اقتصاددیجیتالدولت دیجیتال

رئیس جمهور چین از تمایل به پیوستن به موافقتنامه شراکت اقتصاد دیجیتال خبر داد

کانال تلگرام رسانه فناوری هوشمند

«شی جین پینگ» رئیس جمهور چین طی سخنانی از تصمیم پکن برای پذیرش توافق شراکت اقتصاد دیجیتال (DEPA) در راستای تقویت همکاری های بین المللی چین در خصوص وضع مقررات دیجیتال خبر داد. 

به گزارش بازار، «شی جین پینگ» رئیس جمهور چین طی سخنانی در جمع رهبران گروه ۲۰ گفت: چین به همکاری بین المللی در اقتصاد دیجیتال اهمیت زیادی می دهد. 

وزرا و مقامات ارشد سه کشور نیوزلند، شیلی و سنگاپور که سال گذشته قرارداد سه جانبه ای برای توسعه اقتصاد دیجیتال تحت عنوان «توافق شراکت تجاری» (DEPA) به امضا رسانده بودند، اکنون از تمایل خود برای اجرایی سازی آن با توجه به کاهش تعطیلات و خطر کرونا در جهان خبر داده اند.

دانلود و مشاهده عناوین ماهنامه ” اقتصاد دیجیتال” شماره ۱۲، شهریورماه ۱۴۰۰

در همین راستا وزارتخانه های تجارت و صنعت و ارتباطات کره جنوبی با صدور بیانیه ای مشترک از آغاز فرآیند اجرایی شدن این قرارداد با نظارت سنگاپور خبر دادند. 

لازم به ذکر است قرارداد Depa شامل مجموعه ای از مقررات مربوط به اقتصاد دیجیتال و در چارچوب قرارداد همکاری مشترک سه کشور بوده و هدف از آن، قابلیت بهره برداری یکسان از سیستم های دیجیتال در کشورهای مختلف است. این قرارداد پیشتر در ماه ژانویه میان دو کشور نیوزلند و شیلی نهایی شده و  از ماه آگوست اجرایی شد. 

در ماه سپتامبر، چین نامه ای رسمی برای پیوستن به توافقنامه جامع و مترقی برای مشارکت ترانس پاسیفیک، یک معاهده تجاری که زمانی توسط واشنگتن به عنوان راهی برای حذف پکن مطرح شد، ارسال کرد. دونالد ترامپ در سال ۲۰۱۷ ایالات متحده را از این توافق خارج کرد، اما در سال ۲۰۱۸ با ۱۱ امضاکننده که ارزش اقتصادی ترکیبی آنها حدود ۱۳ درصد از تولید ناخالص داخلی جهانی است، با موفقیت به نتیجه رسید.

در همین حال، مقامات کاخ سفید در حال بررسی پیشنهادات برای یک توافقنامه تجارت دیجیتالی که اقتصادهای هند و اقیانوس آرام را پوشش می دهد، در حالی که دولت به دنبال راه هایی برای کنترل نفوذ چین در منطقه است.

جهت مشاهده و دانلود ماهنامه ” اقتصاد دیجیتال” اینجا کلیک نمایید.

لازم به ذکر است، در ماه سپتامبر، چین طی نامه ای رسمی درخواست خود را برای پیوستن به «توافقنامه جامع و مترقی برای مشارکت ترانس پاسیفیک»، معاهده ای تجاری که زمانی توسط واشنگتن به عنوان راهی برای حذف پکن مطرح شد، ارسال کرد. دونالد ترامپ در سال ۲۰۱۷ ایالات متحده را از این توافق خارج کرد، اما با اینحال، روند کار توافقنامه متوقف نشده و در سال ۲۰۱۸ با ۱۱ کشور به عنوان شرکای تجاری که ارزش اقتصادی ترکیبی آنها حدود ۱۳ درصد از تولید ناخالص داخلی جهانی است، با موفقیت به نتیجه رسید.

منبع: بازار

کانال تلگرام رسانه فناوری هوشمند

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا