رسانه دیجیتالکسب وکار هوشمند در جهان

واکنش جک دورسی به اخراج کارمندان توییتر

کانال تلگرام رسانه فناوری هوشمند

 جک دورسی پس از اینکه ۵۰ درصد کارمندان توییتر توسط ایلان ماسک اخراج شدند، از اینکه این شرکت را با سرعت بیش از حد بسط و گسترش داد، معذرت‌خواهی کرد. ‌

جک دورسی‌ که یکی از موسسان و مدیرعامل سابق توییتر است، پس از اینکه این شرکت تحت مالکیت جدید، اعلام کرد نیمی از کارمندانش را اخراج می‌کند، برای رشد بیش از حد سریع این شرکت معذرت‌خواهی کرد. دورسی در توییتی نوشت: «افراد سابق و حال در توییتر، قوی و منعطف هستند. هر چقدر هم زمان دشواری باشد، آنها همیشه راهی پیدا خواهند کرد.

درک می‌کنم که بسیاری از دست من عصبانی هستند. من مسوولیت وضعیتی را که همه در آن قرار گرفته‌اند، می‌پذیرم. من شرکت را با سرعت بیش از حد گسترش دادم و بابت آن عذرخواهی می‌کنم.»

توییتر تا ۳۰ ژوئن سال ۲۰۱۳ مدت کوتاهی پیش از اینکه سهام خود را در بورس عرضه کند، حدود ۲هزار کارمند داشت. اما شمار کارمندانش تا پایان سال میلادی گذشته، به بیش از ۷هزار کارمند تمام‌وقت رسید. پس از اینکه ایلان ماسک که مدیرعامل شرکت‌های تسلا و اسپیس‌ایکس است، مالکیت توییتر را در ۲۸ اکتبر به دست گرفت، این شرکت تعدیل گسترده کارمندانش را آغاز کرد.

توییتر بعدازظهر پنج‌شنبه گذشته به کارمندانش اطلاع داد روند اخراج را آغاز می‌کند. مجموعا ۹۸۳ کارمند در کالیفرنیا که ایالت محل استقرار توییتر است، اخراج شده‌اند. ایلان ماسک بعدازظهر جمعه در توییتی نوشت: «در خصوص کاهش شمار کارکنان توییتر، وقتی این شرکت روزانه بیش از چهار دلار از دست می‌دهد، متاسفانه چاره دیگری نیست. افرادی که اخراج می‌شوند، سه ماه دریافتی می‌گیرند که ۵۰ درصد بیش از میزانی است که بر اساس قانون الزام شده است.»

بر اساس گزارش شبکه سی‌ان‌بی‌سی، دورسی در سال ۲۰۰۶ به همراه نوآ گلس، بیز استون و ایوان ویلیامز، توییتر را تاسیس کردند. دورسی در طول تغییرات مدیریتی، دو بار پست مدیرعاملی را به دست گرفت و سال گذشته از مقام خود کناره‌گیری کرد و پاراگ آگراوال، مدیر فناوری وقت توییتر، جانشین او شد. دورسی از آن زمان توجه خود را به مدیریت شرکت پرداخت «بلوک» متمرکز کرده که پیش از این با نام «اسکوئر» شناخته می‌شد.

منبع: ایسنا

کانال تلگرام رسانه فناوری هوشمند

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا