و مرتبط، شانس بیشتری برای بهبود دیده شدن برند و جلب اعتماد مشتری دارید، بنابراین ترافیک ارگانیک بیشتری را به فروشگاه آنلاین خود هدایت می کنید.

۶) با اینفلوئنسرها ارتباط برقرار کنید

همکاری با اینفلوئنسرها هنگام دستیابی به مخاطبان گسترده می تواند بسیار سودمند باشد. اکثر اینفلوئنسرها طرفداران زیادی دارند، بنابراین همکاری با یکی از آنها می تواند به گسترش دسترسی شما کمک کند. آنها می توانند به شما کمک کنند محتوایی را ایجاد کنید که دنبال کنندگان آنها دوست دارند مصرف کنند. دسترسی گسترده آن شانس شما را برای ایجاد سرنخ و فروش با کیفیت افزایش می دهد.

هنگام استخدام اینفلوئنسرها، افراد مناسب برای برند خود را انتخاب کنید. نوع مخاطب و مکان آنها را در نظر بگیرید. از آنجا، با اینفلوئنسرهای بالقوه تماس بگیرید و در مورد اهداف بازاریابی خود بحث کنید تا تعیین کنید که آیا آنها با تجارت شما مطابقت دارند یا خیر.

نتیجه گیری کلی

تبلیغ محصولات یا خدمات شما از طریق اینترنت می تواند راهی موثر برای رشد کسب و کار شما باشد. این به شما امکان می دهد با مشتریان بیشتری از یک منطقه گسترده ارتباط برقرار کنید. بنابراین، می توانید فروش و سود را افزایش دهید و در نتیجه باعث رشد کسب و کار شوید. استفاده از فناوری پست صوتی بدون زنگ، ساخت یک وب‌سایت ایجاد استراتژی بازاریابی محتوا، سرمایه‌گذاری در بازاریابی رسانه ‌های اجتماعی و همکاری با اینفلوئنسرها تاکتیک ‌های مؤثری برای مهار مزیت دیجیتال هستند.

منبع: مارکتینگ پلاس

کانال تلگرام رسانه فناوری هوشمند

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا