فروشگاه اینترنتیمقاله کسب و کار دیجیتال

راه اندازی خرده فروشی آنلاین در سال ۲۰۲۲

کانال تلگرام رسانه فناوری هوشمند
مترجم : علی ‌آل ‌علی  

راه اندازی یک کسب و کار در حوزه خرده فروشی آنلاین هیچ گاه به اندازه امروز دارای اهمیت نبوده است. بسیاری از کارآفرینان هنوز هم به شیوه های سنتی خرده فروشی باور دارند، اما دست کم در دوران پساکرونا دیگر این باورها بازدهی لازم را به همراه نخواهد داشت. امروزه مردم نیز تمایل بسیار بالاتری برای خرید آنلاین در مقایسه با دیگر شیوه های خرید دارند. این امر به مشتریان برای یک خرید بی دردسر کمک کرده و امکان راه اندازی خرده فروشی های آنلاین با هزینه کمتر و کسب سود بالاتر را به همراه دارد. 

اگر شما هم از مدت ها قبل برای راه اندازی خرده فروشی آنلاین با خودتان کلنجار رفته اید، اکنون یکی از بهترین زمان ها برای تصمیم گیری و شروع کارتان است. این امر به شما فرصت بسیار خوبی برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف داده و موقعیت تان در بازار را نیز بی نهایت ارتقا خواهد داد. بی شک مشتریان از برندهایی با ایده های تازه و آماده برای پاسخگویی دقیق به نیازهای شان رضایت بیشتری خواهند داشت. درست به همین خاطر شما هم باید برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف از همین شیوه سود ببرید، در غیر این صورت شاید توانایی تاثیرگذاری مناسب بر روی مخاطب هدف تان را پیدا نکنید. 

هدف اصلی در این مقاله بررسی برخی از مهمترین نکات برای راه اندازی خرده فروشی آنلاین است. این امر به شما برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف کمک کرده و موقعیت تان در بازار را به طور قابل ملاحظه ای ارتقا خواهد داد. نکته مهم در این میان استفاده از شیوه های درست برای راه اندازی خرده فروشی است. متاسفانه برخی از کارآفرینان بدون تحقیق و مطالعه کافی اقدام به شروع فعالیت در دنیای خرده فروشی آنلاین می کنند. این امر اغلب اوقات همراه با مشکلاتی اساسی برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف خواهد بود. اگر شما هم مایل به یادگیری شیوه های تاثیرگذاری بی دردسر بر روی مخاطب هدف هستید، در ادامه با ما همراه باشید. 

دانلود فایل PDF و مشاهده عناوین ماهنامه ” اقتصاد دیجیتال” شماره ۱۸، اسفندماه۱۴۰۰

راه اندازی خرده فروشی آنلاین؛ طراحی استراتژی بازاریابی برای خرده فروشی آنلاین

راه اندازی خرده فروشی آنلاین در سال 2022

خرده فروشی های آنلاین در دنیای کنونی فعالیت های بسیار متنوعی را ساماندهی می کنند. همین امر در کنار سود بالای فعالیت در حوزه خرده فروشی آنلاین موجب ظهور رقبای جدید شده است. در این میان اگر شما برنامه ای مشخص برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف تان نداشته باشید، خیلی زود در میان خیل عظیمی از رقبا گم می شوید. درست به همین دلیل اغلب خرده فروشی های بزرگ به طور مداوم کمپین های بازاریابی برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف در دستور کار قرار می دهند. این امر به آنها کمک می کند برای مدت زمانی طولانی در ذهن مشتریان باقی مانده و امکان تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف را داشته باشند.

بی شک اگر مشتریان خیلی زود خرده فروشی شما را فراموش کنند، دیگر شانسی برای تاثیرگذاری بر روی آنها نخواهید داشت. این امر می تواند تمام هزینه های اولیه شما را از بین برده و شمار بالایی از محصولات را روی دست تان باقی بگذارد. 

بدون تردید فعالیت در دنیای بازاریابی خیلی ساده نیست. شمار بالایی از برندها به دلیل بی دقتی در زمینه تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف با مشکلات بسیار زیادی رو به رو می شوند. در این میان نقش کسب و کارهای مختلف برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف به شدت قابل توجه است. اگر یک خرده فروشی مثل آمازون در بازار شهرت زیادی دارد، این امر در پیوند با استراتژی بازاریابی منحصر به فرد آن نیز هست. به همین خاطر شما در فرآیند بازاریابی باید از شیوه های تازه و خلاقانه سود ببرید، در غیر این صورت فقط بودجه برندتان را هدر داده اید و در نهایت توانایی تاثیرگذاری لازم بر روی مخاطب هدف را نیز پیدا نمی کنید. 

جهت مشاهده و دانلود ماهنامه ” اقتصاد دیجیتال” اینجا کلیک نمایید.

هر استراتژی بازاریابی برای اینکه موفقیت آمیز باشد، باید همراه با معیارهایی برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف نیز باشد. به عبارت ساده تر، شما برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف باید از شیوه های متنوعی استفاده کرده و در این میان راهکارهای خلاقانه ای نیز پیش روی مخاطب هدف قرار دهید. یکی از نمونه های ساده در این میان هدف گذاری بر روی دستیابی به میزان مشخصی از ترافیک است. این معیار می تواند تمام فعالیت های شما را پوشش داده و در صورت دستیابی به هدف تعیین شده در معیارتان داوری خوب و استانداردی درباره فعالیت های بازاریابی صورت می گیرد. 

پس از اینکه شما معیارهای تان را شناسایی کردید، باید به فکر فعالیت در شبکه های اجتماعی نیز باشید. بدون تردید امروزه امکان بازاریابی در پلتفرم های بسیار زیادی برای بازاریاب ها وجود دارد. در این میان شبکه های اجتماعی به دلیل سازگاری با شیوه خرید آنلاین بهترین گزینه خواهند بود. شما به سادگی امکان ثبت نام در شبکه های اجتماعی مختلف و شروع به فعالیت بازاریابی را دارید. در این میان باید فقط به سراغ برخی از شبکه های اجتماعی مناسب بروید. در غیر این صورت تاثیرگذاری لازم بر روی مخاطب هدف را ایجاد نکرده و مشکلات تان به طور مداوم ادامه پیدا خواهد کرد. 

اگر شما تا به حال تجربه فعالیت بازاریابی را نداشته اید، به احتمال زیاد شروع به کار در این حوزه برای تان اندکی سخت و حتی دشوار خواهد بود. درست به همین دلیل در ابتدای راه باید از انواع راهنمایی های در دسترس سود برده و تلاش برای یادگیری از افراد حرفه ای را در دستور کار قرار دهید. این امر در بلندمدت از شما فردی حرفه ای در دنیای بازاریابی ساخته و دیگر نیازی به همکاری با موسسات بازاریابی همراه با هزینه بالا را نخواهید داشت. 

پس از اینکه شما شبکه های اجتماعی مناسب برای بازاریابی را پیدا کردید، باید شروع به تولید محتوا و دعوت از کاربران برای بازدید از سایت برندتان کنید. این امر نقش مهمی در توسعه خرده فروشی آنلاین شما خواهد داشت. به هر حال مشتریان باید یک طوری با برند شما آشنا شوند. در این میان هم استفاده از شبکه های اجتماعی محبوب ایده بسیار خوبی خواهد بود. 

راه اندازی خرده فروشی آنلاین؛ پیدا کردن نام دامین مناسب

راه اندازی خرده فروشی آنلاین در سال 2022

راه اندازی سایت برای خرده فروشی های آنلاین یکی از ضرورت های اساسی محسوب می شود. در این میان بسیاری از برندها به فکر انتخاب نام مناسب نیستند. دغدغه بسیاری از برندها مواردی نظیر طراحی قالب مناسب یا حتی تنوع بخشی به محصولات است. یادتان باشد در دنیایی که اسم ها تاثیرگذاری بالایی بر روی ذهن کاربران دارد، شما نمی توانید یک نام دامین معمولی یا حتی کلیشه ای را در دستور کار قرار دهید. این امر مشکلات شما برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف را به طور قابل ملاحظه ای افزایش خواهد داد. درست به همین دلیل شما به منظور تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف باید در همان مراحل نخست به فکر انتخاب یک نام دامین مناسب باشید. 

امروزه بسیاری از کسب و کارها در زمینه انتخاب نام دامین به طور مستقیم اسم برندشان را مد نظر قرار می دهند. این امر برای برندهایی با اسم های کوتاه بسیار مناسب خواهد بود، اما وقتی پای اسم های طولانی در میان باشد دیگر ماجرا به این سادگی نیست. 

” اقتصادالکترونیکی” آخرین و به روزترین محتوی در کسب‌وکار دیجیتال

توصیه ما برای برندهایی با اسم های طولانی استفاده از انواع مخفف های گوناگون است. این امر به شما فرصت بسیار خوبی برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف داده و شرایط تان در بازار را نیز به کلی دگرگون خواهد کرد. یادتان باشد قبل از اینکه اسم سایت تان را به طور کامل انتخاب کنید، باید نسبت به عدم خرید یا رزرو آن از سوی دیگران مطمئن شوید، در غیر این صورت در میانه راه با کلی مشکل رو به رو می شوید. 

گاهی اوقات اسم دامین موردنظر شما از سوی دیگر رقبا خریداری یا راه اندازی شده است. در این صورت شما امکان استفاده از نام موردنظر را نخواهید داشت. به همین خاطر باید راهکار دیگری را در دستور کار قرار دهید. امروزه یکی از شیوه های مناسب برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف استفاده از راهکارهای مربوط به استفاده از اسم های هم خانواده است. این امر نه ماهیت سایت شما را خیلی تغییر می دهد نه برای کاربران کاملا ناآشنا خواهد بود. درست به همین دلیل شما برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف باید به طور مداوم از همین شیوه سود ببرید، در غیر این صورت دیگر هیچ فرصتی برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف تان پیدا نخواهید کرد. 

متاسفانه برخی از برندها در زمینه انتخاب نام دامین سایت به سراغ اسم های عجیب و غیرمرتبط با برندشان می روند. این امر در نهایت تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف را دشوار کرده و حتی از نقطه نظر سئو نیز دردسرهایی به همراه خواهد داشت. نکته مهم اینکه در زمینه سئو اسم سایت شما باید با برندتان هماهنگی داشته باشد، در غیر این صورت گوگل شما را رتبه های برتر خودش قرار نخواهد داد. 

انتخاب سازنده سایت

راه اندازی خرده فروشی آنلاین در سال 2022

انتخاب یک سازنده سایت برای راه اندازی خرده فروشی آنلاین امر مهمی محسوب می شود. از آنجایی که اغلب اوقات کارآفرینان مهارت و دانش لازم برای طراحی سایت از نقطه صفر را ندارند، شما باید در این میان راهکارهای خاص خودتان را مد نظر قرار دهید. این امر در ساده ترین شکل استفاده از موسسات حرفه ای طراحی سایت خواهد بود. البته در مورد طراحی سایت های خرده فروشی ماجرا اندکی متفاوت تر از سایر اوقات خواهد بود. این امر می تواند برای شما دردسرهای زیادی به همراه داشته باشد. درست به همین دلیل پیدا کردن یک موسسه حرفه ای امری ضروری خواهد بود. 

خوشبختانه امروزه راهکارهای بسیار زیادی برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف و طراحی یک سایت حرفه ای وجود دارد. به عنوان مثال، شرکت شاپیفای خدمات بسیار عمده ای در زمینه طراحی سایت برای خرده فروشی ها در دستور کار قرار داده است. این امر شامل طراحی و راه اندازی اولیه سایت در کنار طراحی قالب های منحصر به فرد می شود. با این حساب شما می توانید فعالیت تان در این میان را به ساده ترین شکل ممکن شروع کرده و فرصت بسیار خوبی برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف داشته باشید. 

یادتان باشد طراحی سایت برای خرده فروشی ها اغلب اوقات کاری پیچیده محسوب می شود. همچنین شما باید با موسساتی همکاری داشته باشید که در صورت بروز خطا یا مشکل در سایت تان به ساده ترین شکل ممکن اقدام به ارائه خدمات جانبی نمایند، در غیر این صورت شاید با بروز یک مشکل ساده برای چند روز سایت خرده فروشی تان از دسترس خارج شود. این امر به معنای کاهش شدید فروش و ناتوانی برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف در بازه های زمانی مختلف خواهد بود. 

طراحی محتوا و فهرست محصولات

راه اندازی خرده فروشی آنلاین در سال 2022

حالا که سایت شما آماده شده است، دیگر باید کم کم خودتان را برای عرضه محصولات به بازار و همچنین تعیین فهرستی از محصولات در دسترس آماده کنید. این امر به سادگی با طراحی یک فهرست از محصولات در دسترس برای عرضه در خرده فروشی تان انجام می شود. اغلب اوقات مشتریان در سایت های خرده فروشی به دنبال شیوه ای ساده برای دسترسی به لیست دسته بندی محصولات و همچنین جست و جوی محصولات موردنظرشان هستند. این امر می تواند برای شما جذابیت بسیار زیادی به همراه داشته و توانایی تان در این میان را نیز به طور قابل ملاحظه ای افزایش دهد. 

شما برای اینکه مشتریان از سایت برندتان بازدید بالایی داشته باشند، می توانید راه اندازی وبلاگ یا حتی تولید محتوا در شبکه های اجتماعی را در دستور کار قرار دهید. این امر جذابیت های برندتان را به طور قابل ملاحظه ای افزایش داده و فرصت بسیار خوبی برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف پدید می آورد. 

امروزه بسیاری از برندها در زمینه تعامل با مشتریان مشکلات مداوم دارند. یکی از دلایل این امر ناتوانی برندها برای تولید محتوای جذاب و هیجان انگیز است. با این حساب شما باید فعالیت تان در زمینه تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف را به طور قابل ملاحظه ای توسعه دهید. 

استفاده از راهنمایی افراد حرفه ای در زمینه تولید محتوا می تواند همیشه ایده بسیار خوبی باشد. این امر شما را در راستای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف در کانون توجه برندها و مشتریان قرار می دهد. از سوی دیگر می توانید به ساده ترین شکل ممکن با راه اندازی یک وبلاگ دست به تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف حرفه ای نمایید. 

وبلاگ ها به طور معمول باید شامل محتوای مشاوره ای برای خرید بهتر از سوی مشتریان باشد. این امر می تواند برای شما همراه با مزایای بسیار متنوع بوده و موقعیت تان در بازار را نیز به طور چشمگیری بهبود بخشد. برخی از برندها در این میان حتی با همکاری برخی از موسسه های بازاریابی اقدام به تولید محتوا می کنند. البته شما در ابتدای راه نیازی به صرف چنین هزینه هایی نخواهید داشت. بنابراین با ارزیابی محتوای جذاب و محبوب دیگر برندها باید دست به تولید محتوا زده و شروع به تاثیرگذاری بر روی مخاطب تان نمایید. این امر در بلندمدت وضعیت شما را تغییر داده و به عنوان یکی از برندهای بزرگ دنیا مد نظر مشتریان قرار خواهید گرفت. 

اضافه کردن محصولات به سایت

راه اندازی خرده فروشی آنلاین در سال 2022

خرده فروشی های آنلاین قرار نیست همیشه محصولات بسیار ساده ای را در دستور کار قرار دهند. این امر می تواند با محصولات ابتدایی شروع شده و در گذر زمان همراه با اضافه کردن محصولات تخصصی تر باشد. شما به عنوان یک خرده فروشی باید به طور مداوم فهرست محصولات تان را گسترش دهید. این امر به شما فرصت بسیار خوبی برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف داده و شرایط تان را نیز در این میان توسعه می دهد. 

امروزه همکاری با برندهای بزرگ برای فروش محصولات شان امر سختی نیست. نکته مهم در این میان اطمینان از توانایی تان برای فروش آنلاین محصولات است. به عنوان مثال، اگر شما کارتان را به عنوان خرده فروشی در زمینه محصولات دیجیتال شروع کرده اید، اضافه کردن فهرستی از محصولات خانگی به فروشگاه تان باید همراه با دقت نظر بسیار زیادی باشد، در غیر این صورت شاید محصولات روی دست تان بماند و مشتری نیز برای آن پیدا نکنید. در چنین شرایطی برندها دیگر تمایلی برای همکاری با شما نشان نداده و محصولات برای همیشه روی دست تان باقی می ماند. 

استفاده از نظرسنجی های مختلف برای اطمینان از تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف امر بسیار مهمی محسوب می شود. این امر در بسیاری از شیوه های بازاریابی محوریت داشته و به بازاریاب ها و کارآفرینان کمک می کند. شما در این راستا باید خیلی ساده اقدام به نظرخواهی از مشتریان کرده و براساس این نظرخواهی ها اقدام به اضافه کردن فهرست محصولات تازه به فروشگاه تان باشید. این امر می تواند در بلندمدت توانایی شما برای تاثیرگذاری بر روی مشتریان را به شدت افزایش داده و موقعیت تان در بازار را نیز بهینه سازد. درست به همین دلیل خرده فروشی های بزرگ دنیا خیلی با احتیاط محصولات تازه را به فهرست خود اضافه می کنند. 

تعیین شیوه پرداخت و ارسال مرسولات

راه اندازی خرده فروشی آنلاین در سال 2022

تنوع شیوه های پرداختی برای مشتریان امر بسیار مهمی محسوب می شود. این امر به شما برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف کمک کرده و مشتریان را به سوی خرید بی دردسر از شما هدایت خواهد کرد. یادتان باشد در بازاریابی های امروزی سادگی خرید در اولویت بسیاری از افراد قرار دارد. درست به همین دلیل شما باید از شیوه های پیچیده پرداخت پرهیز نمایید. 

پس از اینکه شما شیوه های خرید را برای مشتریان مشخص کردید، باید نیم نگاهی هم به روش های ارسال مرسولات داشته باشید. این امر موفقیت شما برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف را افزایش داده و مشکلات مربوط به تحویل دیرهنگام مرسولات و نارضایتی مشتریان را از بین می برد. 

بدون تردید راه اندازی و مدیریت خرده فروشی های آنلاین امر ساده ای نیست. درست به همین خاطر شمار بسیار زیادی از کارآفرینان هرگز وارد این حوزه نمی شوند. اگر شما به دنبال تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف در این رابطه هستید، می توانید با استفاده از توصیه های مورد بحث در این مقاله کارتان را شروع نمایید. 

منبع: فرصت امروز

راه اندازی خرده فروشی آنلاین در سال ۲۰۲۲

کانال تلگرام رسانه فناوری هوشمند

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا