بازاریابی دیجیتالپیشنهاد سردبیرمقاله کسب و کار دیجیتال

نقش هوش مصنوعی در دیجیتال مارکتینگ چیست؟

کانال تلگرام رسانه فناوری هوشمند

در این مقاله به طور کامل در باره ی نقش هوش مصنوعی در دیجیتال مارکتینگ، بهبود تجربه کاربری و … صحبت کرده ایم.

نقش هوش مصنوعی در دیجیتال مارکتینگ دنیایی بسیار وسیع است. در عصر تکنولوژی کمتر کسی را می توان یافت که حداقل یک بار با عبارات و اصطلاحاتی مانند هوش مصنوعی و دیجیتال مارکتینگ مواجه نشده باشد و کاربرد فناوری هوش مصنوعی در بازاریابی دیجیتال را نداند. زندگی ما به طرق مختلف با این کلمات مرتبط است و به نوعی در بهبود تجارت ما تاثیر می گذارد. هوش مصنوعی؛ از دستیار صوتی سیری اپل گرفته تا خودروهای خودران تسلا که حتی می توانند بازی های ویدئویی را در مدت زمان کوتاهی یاد بگیرند، این فناوری صنعت را یکی پس از دیگری متحول می کند.

هدف بعدی هوش مصنوعی در سال های آینده حوزه دیجیتال مارکتینگ است، که در حال حاضر در حال تحول پویا است. هوش مصنوعی در زمینه بازاریابی دیجیتال پتانسیل بسیار زیادی دارد. اهمیت هوش مصنوعی در شرکت ها و سازمان ها این است که می تواند زندگی آنها را آسان کند. هم کاربران و هم کارفرمایان باید از هوش مصنوعی استفاده کنند تا کم کم فعالیت ها را به طور خودکار توسط این فناوری انجام دهند.

 این تازه آغاز راه نقش هوش مصنوعی در دیجیتال مارکتینگ برای درک، برقراری ارتباط و ایجاد تجربه بهتر با مشتریان است. با کمک این فرآیند، تحقیق و تحلیل رفتار مشتری از طریق حجم عظیمی از داده ها و اطلاعات بسیار ساده و آسان خواهد بود. هوش مصنوعی به لطف قابلیت های فراوان خود توانسته است استراتژی بازاریابی دیجیتال  را متحول کند. هوش مصنوعی داده ها را جمع آوری می کند و سپس آن ها را به صورت هدفمند تحلیل می کند.

آینده بازاریابی دیجیتال توسط هوش مصنوعی چگونه خواهد شد؟

با توجه به قابلیت‌های فناوری هوش مصنوعی برای جمع‌آوری داده‌ها و اعمال هوش مصنوعی در بازاریابی دیجیتال، تجزیه و تحلیل، اعمال آن و سپس واکنش به آن، در حال حاضر بازاریابی دیجیتال را متحول کرده است. به راحتی می توان گفت که در آینده ای نزدیک، هوش مصنوعی در حوزه دیجیتال مارکتینگ پررنگ تر خواهد شد، زیرا اطلاعات مصرف کنندگان بالقوه کالا روز به روز در حال افزایش است. 

AI در دیجیتال مارکتینگ با توانایی جمع‌آوری، تجزیه و تحلیل، استفاده و سپس واکنش به داده‌ها، در حال تغییر است. با افزایش میزان اطلاعات بالقوه به‌دست‌آمده از مصرف‌کنندگان، استفاده از هوش مصنوعی به دلیل توانایی ایجاد داده‌های سریع و دقیق اهمیت بیشتری پیدا می‌کند. تصمیمات هدایت شده هوش مصنوعی در حال حاضر نقش بزرگی در بازاریابی دیجیتال ایفا می کند و بسیاری از شرکت ها از آن برای بهبود و موفقیت بیشتر خود استفاده می کنند. این نقش قطعا در آینده پر رنگ تر خواهد شد. در آینده می توانید سفارش تولید محتوا را نیز به هوش مصنوعی بدهید.

گوگل همچنین الگوریتم های خود را با استفاده از نقش هوش مصنوعی در دیجیتال مارکتینگ بهبود می بخشد تا بهترین نتایج را به کاربران خود ارائه دهد. به طور کلی هوش مصنوعی به کاربران اینترنت کمک می کند تا به نتایج مطلوب دست یابند. فناوری هوش مصنوعی اگرچه توانایی جمع آوری داده ها، تجزیه و تحلیل، اعمال و سپس واکنش به آن را دارد، اما در حال ایجاد انقلابی در بازاریابی دیجیتال است. در واقع می توان گفت که استفاده از هوش مصنوعی در بازاریابی دیجیتال در آینده پررنگ تر خواهد بود.

تشخیص و تجزیه و تحلیل  AI در بازاریابی دیجیتال

همه ما می دانیم که هوش مصنوعی در تجزیه و تحلیل داده ها بسیار خوب است. هوش مصنوعی با استفاده از مدل‌ها و نرم‌افزارهای آماری و با مطالعه رفتار کاربران گذشته، اقدامات آینده کاربران را پیش‌بینی می‌کند. بنابراین، AI در بازاریابی دیجیتال به بازاریابان کمک می کند تا اطلاعات بیشتری کسب کنند. خواه محصولاتی باشد که کاربران از یک برند خاص انتظار دارند یا تبلیغ یک محصول، ویژگی هایی را پیش بینی می کند که مشتریان انتظار دارند به آن اضافه شود. 

یکی از حوزه‌هایی که هوش مصنوعی در بازاریابی دیجیتال تأثیر می‌گذارد، حوزه تحلیل است. مدیریت ارتباط با مشتری یکی از مهم ترین تکنیک های کسب و کار است که با جمع آوری اطلاعات مشتری و فیلتر کردن اطلاعات معتبر، رویکرد مشتری مداری را در تجارت ایجاد می کند. با کمک هوش مصنوعی می‌توان تمامی اطلاعات کاربران را از سیستم‌های مختلف جمع‌آوری کرد و بینش‌های بسیار مؤثری برای کار با مشتریان هدف و شناسایی نیازهای کاربران به دست آورد. 

مدیریت ارتباط با مشتری توسط هوش مصنوعی در بازاریابی دیجیتال

به این ترتیب، برندها می توانند مناسب ترین تکنیک های بازاریابی خود را به کار گیرند. مدیریت ارتباط با مشتری (CRM) یکی از استراتژی‌های تجاری است که با جمع‌آوری هرچه بیشتر اطلاعات مشتری و فیلتر کردن اطلاعات معتبر، رویکرد تجاری مشتری محور را ایجاد می‌کند. هنگامی که CRM، فناوری هوش مصنوعی و فناوری کلان داده با هم ترکیب شوند، می توانند مجموعه اطلاعات کاربر را از پلتفرم های مختلف به حداکثر برسانند. اطلاعات دقیقی در مورد مشتریان هدف به دست آورید و نیازهای کاربران را شناسایی کنید تا کسب و کارها بتوانند مناسب ترین استراتژی بازاریابی را تعیین کنند.

تجربه کاربری بهتر توسط هوش مصنوعی در دیجیتال مارکتینگ

یکی دیگر از توانایی های هوش مصنوعی در دیجیتال مارکتینگ ارائه پیشنهادهایی برای بهبود تجربه کاربر در کمپین های تبلیغاتی است. این پیشنهادات می تواند مربوط به طراحی صفحات، محل قرارگیری دکمه های مختلف، نوع CTA و … باشد.

به عنوان مثال یکی از مزایای هوش مصنوعی در بازاریابی دیجیتال این است که با تجزیه و تحلیل داده های کاربران می توانید بهترین زمان برای نمایش تبلیغات را تعیین کنید. علاوه بر این، این ابزار می‌تواند پیشنهاداتی را برای بهبود متن دعوت به اقدام (CTA) و قرار دادن دکمه آن ارائه دهد. هوش مصنوعی توانایی جمع آوری و پردازش اطلاعات مختلف از منابع مختلف را دارد. این پردازش بسیار کارآمد انجام می شود، به طوری که اطلاعات استخراج شده در نهایت به گونه ای در اختیار کاربران قرار می گیرد که بیشترین تاثیر را بر روی آنها بگذارد. 

به عنوان مثال، نقش هوش مصنوعی در دیجیتال مارکتینگ این است که می تواند رفتار کاربران را در پلتفرم هایی مانند اینستاگرام بررسی کند و پیشنهاداتی را ارائه دهد که مورد علاقه آنها باشد. این مهم ترین حوزه ای است که هوش مصنوعی می تواند در آن نفوذ کند و تاثیر بسزایی داشته باشد. مشتری برای یک بازاریاب در راس هر کسب و کاری قرار دارد. اگر او بتواند استراتژی بازاریابی محتوا و هوش مصنوعی را ترکیب کند، کاری بسیار خلاقانه انجام داده است. بر اساس داده های جمع آوری شده، مانند: جستجوهای مشتری، عادات خرید و علایق؛ فعالیت های بازاریابی محتوا را می توان برای هر مشتری شخصی سازی کرد.

ربات های سخنگو

ربات‌های سخنگو نمونه دیگری از نقش هوش مصنوعی در دیجیتال مارکتینگ برای بهبود تجربه کاربر هستند. آنها طوری برنامه ریزی شده اند که بر اساس اطلاعاتی که دریافت می کنند با مشتریان تعامل داشته باشند. با کمک هوش مصنوعی می توانید تجربه کاربری بهتری برای مخاطبان خود ایجاد کنید. البته ممکن است از ابتدا امکان طراحی سایت با کمک هوش مصنوعی وجود نداشته باشد زیرا به داده ها نیاز خواهید داشت. اما پس از مدتی می توانید استراتژی های بازاریابی خود را با نتایج الگوریتم های هوش مصنوعی که با تجزیه و تحلیل رفتار کاربران خود به دست می آید هماهنگ کنید. حتی با استفاده از هوش مصنوعی می توانید برای کسب و کار خود تولید محتوا نیز انجام دهید.

منبع: رایامارکت

کانال تلگرام رسانه فناوری هوشمند

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا