پیشنهاد سردبیرمقاله کسب و کار دیجیتال

راهکارهای بازاریابی برای افزایش فروش کسب‌وکارها

کانال تلگرام رسانه فناوری هوشمند

بدون شک یکی از اهداف اصلی کسب و کارهای مختلف، افزایش فروش است و استراتژی‌های آن‌ها در جهت دستیابی به این هدف انتخاب و مدیریت می‌شود. خوشبختانه امروزه با توسعه اینترنت و بسترهای دیجیتال، این امکان بیش از پیش برای مدیران فروش فراهم است تا بتوانند با استفاده از راهکارهای عملی افزایش فروش، این هدف را محقق سازند. از این رو سعی کردیم با تهیه این مقاله، راه‌های افزایش فروش را به شما آموزش دهیم و بتوانیم از این طریق، تاثیری بر رشد فروش شما داشته باشیم.

اگر نگاهی به اطراف خود بیندازید، در می‌یابید که از یک کسب و کار کوچک خانگی گرفته تا یک غول تجاری، همه به دنبال افزایش فروش خود هستند تا بتوانند از این طریق توسعه کسب و کار خود را تضمین نمایند. اگر شما هم جزء آن دسته از افرادی هستید که بیزینس خود را به راه انداخته‌اید، و یا مسئولیت مدیریت یک مجموعه را بر عهده دارید، باید بدانید که راه‌های زیادی برای افزایش فروش وجود دارد. شما باید بر اساس شرایط و امکاناتی که در اختیار دارید، مناسب‌ترینِ آن‌ها را انتخاب و در جهت توسعه کار خود استفاده نمایید. البته در نظر داشته باشید که این مسیر را نمی‌توانید یک شبه طی کنید، بلکه می‌توانید با استفاده از راهکارهای افزایش فروش و کمک گرفتن از یک تیم حرفه‌ای، سریع‌تر و راحت‌تر به هدف خود دست پیدا کنید.

راهکارهای افزایش فروش کسب و کارهای خدماتی و تعمیراتی

افزایش نرخ تورم در سال‌های اخیر، تاثیر چشمگیری بر کسب و کارهای خدماتی و تعمیراتی گذاشته است. از طرفی به دلیل گران شدن قیمت کالا و خدمات، از شمار خریداران و دریافت کنندگان این خدمات کاسته شد و از طرف دیگر به دلیل گران تمام شدن قیمت نهایی تهیه کالای دست اول، بازار کسب و کارها خدماتی و تعمیراتی گرم‌تر شد. بنابراین شرکت‌های ارائه‌دهنده خدمات، می‌توانند این فرصت را غنیمت بشمارند و از آن در جهت زیاد کردن فروش خود استفاده نمایند. در ادامه به چند مورد از راهکارهای افزایش فروش این قبیل کسب و کارها اشاره می‌کنیم.

۱. شناسایی مشتریان و رقبا

فارغ از اینکه کسب و کار شما چیست و چه کالا و خدماتی ارائه می‌دهید، باید در وهله نخست به شناسایی مشتریان خود، درک نیازها و خواسته‌های آن‌ها و همچنین اطلاع یافتن از افکار و نگرانی‌هایشان بپردازید. چون در این صورت می‌توانید با برقراری ارتباطی قوی با آن‌ها، احتمال بازگشت آن‌ها افزایش داده و بر رشد فروش خود تاثیر بگذارید. پس از آن، نوبت به شناسایی رقبایتان می‌رسد. شما می‌توانید با شناخت و تحلیل رقبای خود و استراتژی‌هایی که به کار می‌برند، بر احتمال موفقیت و توسعه کسب و کار خود بیفزایید.

۲. ارائه خدمات مطلوب و متمایز

یکی از راهکارهایی که می‌تواند بر افزایش فروش کسب و کارهای خدماتی تاثیر بسزایی داشته باشد، ارائه نمودن خدمات مطلوب به مشتریان است. در واقع این کار بر میزان رضایتمندی مشتریان به صورت مستقیم تاثیر می‌گذارد و علاوه بر اینکه آن‌ها را به شما وفادار می‌سازد، منجر به تبلیغ و بازاریابی کسب و کارتان توسط آن‌ها خواهد شد. از طرف دیگر ارائه خدمات متمایز که با ارزیابی بازار در حوزه فعالیتتان حاصل می‌شود، تاثیر زیادی بر افزایش فروش شرکت شما خواهد داشت. ارائه خدمات متمایز باعث می‌شود که در بازار کار، رقبای کمتری برای شما وجود داشته باشد و در نهایت بتوانید بیشتر تقاضاهای بازار را از آن خود نمایید.

۳. حفظ ارتباط با مشتریان قدیمی

با توجه به ماهیتی که اینگونه شرکت‌ها دارند، عموما مشتریان مجددا برای دریافت خدمات و تعمیرات وسایل خود، به کسب و کارهای خدماتی مراجعه خواهند نمود. به همین دلیل نیز حفظ ارتباط با مشتریان اهمیت ویژه‌ای دارد تا بتوانید با تحت تاثیر قرار دادن آن‌ها، نام شرکت خود را در ذهنشان تثبیت کنید. در این صورت، هنگامی که نیازمند خدمات باشند، بدون لحظه‌ای تردید به شما مراجعه خواهند کرد. در واقع شما با انجام این کار می‌توانید بر رشد فروش خود بدون کمترین هزینه‌ای کمک نمایید.

۴. استفاده از روش فروش مکمل

استفاده از این روش برای شرکت‌های خدماتی و تعمیراتی یکی از گزینه‌های مناسب برای افزایش فروش به نظر می‌رسد. در واقع زمانی که مشتریان ارزش کار و خدمات شما را درک نمایند و با داشتن رضایت کامل از خدمات دریافتی، به مشتریان وفادار شما تبدیل شوند، احتمالا از پیشنهاداتی که به آن‌ها می‌دهید نیز استقبال کنند.

۵. دریافت بازخورد از مشتریان

به خاطر بسپارید که افزایش فروش شرکت‌های خدماتی، ارتباط تنگاتنگی با کیفیت خدمات ارائه‌شده دارد. بهترین مرجعی که می‌توانید برای دریافت بازخورد خدمات خود پیدا کنید، مشتریانتان هستند. همواره سعی کنید نظر آن‌ها را درباره نحوه و کیفیت خدمات شرکتتان جویا شوید تا بتوانید از این طریق با نقاط ضعف و قوت خود آشنا شده و با تمرکز بر آن‌ها در جهت رشد فروش خود گام بردارید.

۶. استخدام افراد متخصص و معتمد

همانطور که اشاره کردیم، یکی از مولفه‌های اصلی افزایش فروش، ارائه خدمات باکیفیت بوده و یکی از اقداماتی که می‌توانید در این زمینه انجام دهید، استخدام افراد متخصص و مورد اعتماد است. در واقع اگر شما افراد آموزش دیده و دارای صلاحیت‌های لازم را در شرکت خود استخدام نمایید، می‌توانید میزان رضایت مشتریان را از خدمات ارائه شده افزایش دهید. همچنین می‌توانید برای جلب اعتماد مشتری‌های خود، اقدامات لازم برای تضمین کردن پرسنل خود انجام دهید.

راهکارهای افزایش فروش کسب و کارهای تولیدی

با وجود برخی چالش‌ها و موانع بر سر راه شرکت‌ها و کسب و کارهای تولیدی، اما همچنان بازار رقابت میان این شرکت‌ها داغ است. در این بین شرکتی موفق خواهد بود که بتواند با اتخاذ استراتژی‌های اصولی و صحیح، فروش خود را افزایش دهد و نظر متقاضیان را به سمت خود جلب نماید. در ادامه به چند مورد از راهکارهای عملی افزایش فروش کسب و کارهای تولیدی اشاره می‌کنیم:

۱. ارائه کاتالوگ آنلاین

یکی از اقدامات تاثیرگذار بر افزایش فروش کسب و کارهای تولیدی، ارائه نمودن کاتالوگ شرکت به صورت آنلاین است. منظور از کاتالوگ آنلاین، تنها یک نسخه pdf از کالا و خدمات شما نیست. بلکه کاتالوگی که تهیه می‌کنید باید دارای قابلیت جستجو و تحقیقی باشد. به عبارتی سعی کنید به جای ارائه لیست و فهرستی از محصولات خود، بروشوری را به صورت الکترونیکی تهیه و برای مشتریان خود ارسال کنید تا بتوانند نیازهای خود را در آن جستجو کنند و همچنین به جای دیدن نام محصول، اطلاعات بیشتری درباره آن کسب نمایند. این شیوه، به افزایش فروش شما و جلب اعتماد مشتری کمک بسیار زیادی خواهد کرد.

۲. هماهنگ‌سازی تیم‌های بازاریابی و فروش

اگر شما وظیفه مدیریت یک کسب و کار را بر عهده دارید، پس حتما باید بدانید که همسویی و هماهنگی میان تیم‌های بازاریابی و فروش، تاثیر شایانی بر رسیدن به اهداف کلی شرکت خواهد گذاشت. در واقع اگر تیم بازاریابی شما داده‌ها و نتایج خود را در اختیار تیم فروش قرار دهند، می‌توانید به افزایش فروش کسب و کارتان خوشبین‌تر شوید. از طرف دیگر، با انجام این کار، راحت‌تر می‌توانید در خصوص نقاط سرمایه‌گذاری و کانال‌های هدف برای افزایش تعداد سرنخ‌ها، تصمیم‌گیری نمایید.

۳. حفظ مشتری‌های فعلی

این اصل که یکی از مقرون به‌صرفه‌ترین روش‌های افزایش فروش شرکت‌ها است، برای تمامی کسب و کارها لازم و ضروری به شمار می‌رود. بر اساس تحقیقاتی که انجام شده است، جهش ۵ درصدی در جهت حفظ مشتری فعلی یک کسب و کار، می‌تواند منجر به افزایش ۹۵ درصدی درآمد آن شود. در واقع افرادی که یک بار از محصول شما استفاده کرده‌اند، نسبت به افرادی که برای نخستین بار قصد خرید از شما را دارند، تمایل بیشتری به هزینه کردن خواهند داشت. از این رو پیشنهاد می‌شود که روابط خود را با مشتریان قبلی و فعلی خود حفظ نمایید تا بتوانید از هزینه‌های تبلیغات خود برای افزایش فروش مغازه خود بکاهید.

۴. توجه به سلیقه متفاوت مشتریان

از دیگر راه‌های افزایش فروش کسب و کار به ویژه شرکت‌های تولیدی و صنعتی، توجه کردن به نیازها و سلیقه‌های متفاوت و متنوع مشتریان است. در واقع افراد نیاز و انگیزه متفاوتی برای خرید محصول دارند، از این رو باید زمینه لازم برای راضی نگه‌داشتن آن‌ها را ایجاد نمایید. برای انجام این کار می‌توانید تیم فروش خود را به سمت برقراری ارتباط با مشتریان و یافتن نیازهای آن‌ها سوق دهید تا بتوانید از این طریق اطلاعات لازم و کافی در این زمینه به دست آورید و سپس به دنبال فراهم کردن محصولات مورد نیاز آن‌ها و همچنین آپدیت کردن کاتالوگ خود بروید. لازم به ذکر است که این روش به زمان و تلاش زیادی نیاز دارد، اما می‌تواند بر افزایش فروش شما تاثیر بسیار زیادی بگذارد.

۵. توجه به بازاریابی ارجاعی

بازاریابی ارجاعی از طریق مشتریان فعلی شما صورت می‌گیرد و کمک شایانی به رشد فروش شما خواهد کرد. به بیان ساده‌تر، اگر شما به دنبال زیاد کردن فروش مغازه خود هستید، باید اقداماتی را در جهت جلب رضایت مشتریان فعلی خود انجام دهید تا آن‌ها به معرفی کسب و کار و محصولات شما بپردازند. روش‌های مختلفی برای انجام این کار وجود دارد که پراستفاده‌ترین آن‌ها، ارائه تخفیفات مناسبتی و همچنین خدمات ویژه به مشتریان فعلی است.

۶. تبلیغ چندرسانه‌ای محصولات و امکانات

با توجه به توسعه گسترده بستر وب و فضای مجازی در سال‌ها اخیر، سعی کنید از این قابلیت در جهت تبلیغ و بازاریابی خود استفاده کنید. امروزه محتوای ویدئویی و تصویری بیش از محتوای متنی می‌تواند توجه مخاطبان را به خود جلب نماید، پس سعی کنید محصولات و امکاناتی که در اختیار دارید را در این قالب‌ها تولید و به مخاطبان و مشتریان خود نشان دهید. با انجام این کار، مشتریان می‌توانند تسهیلات، فرایند تولید و در نهایت محصولاتی که دارید را در عرض چند دقیقه ببیند و راحت‌تر برای خرید کردن از شما تصمیم بگیرند. با یک تقویم محتوایی مناسب نه تنها نوشتن محتوا بلکه مدیریت آنها آسان‌تر خواهد شد.

راهکارهای افزایش فروش عمومی کسب و کارهای دیجیتال

می‌توان گفت امروزه بخش اعظمی از فعالیت‌ها، به کسب و کارهای دیجیتال مربوط می‌شوند. با توجه به ماهیتی که این کسب و کارها دارند، امکان توسعه و رشد فروش آن‌ها فراهم است، تنها کافی است بتوانند راهکارهای مناسبی برای افزایش فروش خود انتخاب کنند و در مسیر درستی قرار بگیرند. به همین منظور ما در ادامه چند مورد از راهکارهای قابل استفاده برای افزایش فروش این نوع کسب و کارها را معرفی می‌کنیم. در صورت استفاده از آن‌ها به زود شاهد افزایش ترافیک ورود مشتری به وب‌سایت خود خواهید بود.

۱. تهیه کردن فهرست ایمیل

یکی از راه‌های اولیه و کم هزینه برای افزایش فروش، تهیه نموده فهرستی از ایمیل‌های مشتریان است. در واقع برای کسب و کارهای دیجیتال، تهیه کردن این فهرست کار چندان دشواری نخواهد بود و می‌توانند به راحتی ایمیل‌های مشتریان قدیمی خود را جمع‌آوری نمایند. پس از تهیه این لیست، محصولات و خدمات جدید خود را به همراه اطلاعات مربوط به آن‌ها برای این افراد ارسال نمایید و آن‌ها را به خرید محصول خود ترغیب کنید. برای تکمیل و آپدیت این فهرست می‌توانید در وب‌سایت خود فرم ثبت‌نامی قرار دهید و از این طریق ایمیل مشتریان خود را دریافت نمایید. توصیه می‌کنیم برای تشویق کاربران به ثبت‌نام در وب‌سایت خود، از برخی پیشنهادات همچون شرکت در قرعه‌کشی، دریافت تخفیف و … استفاده کنید.

۲. انجام فعالیت اسپانسری

از دیگر راه‌های افزایش فروش کسب و کار، اسپانسر شدن برای یک رویداد خاص است. برای انجام این کار ابتدا لازم است که یک مناسبت و رویداد ویژه را پیدا کنید که در آن احتمال حضور افرادی که محصولات و خدمات شما علاقه‌مند هستند وجود دارد. روش‌هایی نظیر قرار دادن یک میز و ارائه بروشورها و تراکت‌های تبلیغاتی از دیرباز وجود داشته است، اما شما سعی کنید از روش‌های خلاقانه برای جلب توجه افراد حاضر استفاده نمایید. همچنین توصیه می‌کنیم به معرفی بهترین محصولات خود بپردازید و از تاثیر بالقوه اهدای گیفت و کدهای تخفیف نیز غافل نشوید.

۳. فعالیت در شبکه‌های اجتماعی

همانطور که می‌دانید امروز پلتفرم‌های اجتماعی فعالیت، تبلیغ و توسعه کسب و کارهای مختلف را تسهیل کرده است. کسب و کارهای دیجیتالی که ماهیتی این چنینی نیز دارند، باید از قابلیت این فضا استفاده نمایند. سعی کنید در شبکه‌های اجتماعی مختلف اعم از اینستاگرام، توئیتر، لینکدین، تلگرام و … فعال باشید و در آن‌ها به معرفی محصولات و خدمات خود بپردازید. ترفندها و روش‌های مختلفی برای جلب توجه مخاطبان به محصولات و در نتیجه تبدیل آن‌ها به مشتری وجود دارد. از انتشار تصویر و ویدئوی محصول گرفته تا انتشار عکس‌های ارسالی مشتریان خود، همه می‌توانند بر افزایش فروش شما تاثیر چشمگیری بگذارند. پس اگر تاکنون به کانال‌های ارتباطی از طریق شبکه‌های اجتماعی توجه نکرده‌اید، حتما این مورد را نیز در برنامه‌های آینده خود بگنجانید و از پتانسیل آن برای رشد فروش خود، بهره ببرید.

۴. توجه به تخفیف، قرعه‌کشی و مسابقه

همانطور که اشاره کردیم، ایجاد اعتماد و جلب رضایت مشتریان، می‌تواند منجر به افزایش فروش شما شود. برای تحقق یافتن این موضوع نیز می‌توانید از شیوه‌های متنوعی همچون برگزاری مسابقات مختلف، قرعه‌کشی و حتی ارائه تخفیف و اشانتیون استفاده نمایید.

۵. تبلیغات در فضای مجازی به ویژه توسط اینفلوئنسرها

تبلیغ کردن یکی از روش‌های پرکاربرد در زمینه افزایش فروش است. نکته‌ای که باید در نظر بگیرید، یافتن فردی است که ضمن داشتن تخصص و مهارت مرتبط با زمینه کاری شما، مخاطبان زیادی نیز دارد و مورد اعتماد افرادی زیادی واقع شده است. با توجه به امکانی که شبکه‌ای مجازی به ویژه اینستاگرام فراهم آورده، به راحتی می‌توانید اینفلوئنسرهایی را پیدا کنید که تبلیغ کسب و کار شما را انجام دهند. شما می‌توانید در ازای تبلیغ مبلغی را پرداخت کنید و یا محصولات خود را به صورت رایگان برای آن‌ها بفرستید تا در ازای آن، به معرفی و بازاریابی برای شما بپردازند.

۶. تمرکز بر بهینه‌سازی وب‌سایت

وب‌سایت فروش برای کسب و کارهای دیجیتال، اهمیت بسیار زیادی دارد، از این رو بهینه‌سازی وب‌سایت می‌تواند حکم برگ برنده را داشته باشد. در واقع تمرکز بر این کار منجر به پیشی گرفتن شما از رقبای خود و در نتیجه افزایش فروش شما خواهد شد. سعی کنید از یک تیم حرفه‌ای و متخصص برای انجام این کار استفاده کنید تا زمان و هزینه خود را از دست ندهید و بتوانید بعد از یک مدت، فروش آنلاین خود را افزایش دهید. از توجه به برخی موضوعات همچون نمایش نشان‌های اعتماد در وب‌سایت خود، نمایش محصولات پرفروش، کامنت‌ها و بازخوردهای مشتریان و … غافل نشوید.

این موارد می‌تواند بر اعتماد مشتریان به کسب و کار و محصولات شما بیفزاید. همچنین سعی کنید از پتانسیل‌های این فضا استفاده کنید و در وب‌سایت خود علاوه بر انتشار محتوای متنی به انتشار محتوای چندرسانه‌ای در قالب‌های جدید همچون اینفوگرافیک، موشن گرافیک و… نیز بپردازید.

افزایش فروش اینترنتی با کمک دیجیتال مارکتینگ

دنیایی که امروزه به واسطه اینترنت به وجود آمده است، با دنیای سنتی بسیار تفاوت دارد. این شکاف، در شیوه‌های بازاریابی کسب و کارها نیز نمود پیدا کرده است. دیجیتال مارکتینگ یکی از شیوه‌های نوظهور بازاریابی برای کمک به بهبود و توسعه کسب و کارها به شمار می‌رود که می‌تواند به آن‌ها در راستای رشد و افزایش فروش کمک نماید. دیجیتال مارکتینگ که از آن تحت عنوان بازاریابی دیجیتال نیز یاد می‌شود، یکی از شیوه‌های مدرن بازاریابی است که در آن می‌توانید محصولات و خدمات خود را با روش‌هایی همچون سئو، تبلیغات کلیکی (PPC)، تبلیغات در موتورهای جستجو (SEM)، شبکه‌های اجتماعی و … معرفی و تبلیغ نمایید.

در بازاریابی دیجیتال یا همان دیجیتال مارکتینگ، کانال‌های مختلفی برای دستیابی به مخاطبان هدف شما وجود دارد که می‌توانید بر حسب حوزه فعالیت خود و همچنین شرایط و نیازهایتان از میان آن‌ها دست به انتخاب بزنید. بازاریابی محتوایی، سئو، ایمیل مارکتینگ، جستجوی پولی، بازاریابی شبکه‌های اجتماعی، تبلیغات کلیکی، روابط عمومی آنلاین، بازاریابی درونگرا، افیلیت مارکتینگ و بازاریابی موبایلی از جمله کانال‌های بازاریابی دیجیتال هستند.

هیچ دعا یا معجره‌ای برای افزایش فروش وجود ندارد!

شاید عجیب به نظر برسد اما برخی از افراد به دنبال دعای افزایش فروش هستند تا بتوانند با خواندن آن بر میزان فروش خود بیفزایند. اما حقیقت امر چیز دیگری است. باید آب پاکی را روی دستتان بریزیم و بگوییم که هیچ دعا یا معجزه‌ای برای افزایش فروش شما وجود ندارد. تنها راه برای رسیدن به این هدف، تمرکز، برنامه‌ریزی و انتخاب استراتژی‌های مناسب و اثرگذار است تا بتوانید فروش محصولات و خدمات خود را افزایش دهید.

توجه داشته باشید که اولین و مهمترین اصل در افزایش فروش، تلاش و ابتکار عمل شما است. در واقع فروش بیشتر شما در گرو، تلاش بیشتر و به‌کارگیری روش‌های خلاقانه و مناسب است تا بتوانید به طرز صحیح کسب و خود را نزد سایرین پرزنت نمایید و مخاطبان را مجاب به خرید از شما کنید. شک نکنید که پس از مدتی، شاهد رونق کار خود خواهید بود. در این مسیر حتما سعی کنید از یک تجربیات و مشاوره‌های یک تیم حرفه‌ای و متخصص نیز استفاده کنید تا ضمن افزایش سرعت خود برای طی کردن این روند، از وقوع خطاهای احتمالی نیز بکاهید.

رشد فروش به دنبال استمرار در فعالیت‌های فروش

همانطور که اشاره کردیم، راز رشد فروش کسب و کار شما، در استمرار فعالیت‌های مربوط به فروش نهفته است. شما برای انجام این کار می‌توانید از راه‌های زیر استفاده نمایید:

۱. تحلیل و ارزیابی بازار

یکی از مهمترین کارهایی که باید به صورت پیوسته انجام دهید، تحلیل بازار و نیازهای مشتریان است. شما با انجام این کار می‌توانید هم موقعیت خود در بازار را بسنجید و هم با بررسی رقبا و محصولاتی که ارائه می‌دهند، استراتژی‌های خود را به روز کرده و تصمیمات بهتر و پرسودتری اتخاذ نمایید.

۲. تبلیغ کردن و فعالیت در شبکه‌های مجازی

هیچ‌گاه از معجزه تبلیغ غافل نشوید. تبلیغات می‌تواند شما را چند پله به افزایش فروش نزدیک کند و محصولات و خدمات شما را به متقاضیان و مشتریان زیادی معرفی نماید. همچنین سعی کنید در شبکه‌های مجازی به صورت مستمر فعالیت داشته باشید و از این بستر برای ارتباط با مشتریان جدید و ترغیب آن‌ها به خرید محصولات خود استفاده نمایید.

۳. ارتقای کیفیت محصولات و خدمات

یکی از موضوعاتی که همواره باید به آن توجه داشته باشید، بهبود کیفیت محصولاتتان است. انجام این کار هم به حفظ مشتریان فعلی شما کمک می‌کند و هم می‌توانید توجه مشتریان جدید را به خود جلب نمایید.

۴. ارائه تخفیف، هدایا و خدمات پس از فروش

یکی از راه‌هایی که به جذب مشتری و افزایش فروش کسب و کار شما کمک خواهد کرد، تخفیفات و هدایای ویژه همچون کد تخفیف، هدیه‌ای رایگان و … است. تکنیک دیگری که می‌تواند با افزایش اعتماد مشتریان، احتمال بازگشت آن‌ها و در نهایت رشد فروش شما را تضمین کند، ارائه نمودن خدمات پس از فروش است.

۵. همکاری با رقبا

همکاری با رقبا یکی از اصول چالش‌برانگیز و تاثیرگذاری است که می‌تواند بر افزایش فروش کسب و کارها تاثیر بگذارد، اما بسیاری از شرکت‌ها به آن توجه چندانی نمی‌کنند. سعی کنید ضمن استمرار در فعالیت‌هایی که پیش از این به آن‌ها اشاره نمودیم، با رقیبان خود همکاری داشته باشید تا بتوانید از این طریق به بازارهای جدید و همچنین مشتریان جدید دست پیدا کنید.

راه‌های افزایش فروش مغازه‌ها و فروشگاه‌ها

همه مواردی که تاکنون به آن‌ها پرداختیم، می‌تواند افزایش فروش مغازه‌ها و فروشگاه‌ها را به ارمغان بیاورد. با این وجود اگر شما صاحب یک مغازه یا فروشگاه هستید و به دنبال راه‌های دیگری برای زیاد کردن فروش مغازه خود هستید، مواردی که در ادامه به آن‌ها می‌پردازیم را حتما مد نظر قرار دهید:

  1. تولید و ارائه محصولات منحصر به فرد و جدید در بازار
  2. همکاری نمودن با شرکت‌های معتبر و شناخته شده و ارائه محصولات مشابه
  3. تنوع بخشیدن به محصولات و افزایش محدوده خدمات به منظور افزایش احتمال خرید آن‌ها
  4. استفاده از خلاقیت و ابتکار در طراحی و تزیین دکور و فضای مغازه یا فروشگاه به منظور جلب توجه و جذب مشتریان

از چه کسانی برای افزایش فروش کسب و کار خود کمک بگیریم؟

ممکن است برای شما نیز این سوال پیش آمده باشد که برای افزایش فروش کسب و کار خود از چه افرادی می‌توانیم کمک بگیریم. با توجه به اهمیت و تاثیر دیجیتال مارکتینگ بر بازار امروزی، بدون شک نخستین افرادی که می‌توانید به آن‌ها مراجعه نمایید دیجیتال مارکترها هستند. مشاوران بازاریابی و فروش دومین گروهی هستند که می‌توانند به شما در تحلیل بازار، تعیین استراتژی‌های فروش، تبلیغات، تحلیل داده و بهبود فرایندهای فروش کمک نمایند.

برای طراحی اجرای برنامه‌های تبلیغاتی خود می‌توانید به آژانس‌های تبلیغاتی مراجعه نمایید. علاوه بر این‌ها، مشاوران راهبردی می‌توانند در زمینه تعیین و بهبود راهبردهای کسب و کار و برنامه‌ریزی استراتژیک، مشاوران مالی در زمینه مدیریت مالی، تحلیل داده‌های مالی، برنامه‌ریزی بودجه و ارزیابی میزان سودآوری و همچنین مشاوران تکنولوژی در زمینه انتخاب و اجرای سیستم‌های مدیریت مشتریان، فروش آنلاین و ارتقای فرایندهای تکنولوژیک به شما کمک کنند.

کمک دیجیتال مارکترها شما را نجات می‌دهد؟

اگر چه به این پرسش به صورت کوتاه پاسخ داده‌ایم، اما برای اطمینان خاطر شما باید بگوییم که کمک دیجیتال مارکترها می‌تواند در افزایش فروش و توسعه کسب و کار شما نقش موثری ایفا کند. شما می‌توانید به کمک دیجیتال مارکترها با مشتریان بیشتری آشنا شوید و به آن‌ها دست پیدا کنید و با انجام بازاریابی هدفمند، محصولات و به طور کلی برند خود را به شیوه بهتری ارائه دهید. با توجه به تعدد شیوه‌های دیجیتال مارکتینگ، می‌توانید از گسترده شدن دامنه ارتباطات خود با مشتریان جدید اطمینان حاصل کنید و با ترغیب و تشویق آن‌ها به فروش بیشتر دست یابید.

و سخن آخر

با توجه به اینکه افزایش فروش مهمترین هدف هر کسب و کاری به شمار می‌رود، ضروری است که شرکت‌ها برنامه‌ریزی‌ها و استراتژی‌های خود را به گونه‌ای تنظیم نمایند که بتوانند با صرف کمترین زمان و هزینه، بیشترین فروش را داشته باشند. همانطور که در این مقاله نیز اشاره کردیم، راهکارهای متعدد و زیادی برای افزایش فروش انواع کسب و کار وجود دارد که انتخاب آن‌ها بر اساس شرایط و اولویت‌های شرکت‌ها بستگی دارد. با این وجود کمک یک تیم حرفه‌ای و متخصص که از فرایند و مسیر توسعه کسب و کار شما اطلاع دارد، می‌تواند تاثیر مثبت و مستقیمی بر رشد فروش شما داشته باشد.

منبع: ویمون

کانال تلگرام رسانه فناوری هوشمند

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا