مقالهمقاله کسب و کار دیجیتالهوش مصنوعی

هوش مصنوعی بهترین شریک تجاری مشاغل کوچک

کانال تلگرام رسانه فناوری هوشمند

مترجم: سامیه خسروی زاده

امروزه هوش مصنوعی با همان امیدها و تغییراتی که برای شرکت ها و سازمان‌ های بزرگ به ارمغان آورده به ‌سرعت راه خود را به لایه ‌های زیرین و کوچک اقتصادی در کسب و کارهای کوچک نیز باز می ‌کند.

امروزه هم در فضای ابری و هم در مرکز داده ها به صورت سنتی، سرویس ‌ها و نرم ‌افزارهای جدید ابزارهای پیشرفته هوش مصنوعی را در قالب‌ های کم ‌هزینه و با کاربری آسان که نیازی به مجموعه‌ های مهارتی کمیاب و گران قیمت ندارند، به کار می گیرد.

در حالی که این ابزارها توانایی سوق دادن بسیاری از فرآیندهای کسب و کار کوچک و متوسط را در مسیر سریع فراهم می ‌کنند و راه نجاتی را برای کسب ‌و کارهای کوچک که در رقابت با غول‌های تجارت هستند، ارائه می‌ کنند، اما هنوز مانند هر فناوری دیگری هم به درستی و هم به اشتباه می توان از آنها استفاده کرد.


پژوهشگری به نام میهای الکساندرو کریستا (Mihai-Alexendru Cristea)  از Romania’s Business Review، اخیراً تعدادی از روش‌های آشکارسازی هوش مصنوعی در صحنه مشاغل کوچک را برجسته کرده است. به گزارش سیناپرس،برنامه های کاربردی از CRM و HR گرفته تا طراحی وب و لوگو به راحتی در دسترس هستند و به مشاغل اجازه می دهند تا به سرعت خود را با شرایط در حال تغییر کسب و کار وفق دهند.

جهت مشاهده ودانلود ماهنامه ” اقتصاد دیجیتال” اینجا کلیک نمایید.

در برخی موارد، این ابزارها بر اساس معماری ‌های کم کد یا بدون کد ساخته می‌ شوند و به کارکنان غیر فنی نیز اجازه می ‌دهند به سادگی از آن استفاده کنند. در عین حال، پلتفرم‌های ربات چت به کاربران این امکان را می ‌دهند که از منوهای کشیدن و رها کردن و دیگر مصنوعات رابط برای ارتباط بهتر استفاده کنند.
در حالی که کمکی که هوش مصنوعی برای کارمندان به ارمغان می آورد ستودنی است، انتظار می رود بیشتر کسب و کارهای کوچک از این فناوری برای بهبود تجربه مشتری ها استفاده کنند. به گزارش سیناپرس،گریس لاو (Grace Lau) مدیر رشد محتوا در پلتفرم ارتباطی Dialpad، اخیراً خاطرنشان کرد که هوش مصنوعی می ‌تواند به کسب و کارهای کوچک کمک کند تا به سرعت تجربه مشتریان خود را بدون هزینه بودجه بیشتر، بهبود بخشند.

به گفته کارشناسان، ربات‌های گفتگوی مبتنی بر هوش مصنوعی و راه ‌حل‌های خودیاری ۲۴ ساعته کار می ‌کنند و ثابت کرده ‌اند که در رسیدگی به اکثریت قریب به اتفاق تعاملات با مشتری یا هدایت سریع تماس ‌گیرندگان به متخصص یا تصمیم ‌گیرندگان، مهارت بالایی دارند. همچنین، هوش مصنوعی از نظر سرعت، دقت و رضایت کلی بهتر عمل می ‌کند و منجر به بهبود وفاداری به برند، فرآیندهای کارآمدتر و افزایش فروش می‌ شود.

اما برای دستیابی به این سطح از موفقیت، پلتفرم هوش مصنوعی باید به درستی طراحی و آموزش داده شود. این امر مستلزم یک استراتژی پیاده سازی واضح است، از جمله برنامه ریزی برای ردیابی عملکرد و اصلاح فرآیندهایی که منجر به نتایج بد می شود. در یک سطح اساسی، یکی از مزایای کلیدی هوش مصنوعی نسبت به نرم افزارهای سنتی، توانایی درس گرفتن از اشتباهات و بهینه سازی پیوسته فرآیندها با دنبال کردن تجربیات شخصی تر و بهتر است.

محققان معتقدند که صاحبان مشاغل کوچک همچنین باید بدانند که انواع مختلفی از هوش مصنوعی وجود دارد و همه آنها برای نیازهای یک شرکت معمولی مناسب نیستند. خاویر فینچ (Xavier Finch) مشاور فناوری در این باره می ‌گوید: در بیشتر موارد، مشاغل کوچک نسخه ‌ای از هوش مصنوعی محدود را به کار می ‌گیرند که از برنامه ‌های بسیار تخصصی طراحی شده برای انجام وظایف خاص مشتق شده است.

اینها انواع سیستم هایی هستند که در زمان و هزینه انجام عملیات خسته کننده و وقت گیر صرفه جویی می کنند و حتی به شناسایی بازارهای جدید و فرصت های تجاری جدید کمک می کنند. از سوی دیگر، هوش مصنوعی عمومی، فناوری پشت ماشین‌های فکری است که به دنبال تقلید فرآیندهای الکتروشیمیایی مغز انسان هستند. این چیز بسیار هولناک تری است و هنوز به اشکال مختلف در دست توسعه است.

به گزارش سیناپرس، خبر خوب برای مشاغل کوچک این است که هنوز برای شروع کار با هوش مصنوعی دیر نیست. در واقع، با استفاده از این فناوری هر کسب و کار کوچکی می تواند امیدوار باشد که روزی به یکی از غول ‌ها تبدیل شود و امروزه عدم استفاده از هوش مصنوعی در سریعترین زمان، احتمالا بزرگترین اشتباه در برنامه تجاری محسوب می شود. 

منبع: سیناپرس از venturebeat

کانال تلگرام رسانه فناوری هوشمند

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا