کسب وکار هوشمند در جهان

سرمایه‌گذاری ترکیه برای توسعه تجارت الکترونیک

کانال تلگرام رسانه فناوری هوشمند

وزارت تجارت ترکیه با آمازون قرارداد بست

رئیس خانه اقتصاد و تجارت ایران و ترکیه گفت: به منظور کاهش اثرات منفی کرونا بر تجارت خارجی، بین ترکیه و موسسه آمازون تفاهم‌نامه آموزش تجارت الکترونیک منعقد شد.

به گزارش اقتصاد الکترونیکی به نقل ازدانشجو دکتر سید جلال ابراهیمی؛ رئیس خانه اقتصاد و تجارت ایران و ترکیه د گفت: وزارت تجارت ترکیه با همکاری دانشگاه بوغازایچی و TOBB برای آموزش صادرات و تجارت دیجیتالی برنامه‌های کوتاه مدت و بلند مدت تدوین کرده است.

ابراهیمی ادامه داد: اتحادیه، اتاق‌های بازرگانی، بورس و وزارت تجارت ترکیه با شرکت آمازون قراردادی بست که تجار و اتحادیه ها، اتاق‌ها، فدراسیون‌ها، کنفدراسیون‌ها و صاحبان کسب و کار عضو TOBB در حوزه گسترده و همچنین SME‌های عضو در اتحادیه و اتاق‌ها و بورس‌های ترکیه را آموزش دهد.

رئیس خانه تجارت و اقتصاد ایران و ترکیه افزود: بر این اساس سمینار‌های آموزشی و هدفمند برای کلیه اعضای TOBB رایگان خواهد بود. آموزش در حوزه SME یعنی تجارت و کسب و کار‌های کوچک و متوسط نیز در نظر گرفته شده است.

وی اضافه کرد: این تفاهم‌نامه برای سهولت امور صادرات در جهان تکنیکال و دیجیتالی منطبق با استاندار‌های جهانی برای سهولت در امر ارتباطات تجاری و سرعت در انتقال مفاهیم و درخواست‌ها (LOI) و هرگونه ارتباطات دیجیتالی است و در تولید و خرید و فروش و صادرات موثر خواهد بود.

ابراهیمی ادامه داد: TOBB، مرکز بورس‌ها و اتاق‌ها و اتحادیه‌های ترکیه درصدد است با همکاری وزارت تجارت امر واردات و صادرات را دیجیتالی نماید؛ و مزایای بازار‌های آنلاین را به فروشندگان و تولیدکنندگان آموزش دهد.

رئیس خانه تجارت و اقتصاد ایران و ترکیه ادامه داد: آموزش تجارت الکترونیک با همکاری مراکز آموزش کلیه بخش‌های تجاری پیوسته و وابسته را در بر می‌گیرد. اتحادیه اتاق‌ها و بورس‌ها با همکاری وسیع دانشگاه بوغازایچی دارای گواهینامه‌های تجارت الکترونیکی می‌شود و در این آموزش اطلاعات و پایه‌های تجارت الکترونیک به تجار و صادرکنندگان آموزش داده می‌شود و کلیه برنامه‌های آموزشی تهیه شده در چهارچوب مسائل روز دنیا و با خدمات پشتیبانی انجام می‌شود.

ابراهیمی خاطر گفت: وزیر تجارت ترکیه اعلام کرده است که ازین پس از سیستم‌های عامل آنلاین بیشتر استفاده خواهد شد تا از تاثیر اپیدمی کرونا درحوزه تجارت بکاهد.

وی افزود: ترکیه با این قرارداد که با آمازون امضاء کرد پروژه‌ها و برنامه‌های مهمی را با حذف ارتباطات فیزیکی اجرائی خواهد کرد و در حوزه اوراسیا یکی از کشور‌های طراز اول در حوزه تجارت دیجیتالی می‌شود و با این کار توان صادراتی شرکت‌های کوچک و متوسط افزایش میابد و طبیعی است که افرادی که ابتدا میخواهند به کار تجاری و یا صادرات بپردازند با آموزش و گذراندن این دوره‌ها با سهولت با طرف‌های تجاری ارتباط برقرار خواهند کرد.

رئیس خانه تجارت و اقتصاد ایران و ترکیه اضافه کرد: در این آموزش با ارائه فیلم‌های کوتاه و مستند آموزشی و با زبان کاملا ساده و قابل فهم برای هر نوع و هر طبقه از تحصیلات با ارقام و اعداد و انیمیشن و فیلم‌های تصویری، صادرات و تجارت الکترونیکی یاد داده می‌شود.

وی افزود: در این دوره‌های آموزش زنان کارآفرین بازرگان ترکیه وارد بازار‌های تجاری اروپا در مرحله بعد و سایر نقاط جهان می‌شوند.

ابراهیمی با بیان اینکه ایران هم با توجه به اهمیت صادرات غیر نفتی و تاثیر کرونا بر تعاملات تجارت بین المللی بایستی در مسیر تجارت الکترونیک برنامه ریزی و سرمایه گذاری کند، خاطر نشان کرد: خانه اقتصاد و تجارت ایران و ترکیه آماده است کلاس‌های آموزشی را با استفاده از الگو‌ها با همراهی معاونت الکترونیکی سازمان توسعه تجارت ایران و اتاق‌های بازرگانی و مرکز آموزش بازرگانی اتاق ایران عملیاتی نماید.

کانال تلگرام رسانه فناوری هوشمند

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا