مقاله کسب و کار دیجیتال

اینفلوئنسر مارکتینگ موفق با ۵ نکته طلایی

کانال تلگرام رسانه فناوری هوشمند

نویسنده : مولی مورگان   مترجم : امیر آل علی  

بدون شک امروزه حضور در شبکه های اجتماعی، مهمترین اقدام بازاریابی برای هر برندی محسوب می شود. در این زمینه یکی از الزامات موفقیت، همکاری با اینفلوئنسرها است. دلیل این امر نیز به این خاطر است که این افراد در مرکز توجهات قرار دارند و طبیعی است که همکاری با آنها به معمای شانس رشد بسیار سریع خواهد بود. با این حال برای هر اقدامی، نیاز است که الزامات آن رعایت شود. درواقع این موارد تاثیر فعالیت های شما را تا حد زیادی افزایش خواهد داد. با توجه به این امر که در سال آینده، بازار شرایط پساکرونا را تجریه خواهد کرد، لازم است تا آماده شروعی قدرتمند برای استفاده حداکثری از فرصت های موجود باشید. در این راستا پنج نکته ای را بررسی خواهیم کرد که باعث می شود تا اینفلوئنسر مارکتینگ موفقی را تجربه کنید. 

دانلود فایل PDF و مشاهده عناوین ماهنامه ” اقتصاد دیجیتال” شماره ۱۴، آبان ماه۱۴۰۰

۱-به اینفلوئنسر موردنظر خود آزادی عمل بدهید 

محدودیت باعث خواهد شد تا شاهد هیچ گونه خلاقیتی نباشید. درواقع اینفلوئنسرها برای خود روش های مختلفی دارند و براساس تجربه، می توانند بهترین برنامه ریزی را داشته باشند تا محصول شما به بهترین شکل دیده شود. تحت این شرایط دخالت های متعدد تنها باعث خواهد شد تا بهترین نتیجه ممکن را به دست نیاورید. نکته ای که در این بخش باید به آن توجه نمایید این است که امروزه دیگر تبلیغات مستقیم نتیجه بخش نیستند. به همین خاطر لازم است که شما مشوق روش های تبلیغاتی غیرمستقیم و خلاقانه باشید. در این زمینه عجله نکنید که فرصت کافی برای تجزیه و تحلیل را به اینفلوئنسر بدهید. فراموش نکنید که این افراد به خاطر ارتباط بالایی که با جامعه هدف دارند، به خوبی می توانند سلیقه آنها را در کار اعمال نمایند. در نهایت توصیه می شود که به دنبال ایجاد کمپین هایی با همکاری اینفلوئنسرها باشید. درواقع این موضوع برای مخاطبان، حکم سرگرمی را خواهد داشت و باعث می شود تا به خوبی با اقدامات برند شما درگیر شوند. در این راستا بسیاری از برندها به دنبال همکاری بلندمدت با یک اینفلوئنسر هستند تا بتوانند اقداماتی در یک راستا را انجام دهند و در نهایت نتیجه ای بسیار بزرگ را داشته باشند.

جهت مشاهده و دانلود ماهنامه ” اقتصاد دیجیتال” اینجا کلیک نمایید.

۲-به وضعیت صفحه خود توجه داشته باشید 

یکی دیگر از اشتباهات رایج این است که افراد انتظار معجزه ای از سوی اینفلوئنسر را دارند. این امر در حالی است که حتی تلاش های آنها برای صفحه ای که در دسته حرفه ای ها قرار ندارد، نتیجه بخش نخواهد بود و در بهترین حالت، آمارهای مثبت مقطعی را تجربه خواهید کرد. در این زمینه شما باید قبل از شروع همکاری با اینفلوئنسرها از پتانسیل رشد برخوردار باشید. این امر به معنای تولید محتوای کاربردی و در عین حال چشم نواز در کنار تنوع موضوعی است. برای چنین سطحی بررسی آمارها با استفاده از ابزارهایی نظیر آنالیز گوگل، به شما در پیدا کردن موارد مهم کمک خواهد کرد. با این حال بهتر است که از تحلیل اقدامات برندهای رقیب نیز غافل نشوید. با توجه به این امر که ماهیت شبکه های اجتماعی بر پایه تعامل است، باید محتواهای شما نیز تعامل ساز باشند. در غیر این صورت شما از شبکه های اجتماعی درست به مانند تابلوی تبلیغاتی استفاده کرده اید که امروزه یک شیوه بازاریابی منسوخ شده محسوب می شود. 

۳-به دنبال یک ارتباط قوی باشید 

بدون شک تبلیغ یک برند ورزشی از سوی فردی که به خاطر صداگذاری بر روی کلیپ های مختلف به شهرت رسیده است، نتیجه لازم را به همراه نخواهد داشت. درواقع باید پیوند قوی میان کار اینفلوئنسر با کسب و کار شما وجود داشته باشد. درواقع برای چنین فردی، تبلیغ برند میکروفون، بدون شک انتخابی درست خواهد بود. در این زمینه شما نیز باید از بین تعداد بی‎شمار اینفلوئنسرها، به دنبال افرادی باشید که می توانید ارتباطی میان کار آنها و کسب و کار خود پیدا کنید. در کنار این موضوع شما باید به صورت مداوم آمارها را بررسی کنید تا از موفقیت گزینه موردنظر خود اطمینان داشته باشید. در این زمینه شما باید هدف خود را نیز مشخص نمایید. برای مثال ممکن است شما برندی شناخته شده محسوب شوید و صرفا می خواهید که کمپین جدید، بیشتر دیده شود. بدون شک در این زمینه اقدامات به مراتب ساده تر خواهد بود. با این حال اگر برندی تازه کار هستید و شناخته شدن هدف اصلی است، شما نیاز به فعالیت های متنوع و مرتبط با این هدف را خواهید داشت. در نهایت توصیه می شود که صبر کافی داشته باشید تا امکان کسب بالاترین حد نتایج شکل گیرد. درواقع رسیدن به هر هدفی، اقدامی یک شبه نبوده و لازم است تا فرصت کافی را بدهید. 

۴-همه کارها را خودتان انجام ندهید 

با توجه به این امر که شما و تیم شرکت باید اقدامات روزمره را انجام دهید، طبیعی است که فرصت بسیاری از اقدامات وجود نداشته باشد. در این زمینه همکاری با آژانس های تبلیغاتی یک گزینه بسیار خوب خواهد بود. در این زمینه نکته ای که باید به آن توجه نمایید مسئله تجربه و توانایی است. درواقع آژانس ها به خوبی نسبت به شیوه های بازاریابی و درصد موفقیت اینفلوئنسرهای مختلف آگاهی داشته و می توانید نسبت به موفقیت خود، اطمینان لازم را داشته باشید. درواقع یکی از مشکلات رایج بسیاری از صفحات این است که نمی توانند میان محتواهای خود و شیوه های بازاریابی، ارتباط لازم را برقرار نمایند. در این زمینه شما می توانید اقدامات مختلفی را از طریق استراتژی برون سپاری، به برندهای دیگر محول نمایید.

۵-اینفلوئنسرها را درک کنید 

یکی از اتفافات رایج و در عین حال منفی در بازار حال حاضر این است که برندها نسبت به پرداخت هزینه های تعیین شده، بسیار بدقول عمل می کنند. در کنار این موضوع هنگامی که پرداخت به زمان پس از اقدام محول شود، طبیعی است که فرد موردنظر شتاب زدگی برای رسیدن به پول داشته باشد. در این زمینه پرداخت تمام هزینه در ابتدا نیز می تواند مشکلاتی برای شما به همراه داشته باشد. به همین خاطر بهترین حالت این است که نیمی از هزینه را در ابتدا پرداخت کنید و مابقی را به زمان پایان اقدامات بسپارید. این امر باعث خواهد شد تا افراد بتوانند حداقل هزینه های موجود را پوشش دهند. درواقع رعایت اخلاقیات در کار باعث خواهد شد تا شاهد همکاری به مراتب بهتری باشید. تحت این شرایط طبیعی است که اینفلوئنسر نیز تمایل بیشتری به فعالیت به مراتب بهتر را داشته باشد. در این زمینه با توجه به این امر که امروزه بازاریابی اینترنتی مهمترین اقدام در زمینه فروش محسوب می شود، نباید از صرف هزینه های بالا، واهمه داشته باشید. درواقع با کنار گذاشتن شیوه های قدیمی و هزینه های بی مورد، بدون شک بودجه لازم برای این بخش را پیدا خواهید کرد. 

منبع: فرصت امروز

کانال تلگرام رسانه فناوری هوشمند

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا