پیشنهاد سردبیرمقاله کسب و کار دیجیتال

راز موفقیت کسب و کارهای اینترنتی در بحران کرونا

کانال تلگرام رسانه فناوری هوشمند

نویسنده : تیم نویسندگان سایت entrepreneur   مترجم : امیر آل علی  

امسال اگرچه برای اکثر کسب و کارها فاجعه بار سپری شد، با این حال کسب و کارهای آنلاین حتی رشد نیز داشته اند. همین امر باعث شده است تا بسیاری از افراد به سمت فروش اینترنتی، سوق پیدا کنند. با این حال آیا تاکنون از خود نسبت به دلایل این امر سوال کرده اید؟ درواقع چه عواملی باعث شده است تا اینترنت به راه نجات در شرایط بحرانی حال حاضر تبدیل شود. در این راستا ۳ مورد انتخاب شده که با هم بررسی خواهیم کرد. 

۱-امنیت همه چیز است

بدون شک برای هر فردی سلامتی مهمترین دارایی محسوب شده و هیچ کس تمایلی برای به خطر انداختن آن ندارد. در این راستا توصیه های جهانی این است که تا زمان بهبود شرایط، تا حد امکان از خانه خود خارج نشویم، با این حال این امر به معنای از بین رفتن نیاز افراد نبوده و همه ما تحت هر شرایطی نیاز به خرید کردن داریم. به همین خاطر نیز فروش اینترنتی کمک کرده است تا افراد در بستری امن بتوانند نیازهای خود را تامین کنند، با این حال با نگاهی واقع بینانه پی به این امر خواهید برد که حتی در شرایط عادی نیز دلیلی برای خارج شدن از خانه صرفا برای خرید وجود نداشته و می توان از این قابلیت به خوبی استفاده نمود.

درواقع پیش بینی ها حاکی از آن است که تا ۱۰ سال آینده حتی فروشگاه ها نیز از بین برود و همه چیز به انبار برای ارسال سفارشات آنلاین تبدیل شود. تجربه کرونا این نکته را به خوبی نشان داده است که در شرایط بحرانی، برندهایی که شیوه های جدید فروش را انتخاب کرده اند، صدمه‎ای نخواهند دید. 

۲-ارتباطات بهتری شکل گرفته است

تصور کنید که وارد یک مغازه پر از مشتری شده اید. بدون شک امکان ارتباط لازم شکل نخواهد گرفت. همچنین اگر فروشنده روز بدی را سپری کرده باشد، بدون شک این مسئله در نحوه ارتباط با شما نیز تاثیر خواهد داشت، با این حال در بستر اینترنت امکان چت های طولانی مهیا بوده و افراد حتی می توانند بدون خارج شدن از خانه خود، عکس ها و فیلم های محصول را مشاهده کنند. این امر آسودگی خاطر بالاتری را برای مشتری به همراه دارد.

همچنین حمل کالا یکی از دغدغه های افراد است. این امر خصوصا اگر خریدهای دیگری نیز داشته باشید، یک معضل بزرگ خواهد بود. این امر در حالی است که در سفارش آنلاین معمولا برای خریدهایی بالاتر از یک سقف مشخص، ارسال رایگان را خواهید داشت. در کنار این مسائل شما باید هزینه رفت و برگشت را نیز محاسبه کنید که با صرفه جویی در آن، امکان انجام فعالیت های بیشتر، مهیا خواهد بود. همچنین در فروش اینترنتی مرزها از بین می رود.

درواقع اگر یک فروشگاه داشته باشید، در بهترین حالت شاید بتوانید منطقه خود را پوشش دهید، با این حال در فروش اینترنتی، شما حتی می توانید مشتری هایی از کشورهای دیگر را نیز داشته باشید. همین امر باعث می شود تا احتمال آن که دچار رکود مشتری شوید، بسیار کم باشد. در این راستا نکته ای که باید به آن توجه داشته باشید این است که در بحران کرونا به علت قرنطینه خانگی، میزان استفاده افراد از بستر اینترنت چندین برابر شده و طبیعتا زمان بیشتری برای مکالمه وجود دارد. به همین خاطر نیز افراد به خوبی با کسب و کارهای آنلاین خو گرفته اند. 

۳-هزینه ها کاهش پیدا می کند 

فروش اینترنتی هم برای مشتری و هم برای فروشنده مزیت هایی را به همراه دارد. درواقع فروشنده دیگر نیازی به تاسیس نمایندگی های مختلف و حتی یک فروشگاه نداشته و این امر به معنای ذخیره درآمد است. همچنین به کارمندان به مراتب کمتری هم نیاز خواهد بود. همین امر باعث می شود تا بتوان محصول را با قیمت مناسب تری به مشتری رساند. نکته ای که باید به آن توجه داشته باشید این است که بحران کرونا بیشتر از همه، مردم عادی را با مشکل مواجه ساخته است و به همین خاطر وجود بستری برای خرید ارزان قیمت تر، بدون شک موردتوجه جدی قرار می گیرد. 

منبع: فرصت امروز

بیشتر در اقتصاد الکترونیکی از کسب و کارهای اینترنتی بخوانیم:
چالش طراحی دوباره سایت در میان برندها
گفت و گو با معاون مرکز توسعه تجارت الکترونیک:
جریمه ۶ تا ۱۰ درصدی درصورت تخلف؛ قوانین جدید اروپا برای غول‌های تکنولوژی

رونمایی از یک فروشگاه آنلاین جدید با ارسال رایگان به سراسر کشور
رشد بی‌سابقه تجارت الکترونیک در ویتنام
دستیارهای صوتی راهی برای سفارش مشتریان
کلاهبرداری‌ در پوشش فروش اینترنتی

کانال تلگرام رسانه فناوری هوشمند

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

  1. بازتاب: 6 اصل فروش اینترنتی : پایگاه خبری اقتصاد الکترونیکی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا